`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 


Friday, March 6, 2015

5 Cerita Bogel (2), Mabuk Punca Segalanya.

Lima cerita konyol aksi bugil bikin geger dunia
cerita bogel depan umum bikin gegar dunia? Betul ke? Mengapa mereka bogel?  Lihat sambungan dari.. 5 Cerita Bogel (1), Gegarkan Dunia.. Jangan Baca Ka...

Dua:  Mabuk, punca segalanya.
Lima cerita konyol aksi bugil bikin geger dunia 
XIAO Chen Li dihentikan pegawai polis ketika dia sedang memandu dengan suaminya Sying Hseuh saat pulang dari sebuah restoran.. dan dalam keadaan mabuk. Dalam proses penangkapan, keduanya berusaha melawan polis.

Sying berusaha memukul para petugas, sedangkan Xiao tiba-tiba saja membuka seluarnya dan sambil telanjang, membantu suaminya tersebut memukul polis, seperti gambar di atas. Sontak kejadian ini menarik orang sekitar untuk menonton. Bahkan aksi Xiao buka seluar terakam dalam kamera telefon bimbit seorang penonton di situ.

"Kedua-dua orang ini benar-benar kelihatan hilang kawalan. Si wanita tiba-tiba berlaku aneh.  Lucu saja saat dia berusaha mengganggu semua," ujar seorang penonton, Liang Yao, dilapor dari tabloid Mirror, Minggu (1/3).

 "Si lelaki terjatuh semasa hendak memukul petugas, si wanita berteriak dengan kata-kata kotor, dan polis kelihatan tidak tahu berbuat apa," terang dia. 

Seorang jurucakap polis Wenzhou, Wilayah Zhejiang berkata enam orang ditangkap lantaran membuat kekecohan di tempat awam, mengganggu ketenangan, mabuk semasa memandu.

"Untuk si wanita yang mabuk itu, ada tambahan hukuman lantaran dia mendedahkan tubuhnya di muka umum," ujar jurucakap polis setempat. 

Mabuk dan arak punca segala kejahatan.

Mari kita lihat inti dari khutbah Khalifah Ustman bin Affan RA. seperti yang diriwayatkan oleh Az-Zuhriy. Dalam khutbah Khalifah khutbah Ustman RA itu mengingatkan umat agar berhati-hati terhadap minuman khamr atau arak. Sebab minuman yang memabukkan itu sebagai pangkal perbuatan keji dan sumber segala dosa.

“Dulu hidup seorang ahli ibadah yang selalu tekun beribadah ke masjid..
"Suatu hari lelaki yang soleh itu berkenalan dengan seorang wanita cantik.
"Kerana sudah terjatuh hati, lelaki itu menurut saja ketika disuruh memilih antara tiga permintaannya, tentang kemaksiatan. Pertama minum khamr,kedua berzina dan ketiga membunuh. Mengira minum arak dosanya lebih kecil daripada dua pilihan lain yang diajukan wanita pujaan itu, lelaki soleh itu memilih minum khamar.
"Tetapi apa yang terjadi, dengan minum arak yang memabukkan itu malah dia melanggar dua kejahatan yang lain. Dalam keadaan mabuk dan lupa diri, lelaki itu menzinai pelacur itu dan membunuh bayi di sisinya”. Begitu bunyi khutbah itu.
"Kerana itulah hindarilah khamar, kerana minuman itu sebagai biang keladi, segala kejahatan dan perbuatan dosa. Ingatlah, iman dengan arak tidak mungkin bersatu dalam tubuh manusia. Salah satu di antaranya perlu keluar. Orang yang mabuk mulutnya akan mengeluarkan kata-kata kufur, dan jika menjadi kebiasaan sampai akhir ayatnya, ia akan kekal di neraka."

Peritiwa di negara China di atas hampir sama seperti kisah di khutbah ini, bermula dengan minum arak, langgar peraturan jalan raya, berbogel dan akhirnya bertempur dengan polis. Jelas, arak menjadi punca segala kejahatan.


Lihat juga tajuk ini..
Solusi

Jalan selesainya, ialah haramkan arak, pada diri, keluarga, masyarakat dan negara. Boleh lihat sejarah, bagaimana Islam mengharamkan arak. Terakhir boleh lihat negeri Kelantan, bagaimana negeri itu kurangkan atau haramkan  arak di kalangan orang Islam dan rakyat berbagai agama di negeri itu, walaupun masih di bawah kuasa kerajaan Pusat (tadbiran UMNO/BN) yang ingkar menolak perlembagaan dan perundangan Islam.

Semuanya tiada masalah asal mahu laksanakan, dan terdapat pelbagai daleh jika hati sudah tertutup untuk laksanakan. Malaysia Boleh! Tetapi dalam melaksanakan Islam sepenuhnya, Tidak Boleh!!

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.