`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 

10 APRIL 2024

Saturday, January 19, 2013

Pensyarah Ni nak makan pengat kot... berani sangat


Org kata inilah isteri muda Fathul Bari - gua tak dapat sahkan.

Saja siarkan untuk maklumat tambahan. Tiada kaitan dengan sembang kita hari ini.. wakaka


Beliau memang mengucapkan pandangannya sebagai seorang pembudaya akademik tanpa mengaitkan politik.Tetapi ungkapan "tragedi tersebut cerminan kerajaan melahirkan graduan kelas kedua" adalah tuduahan berat kepada kerajaan terutama dalam keadaan parti pemerintah menghadapi tekanan berat dari pelbagai sudut. Ungkapan tersebut akan ditafsir sebagai membuka pekung parti pemerintah.

Pendidik sejati seperti ini memang hanya ada 1 dalam 1000. Ramai warga pendidik yang tidak bersetuju dengan dasar kerajaan tetapi berdiam diri kerana khuatir tindakan yang akan dikenakan ke atas mereka. Kalau tidak silap gua, Prof Madya Datuk Agus Yusof telah beberapa kali menyuarakan pandangan yang telus dan tepat walau perit bagi pihak memerintah menerimanya.

Berapa lama pensyarah ini akan bertahan. Apakah nasib beliau selepas ini. Jika pelajar lawan arus pasti akan kena gantung. Sekarang pensyarah ini pula menongkah arus. Berdasarkan sejarah perkhidmatan awam, setiap penjawat awam yang mengeluarkan kenyataan yang tidak selari dengan kehendak kerajaan akan dikenakan tindakan disiplin atau setidak-tidaknya akan ditukarkan tempat bertugas.
...........sekian..........

-wasukalu

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.