`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 


Saturday, April 6, 2013

Mohamad Hasan ugut Najib?!


Tahniah kepada Mohamad Hasan kerana mengumumkan diri sendiri akan kekal bertanding di DUN Rantau.

Mohamad Hasan turut mengumumkan Khairy Jamaluddin akan kekal bertanding di Parlimen Rembau.

Malah Mohamad Hasan juga memandai-mandai buat kenyataan konon beberapa nama besar di Negeri Sembilan akan digugurkan daripada senarai calon PRU13 kerana membebankan BN - The Star.

Errr...Mohamad Hasan tak termasuk dalam kategori membebankan BN jugak ke? - Klik.

Walaupun pengumuman Mohamad Hasan tampak SANGAT TAK BERADAB seolah MENDAHULUI pengumuman Najib Razak selaku Pengerusi BN dan Presiden UMNO; namun setakat ini hanya Mohamad Hasan dan Ahmad Said (DUN Kijal) saja yang confident bonar umum diri sendiri kekal bertanding di PRU-13.

MB yang umum diri sendiri ni nampak sangat desperate, rasa insecuredan seolah macam nak ugut Najib pulak. Bak kato oghang kampong...nampak jolap bonar!

Khabarnya ramai yang marah dengan tindakan gelojoh Mohamad Hasan ni, dan bukan setakat orang BN Negeri Sembilan saja yang marah...

Sewajarnya selain daripada Najib, pemimpin parti di peringkat lain tak perlulah nak buat sebarang kenyataan berhubung calon BN PRU13. Serahkan saja tugas itu pada Pengerusi BN. Bersama kita akur pada apa yang telah diikrarkan.

Buat saja kerja kita dan biar Najib buat kerja dia. Jangan pulak memandai nak buat kerja PM, sepertimana Nik Aziz yang selalu nak buat kerja Tuhan.

Tapi kok den la jadi Najib, biar ajo Mohamad Hasan betanding di DUN Rantau...tapi pehtu toksah lantik dio jadi MB semulo...agak-agak meroyan tak dio? Hehehe...

Walau bagaimanapun, hatta siapa pun yang akan bertanding sebagai calon BN di Negeri Sembilan, warga Paneh Miang akan membantu dan menyokong tanpa berbelah bagi.

Ketepikan soal sentimen, ketepikan soal ketidaksefahaman, yang penting BN MENANG!

Sobab ey mudah yor...'better the devil you know than the daredevil you don't'.

DAP+Pkr+Pas = DAREDEVIL. Period!

*********

Saya sah bertanding pertahankan DUN Rantau: Mohamad Hasan

SEREMBAN: Menteri Besar, Negeri Sembilan Datuk Seri Mohamad Hasan mengesahkan beliau akan mempertahankan kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Rantau pada Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13, akan datang.

Mohamad, yang juga Ketua UMNO Bahagian Rembau, berkata Ketua Pergerakan Pemuda Umno Khairy Jamaluddin turut akan mempertahankan kerusi Parlimen Rembau yang dimenanginya pada PRU 2008.

Beliau berkata, perkara ini dipersetujui Perdana Menteri dan Presiden UMNO, Datuk Seri Najib Razak dalam pertemuan sebelum ini dan setakat ini tidak ada petunjuk beliau akan bertanding di luar.

"Melainkan kalau ada perubahan saat-saat akhir itu saya tidak tahulah," katanya pada sidang akhbar selepas taklimat teknikal Peti Daerah Mengundi (PDM) Barisan Nasional (BN) di Wisma Umno di sini hari ini.

Beliau berkata, senarai calon BN negeri yang akan bertanding sudah pun dimuktamadkan oleh pucuk pimpinan dan mungkin ada 'gegaran' atau kejutan sewaktu diumumkan kelak.

Mohamad yang juga Pengerusi BN Negeri Sembilan berharap semua pihak terutama penyandang yang tidak dicalonkan semula dapat menerima keputusan yang akan diumumkan pucuk pimpinan dan bekerjasama memenangkan calon yang dipilih.

"Kadangkala kita suka seseorang calon tetapi tidak dipilih, diri kita tidak dipilih atau sebagai penyandang kita tidak terpilih, maka kita berpecah. Sepatutnya kita bersatu menghadapi pilihan raya umum.

"Elakkan juga berpuak-puak di mana satu puak lain sabotaj apabila puak itu dipilih menjadi calon. Ini perlu dijauhkan," katanya. - BERNAMA.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.