`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 

10 APRIL 2024

Monday, January 9, 2017

SIAPAKAH SEBENARNYA YANG GILA?

Menteri Pelancongan dan Kebudayaan mensifatkan Tun Mahathir ” Gila” kerana mendakwa tanah yang dijual kepada orang asing akhirnya akan menjadikan Malaysia negara asing kerana katanya tanah itu tidak boleh dibawa balik ke negara asal mereka.
Siapakah sebenarnya yang gila?
Pendatang dari China mulanya hanya membeli beberapa buah kedai di bandar- bandar di Malaya dan tidak membawa kedainya balik ke China tetapi akhirnya menjadikan semua bandar-bandar di Malaya dan Malaysia sebagai bandar China.
Kerajaan British dan seterusnya kerajaan Malaya dan Malaysia mengekalkan tanah simpanan Melayu supaya orang Melayu tidak boleh menjual tanah dengan sewenang -wenang kepada orang orang asing dan bagi mengekalkan pemilikan Melayu dan penempatan Melayu.
Jika liberalisme Nazri wujud sejak lepas merdeka di era Tunku dan Tun Abdul Razak barangkali sudah tidak ada kampung Melayu hari ini seperti tidak adanya lagi penguasaaan Melayu ke atas Felda kecuali hanya diatas kertas.
Oleh kerana adanya kesedaran nasionalisme yang tinggi di bawah kepimpinan Tun Razak dan mahukan orang Melayu berada di bandar-bandar untuk membolehkan orang Melayu menyaingi orang China maka Tun Razak telah menginisiatifkan penubuhan UDA untuk membina kedai- kedai atau tapak perniagaan bagi orang Melayu.
Tun Mahathir menerusi PNB telah berjaya merampas semula seluas lebih 200,000 ekar tanah getah dan kelapa sawit yang dimiliki oleh British ( Guthrie) menerusi serangan waktu subuh di London Stock Exhchange pada 7 septmber 1981
Maka itu sudah lah sampainya bagi memenuhi nafsu liberalisme dan globalisme Najib &Nazri, kita hapuskan Tanah Simpanan Melayu kerana tanah-tanah itu menurut peguam UMNO yang tidak gila atau pun tidak tiga suku Nazri Aziz tidak akan boleh dibawa balik ke nagara China.
Malaysia boleh jadi negara China tanpa orang China membawa balik tanah negara ini ke negara China.
Hidup Nazri! Hidup Najib! Hidup UMNO!
– http://zamkata.blogspot.com/

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.