`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 


Friday, June 19, 2015

Najib Razak seorang Perdana Menteri yang DAYUS


Saya sebenarnya kasihan melihat Rosmah terpaksa menggalas tugas yang sangat besar semenjak dua menjak ni. Antaranya ialah:

1. Memastikan kesihatan Najib kembali seperti sedia kala agar dapat kekal jadi PM. Ini penting untuk memastikan RM kekal jadi 1st Lady...maklumlah,dua tahun lagi nak diadakan sidang kemuncak 1st lady lagi....Najib mesti sihat sebab nak kena fikir macam mana nak cari duit peruntukan juta-juta tu.

2. Memikul tanggungjawab menteri-menteri kabinet seperti merasmikan majlis pelancaran itu dan ini. Penat pembantu RM asyik kena buat teks ucapan walaupun isi kandungannya tak seberapa dan impak ucapan RM pun bersifat leweh. 

Agaknya menteri-menteri yang ada kat Malaysia ni tak tahu berucap, kena pergi kursus pengucapan awam dulu, maklumlah, semuanya RM yang kena turun berucap. Bingai ko apo menteri-menteri yang Najib lantik ni?

3. Nak kena 'entertain' PM Australia sebab abang Najib kena cacar. (Mesti masa muda-muda dulu Najib ni kuat antibodinya sebab tak pernah kena cacar...sekarang ni baru nak kena ye?) Kesian PM Australia, datang jauh-jauh untuk mengeratkan hubungan antarabangsa Malaysia-Australia, Malaysia ni punya bingai hantar bini PM je jumpa dia...tapi bagus juga, mat-mat salleh ni tak payah la kita utamakan sangat protokol-protokol ni, kasi RM je layan...baru kellllasssss.
Jadi pesanan saya kepada DS Najib, janganlah jadi suami yang kejam dan nusyuz, suruh isteri buat itu dan ini, mendera emosi dan mental. Semua PM kita sebelum ini tidak pernah 'mengerjakan' isteri-isteri mereka seteruk ini. Malah mereka menjadikan isteri sebagai ikon kepada golongan wanita.

Isteri yang setia di sisi suami dalam saat sedih dan gembira, tidak menjatuhkan maruah dan kejantanan mereka. Hadirnya mereka disegani, tiadanya mereka dirindui. Jika RM dimaki dan dicaci, ini semuanya salah DS Najib sebagai ketua keluarga dan ketua eksekutif kerana dayus tidak tahu menjaga isteri a.k.a. First Lady.


Oleh: paneh.blogspot 

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.