`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 


Wednesday, February 7, 2018

BABI HARAM, DUIT 1MDB MACAM MANA PULA?

DI NEGARA kafir Swirzerland, pihak berkuasanya hukum bank yang  ubah duit haram dari sumber 1MDB.
Di Malaysia yang kononnya Islam, Perdana Menteri, (Datuk Seri I Mappadulung Daeng Mattimung Karaeng Sandrobone Sultan Abdul Jalil), Mohd Najib Abdul Razak), mengaku 1MDB gagal dan berhutang RM42 bilion tapi hantar orang pergi haji guna duit 1MDB.
Baru dua tiga hari lepas, pihak berkuasa pengawasan pasaran kewangan Switzerland (FINMA) hukum bank persendirian Coutts & Co Ltd sebanyak CHF6.5 juta (kira-kira RM27.3 juta) kerana langgar undang-undang pengalihan duit haram melibatkan duit curi 1MDB.
FINMA juga bercadang memulakan langkah penguatkuasaan ke atas kakitangan bank tersebut yang terlibat dalam pengalihan duit haram 1MDB yang dikaitkan dengan Jho Low itu.
Tapi di Malaysia, tidak lama selepas Perdana Menteri mengaku yang 1MDB gagal dan berhutang RM42 bilion, dia juga dengan gembira menyerahkan surat tawaran menunaikan haji tahun 2018 kepada 1,200 penerima terdiri daripada imam, ketua kampung dan pengerusi Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) dengan tajaan Yayasan 1MDB.
 
Isu haram halal: Najib dengan bakal haji tajaan Yayasan 1MDB

Dari manakah Yayasan 1MDB ini dapat duit kalau 1MDB gagal dan berhutang RM42 bilion?
Adakah duit sebuah syarikat yang berhutang dan melakukan kesalahan jenayah di merata dunia boleh digunakan untuk menunaikan haji?
Mohon menteri agama (Datuk Seri) Jamil Khir Baharom, para mufti, tok guru, tuan guru, ustaz dan tok lebai di merata pelosok negara bagi petua?
Lagi elok kalau Majlis Fatwa Kebangsaan boleh beri fatwa!
Tapi sebelum itu mintalah Jamil Khir, para mufti, tok guru, tuan guru, ustaz dan tok lebai pelajari dan fahami 1MDB ini macam yang Najib, Jho Low, Arul Azrul Kanda Kandasamy dan Nik Faisal Ariff Kamil faham.
 
Kabel Jho Low: Riza Shahriz Abdul Aziz (kanan) anak Rosmah Mansor
Mereka kena baca dan mengerti betul-betul asal usul 1MDB, urus niaganya, audit tahunan yang tertangguh dan berpuluh-puluh kes jenayah yang sudah dan sedang diambil tindakan di merata dunia.
Kalau orang kafir di Amerika, Singapura dan Swirzerland sudah ada bukti bahawa berpuluh bilion ringgit duit 1MDB tekah dicuri, takkan para mufti, tok guru, tuan guru, ustaz dan tok lebai yang takutkan Tuhan nak tutup mata kerana jawatan dan habuan?
Takut-takut duit curi dan duit hutang ini dicampuradukkan untuk tujuan agama Islam macam membiayai orang naik haji dan buat umrah.
Mereka juga kena tanya, macam mana anak tauke Cina Pulau Pinang ini boleh buat macam-macam dengan duit dan harta negara seolah-olah milik mak bapak dia tapi dia bebas sebebasnya.
Tapi bila polis pacak ambil rasuah RM50 dan ibu tunggal curi sebiji roti kerana anak lapar mereka disumbat ke dalam penjara?
Adakah Jho Low ini lebih hebat daripada (Tan Sri) Mohd Isa Abdul Samad yang ditamatkan jawatan pengerusi Felda dan disiasat serta ditangkap oleh SPRM?
Apakah Jho Low ini lebih berjasa kepada negara daripada (Tun) Dr Mahathir Mohamad yang dikutuk dan dihina pasal dia membangkitkan skandal 1MDB dan kerajaan yang mencuri?
Pasal apa Jho Low ini sangat istimewa sampai tak boleh disentuh oleh undang-undang negara?
Adakah dia ini ejen perisik Israel, Amerika, China atau Singapura yang digunakan oleh melemahkan negara kita?
 
Jho Low (kiri sekali) dengan keluarga Najib dan Putera Turki (dua dari kiri)
Macam mana Jho Low boleh curi berpuluh bilion ringgit duit 1MBD sedangkan 1MDB diasaskan dan diterajui sendiri oleh Najib?
Akibat rompakan oleh Jho Low dan orang-orang yang bersubahat dengannya, 1MDB gagal dan kita serta anak cucu kita terpaksa tanggung beban hutang berpuluh-puluh tahun akan datang manakala harta negara terpaksa dijual dan digadai.
Adakah menteri agama yang berdisiplin tentera dan para mufti, tok guru, tuan guru, ustaz dan tok lebai yang banyak ilmu Islam tidak peduli harta negara dijual dan digadai kepada negara komunis China?
Dalam Islam mana boleh agah-agak. Jadi Jamil Khir, walaupun dia hanya bekas askar dan bukan orang korporat, wajib faham 1MDB.
Begitu juga dengan para mufti, tok guru, tuan guru, ustaz dan tok lebai. Mereka wajib faham mengenai 1MDB macam mereka kata mereka faham mengenai babi sebab silap-silap 1MBD ini lebih haram daripada babi.
Para imam, ketua kampung dan pengerusi JKKK yang dapat tajaan 1MDB tentu tahu kalau kita termakan daging babi, kita boleh samak, bertaubat dan minta ampun daripada Tuhan.
Tapi guna duit yang kita tak pasti halal haramnya untuk buat ibadat pasti lebih berat hukumnya. Jadi berfikirlah.
– http://kadirjasin.blogspot.my/

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.