`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 

10 APRIL 2024

Friday, July 9, 2010

Malay Malaysians under siege? Utusan Malaysia reports


“Hakikatnya dalam negara demokrasi, kita tahu kita yang paling ramai tetapi malangnya kita berpecah maka kuasa majoriti mudah terlepas dan golongan lain mengambil kesempatan.”

Mukhriz Mahathir

International Trade and Industry Deputy Minister DatukMukhriz Mahathir, advising Umno members to be bolder in demanding for Malay rights. He added that they should not feel defensive about defending Malay rights because Umno belonged to Malay Malaysians and was acknowledged as the Barisan Nasional (BN)’s backbone. (Source: Ahli Umno jangan rasa bersalah pertahankan hak Melayu, Utusan Malaysia, 5 July 2010)

“Kampung-kampung Melayu [di Pulau Pinang] mungkin akhirnya akan menjadi ‘jeruk’ seperti ‘pala dan asam’. Apakah Kampung Makam juga akan dimakamkan satu hari nanti? Jika ini berlaku, ia adalah satu episod yang amat menyedihkan bagi orang Melayu.”

“Kepada siapa Melayu Pulau Pinang yang merupakan minoriti mahu mengadu nasib? Dengan minoriti yang berpecah kepada Melayu UMNO, Melayu Gerakan, Melayu Pas, Melayu PKR dan Melayu DAP, apakah terbela nasib mereka?”

Utusan Malaysia editor Mohd Hassan Mohd Noor in his column Selak. Hassan was lamenting the Kampung Jalan Pokok Asam demolition by a developer in Penang. (Source:Melayu Tanjong jangan dijadikan jeruk ‘pala dan asam’, Utusan Malaysia, 5 July 2010)

“Bagaimana pula sekiranya kaum lain tiba-tiba menjadi majoriti pengundi? Ini boleh berlaku sekiranya jumlah kelahiran meningkat. Mereka sentiasa bersatu dan seandainya wakil mereka yang menang pada setiap kerusi yang dipertandingkan, maka di mana pula kita? Adakah Perlembagaan dapat menolong kita? Adakah Perlambagaan ini tidak dapat ditukar? Tidak mustahil mereka akan memenuhi Parlimen kita. Ketika itu, siapa yang akan mempertahankan hak kita?”

“Ingatlah proses pelupusan kuasa dan hak bangsa Melayu sedang berlaku dan akan terus berlaku. Kuasa dan hak kita tidak semakin bertambah.”

Letter to editor by reader “Warisan” published in Utusan Malaysia, warning against Malay Malaysians’ loss of political power. (Source: Tidak mustahil Melayu akan hilang kuasa, Utusan Malaysia, 5 July 2010)

“Saya menghormati [Datuk Ibrahim Ali] sebagai orang yang berpengalaman luas dalam arena politik tanah air. Polemik yang berpanjangan dan tidak menguntungkan boleh mengeruhkan suasana serta tidak sepatutnya berterusan.”

Umno Youth deputy chief Datuk Razali Ibrahim calling for an end to the disagreements between BN leaders and Perkasa. He said he would take Ibrahim’s statements as motivation in championing the Malay Malaysian and bumiputera agenda. (Source: Pemuda Umno mahu pertikaian dihentikan, Utusan Malaysia, 5 July 2010)

courtesy of Nut Graph

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.