`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


Wednesday, October 14, 2020

Anwar ke Bukit Aman esok

 

Presiden PKR Anwar Ibrahim dipanggil ke Bukit Aman esok.

PETALING JAYA: Bukit Aman akan mengambil keterangan Presiden PKR, Anwar Ibrahim esok bagi membantu siasatan susulan penyebaran senarai nama ahli Parlimen yang didakwa menyokong beliau untuk membentuk kerajaan baharu.

Timbalan Ketua Polis Negara Acryl Sani Abdullah Sani mengesahkan perkara itu, menurut laporan Berita Harian hari ini.

“Demikian saya difahamkan (Anwar dipanggil ke Bukit Aman esok),” katanya.

Sementara itu, Timbalan Pengarah (Siasatan dan Perundangan) Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Bukit Aman, Mior Faridalathrash Wahid, ketika dihubungi mengesahkan pihaknya sudah memaklumkan kepada Anwar untuk tampil ke Bukit Aman, esok.

Difahamkan, Unit Siasatan Jenayah Terkelas (USJT) Bukit Aman akan merekod percakapan Ahli Parlimen Port Dickson itu jam 3 petang.

Sebelum ini, Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Bukit Aman, Huzir Mohamed, melalui kenyataan memaklumkan pihaknya menjalankan siasatan terhadap penyebaran senarai nama 121 ahli Parlimen yang menyokong Anwar.

Enam laporan polis mengenainya diterima termasuk 1 daripada ahli Parlimen Jerantut, Ahmad Nazlan Idris pada 8 Oktober lalu, dengan kes disiasat mengikut Seksyen 505 (b) Kanun Keseksaan dan Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia 1998.

Sebelum ini polis menangguhkan untuk mengambil keterangan Anwar yang sepatutnya dijalankan pada 12 Oktober lalu. - FMT

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.