`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 

10 APRIL 2024

Tuesday, January 15, 2013

Never Argue With Stupid People, You Stupid Fool, I Want To Save A Family of Mosquito From Danger


Hopefully sekarang, semua orang dah tengok video ikrar ramai-ramai budak UUM menentang demonstrasi dan "perbahasan" antara seorang lecturer dan student.

Apa yang aku boleh katakan dekat sini, bila aku tengok video tu semalam, aku rasa nak menangis. Aku nak menangis bukan sebab aku sedih tengok orang macam tu wujud, aku dah dapat terima hakikat orang2 penyokong pencacai Kerajaan memang macam tu pemikiran dia.

Aku menangis...kegembiraan.

Sebab orang ramai macam aku, yang tak ada peluang bersuara menyampaikan pendapat kita, telah sebulat suara menggunakan internet untuk menyuarakan pandangan kita.

Aku juga gembira sebab golongan orang2 pencacai macam si Sharipah ni satu masa dulu disanjung, tapi sekarang dia kena herdik. Orang ramai sudah berani melawan walaupun bukan masa kejadian tu terjadi.

Aku gembira sebab dengan terpaparnya perangai2 pencacai macam ni, tak payah kempen pun tak apa sebab dah jelas dan terang, orang2 yang disayangi dan diangkat oleh kerajaan sekarang untuk jadi pemimpin adalah orang2 macam tu.

Walaubagaimanapun, aku sedih. Sedih sebab budak2 Melayu dalam tu tak melawan. Balik2 orang2 Melayu berharap bangsa lain yang take initiative. Melayu hanya sekadar menjerit dari jauh. Nak melawan pun hanya sekadar "boo" dari belakang. Yang menyokong si Sharipah ni pulak ramai dalam dewan. Macam ni ke budak2 yang dapat masuk IPTA punya level?

Aku jugak sedih sebab si Sharipah ni tau dia Islam dan dia tak sempurna tapi dia tak ada perasaan malu. Dia tak malu nak admit benda tu terang2 tapi dia tak cukup malu untuk tutup aurat dia. Macam kebanyakan wanita Melayu sekarang punya mentaliti, tau malu tapi tak cukup malu. Tak ada ke budak2 Melayu yang berani bangun tanyakan dia,"kata Islam, kenapa tayang rambut?" Nak jugak aku tengok apa dia nak jawab.

Bagaimanapun, aku gembira.

Benda2 macam ni yang si Sharipah perjuangkan adalah benda2 yang sekian lama dilatih dalam masyarakat kita. Jangan persoalkan, duduk, diam, dengar..listen, listen, listen....jangan bantah. Siapa latih kita jadi macam tu? Kerajaan Barisan Nasional. Kalau nak bantah jugak apa perlu buat. Keluar Malaysia. Jangan duduk Malaysia. Jangan belajar UUM. Siapa selalu guna hujah macam tu? Pencacai UMNO. Lalu menunjukkan, Sharifah Zohra Jabeen adalah seorang pencacai.

Cakap lah apa sekalipun,Sharifah Zohra Jabeen itu adalah imej orang-orang UMNO dan cermin kepada UMNO. Dia orang Barisan Nasional, Barisan Nasional disokong oleh orang-orang macam tu.

.............

Satu benda yang paling sedih pada aku adalah, kalau itu aje hujah yang mampu dikeluarkan oleh seorang "lecturer", itu juga dengan jelas menunjukkan level di mana tahap education kita sebenarnya. Aku boleh accept pencacai takde hujah sebab diorang "just a pencacai" tapi "lecturer tahap pencacai"? Teruk benar ke lulusan universiti sekarang ni?

Nak tak nak, dia sebenarnya sedang represent imej orang Islam dekat orang2 lain...

Menakjubkan. Sangat2 menakjubkan.
Cuba kita tanya balik si Sharipah ni..siapa pencetus anarki sebenarnya?

ps - Pihak pembangkang, mintak tolong, jangan syok sendiri dan angkat Bavani sebagai wira dan bakal calon pilihanraya. Biarlah dia belajar dulu. Samalah jugak macam si Adam Adli tu. Sudah2 la mempopularkan "idola instant."

- cursing malay

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.