`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 

10 APRIL 2024

Saturday, April 13, 2013

Kertas kerja Eng Yen Yen bocor!!! ~ 20K pekerja sex Halal selepas PRU13



Saat korang baca pendedahan ni.. pekerja pekerja yang sedang buat kertas kerja ni semua tengah pening kepala sebab diarah buat bukan bukan.. kah kah kah...

Tahun lepas Najib dengan Muhyidden setuju buka balik kemasukan warga asing untuk kerja secara halal kat rumah urut spa hotel dan sebagai kedi golf. dulu dah dibekukan sebab diorang ni banyak kena tangkap sebab tawarkan khidmat seks. 

Menteri pelancongan Ng yen yen beria-ria nak bukak balik kemasukan orang asing konon boleh tarik ramai lagi pelancong luar negara.....terpedaya dengan pujuk rayu ibu ni yang akan dapatkan ramai pengundi cina...kabinet setuju bukak balik...tak caya pergi kementerian pelancongan cakap nak minta pekerja asing kerja kat hotel @ spa...bukak website diorang siap ada borang upload lagi...untuk 20 ribu orang beb. 


Apa tertulis dalam documen tu? yang rabun baca kat bawah ni..ni salah selai documen yang gua sempat snap.. documen lain nanti la dulu...

2 ] Mesyuarat Jawatankuasa Kabinet Mengenai Pekerja Asing dan Pendatang Asing Tampa Izin (JKKPA-PATI) kali ke - 8 pada 9 Ogos 2012 telah bersetuju untuk membuka semulasubsektor Perhidmatan Pelancungan iaitu subsektor Hotel.Spa.Kedi dan Refleksologi bagi pengambilan pekerja asing dan Kementerian Pelancungan Malaysia menjadi Agensi Kawal Selia bagi subsektor berkenaan.

3 ] Bahagian pekerja asing yang diperlukan oleh industri pelancungan Negara bagi sektor Perkhidmatan Pelancongan (Spa,Hotel,Refleksologi dan Kedi) sehingga 2016 adalah dianggarkan seramai 20,000 orang mengikut pecahan berikut :



  • i)    Hotel                            : 10,000 orang
  • ii)   Spa Refleksologi          : 7,500 orang
  • iii) Golf (Kedi)                    : 2,500 orang

4 ] Mesyuarat Jawatankuasa Kabinet Pelancungan pada 24 Oktober 2012 yang dipengerusikan oleh YAB Timbalan Perdana Menteri telah mengambil maklum mengenai permohonan untuk menambahkan subsektor taman tema (Theme Parks) di bawah kawal selia Kementerian Pelancungan Malaysia.Ini adalah berdasar kepada maklum balas daripada pihak swasta yang berpandangan bahawa taman tema juga merupakan selah satu daya tarikan para pelancung tempatan dan pelancung asing untuk.. bla bla bla...


So... menurut Surat documen ini 

Punca pengambilan pekerja asing dalam bidang urut mengurut ni dihentikan sebab membawa kemudaratan atas gaktor salah laku SEX. Maka apabila kabinet memutuskan untuk meneruskan semula pengambilan.Maka masalah ini kembali membelenggu masyarakat Malaysia. Mereka memprovok salah laku sex pemimpin PR bagai tak mahu...dengan FITNAH bagai.. diam diam mereka rancang rakyat buat sex di SPA... SPA...tu dia aih...

Lihat berita ni..



Mulai 1 Januari 2013 pengeluaran permit pekerja wanita tukang urut dari Filina akan dihentikan ekoran daripada rungutan golongan para isteri tempatan yang menyalahkan para pekerja ini sebagai punca berlakunya perpecahan keluarga.
Menurut Pengarah Jabatan Imigresen Sabah, Datuk Mohammad Mentek. Selepas perbincangan dengan kerajaan negeri keputusan telah dibuat dengan tidak membenarkan pusat SPA & refleksologi menggunakan khidmat wanita dari Filipana.
Menurut beliau lagi, punca pemberhentian ini adalah kerana terdapat banyak aduan daripada golongan para isteri tempatan tentang perlakuan pekerja wanita Filipina yang menjalinkan hubungan dengan suami mereka. Malahan tambah beliau lagi, ada banyak laporan yang membuktikan beberapa pusat refleksologi ini dijadikan tempat untuk aktiviti yang tidak bermoral, termasuk menyediakan khidmat seks.
Mohammad juga mengatakan bahawa di seluruh negeri ini, terdapat seramai 807 orang wanita warga asing berdaftar sebagai pekerja di pusat SPA dan refleksologi. 531 daripada mereka adalah berasal dari China, 188 dari Filipina, 72 dari Thailand dan 16 dari Indonesia.
Tegas Mohammad lagi, Berkuatkuasa mulai 1 Januari tahun depan, para pengendali pusat SPA dan Refleksologi dimenstikan mengisi kuota pekerja asing mereka dalam tempoh enam bulan berbanding amalan semasa yang ditetapkan sekali dalam dua tahun.
“Ini bermakna apabila kuota untuk mengambil pekerja asing diluluskan, mereka perlu mengisinya dalam tempoh enam bulan dan jika mereka tidak lakukan, kelulusan itu akan dibatalkan secara automatik,” katanya, sambil menambah langkah itu bagi memastikan pengusaha tidak tidak menyalahgunakan permit.

So... Itu baru bidang Spa mengSPA.. bidang2 lain bagaimana pula? Nampaknya kerajaan BN tidak pernah mempelajadi dari kesan buruk yang negara hadap dari pengambilan pekerja asing secara berlebih lebih.

Sokong BN PRU nanti.. bermakna anda sokong rumah2 urut dan pelkuan sex bebas... 


Tu melawak ker haper tu.. buat Taman Tema di setiap negara? korang lah ulas bab tu..

Bila BN memerintah.. kos sara hido naik.. harga barang naik.. padan mooka hangpa semua.. baru ada akai..


- King of Goblok

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.