`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 


Sunday, July 7, 2013

Hadiah PRU13: Sensitiviti rakyat diambil kira sebelum kerajaan naikkan tarif elektrik....

Kerajaan akan mengkaji dengan terperinci sebelum menaikkan kadar tarif elektrik dengan mengambil kira sensitiviti rakyat terutama golongan berpendapatan rendah, kata  Datuk Seri Mahdzir Khalid.
"Kerajaan tidak akan menaikkan tarif itu dengan sewenang-wenangnya tanpa memikirkan masalah rakyat, kata Timbalan Menteri Tenaga, Teknologi Hijau dan Air itu.
Beliau mengulas mengenai dakwaan kononnya kerajaan Barisan Nasional akan menaikkan kadar tarif elektrik selepas pilihan raya umum ke-13 sebanyak 41 peratus dalam tempoh empat tahun akan datang.
"Perkara itu dibangkitkan dalam laman sosial dan blog seperti 'The Malaysian Insider' pada 7 Dis 2012," katanya kepada pemberita selepas melawat tapak projek kabel dasar laut di Pulau Tuba, hari ini.
Beliau berkata, kerajaan akan menghalusi setiap perkara terutama berkaitan golongan berpendapatan rendah dengan mengambil kira kos bahan mentah bagi menjanakan elektrik.

Dalam perkembangan berasingan, beliau berkata, Pulau Tuba akan mendapat bekalan elektrik selama 24 jam dengan pembinaan kabel dasar laut ke pulau itu tidak lama lagi.
Katanya, pembinaan kabel dasar laut itu yang dijangka menelan belanja RM46 juta dijadual bermula Disember depan, di bawah pengawasan Tenaga Nasional Berhad (TNB).
"Kerja pembinaan tapak di Pulau Langkawi dan Pulau Tuba akan dimulakan pada Ogos ini, projek dijangka memberi faedah kepada lebih 3,000 penduduk," katanya.
Cadangan pembinaan kabel dasar laut itu diumumkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak ketika melawat pulau itu tahun lalu.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.