`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 

10 APRIL 2024

Wednesday, April 17, 2013

Amaran kepada BN Hulu Langat: SKANDAL P101



Berikut adalah luahan yang di email ke panehmiang@ymail.com. Kami siarkan tanpa edit;

"Saya adalah salah seorang ahli biasa UMNO di Hulu Langat. Apa yang saya nak maklumkan ialah pencalonan P101 Parlimen Hulu Langat iaitu Pn Adhaliza Mohd Nor ini bermotif kepentingan seseorang yang berkuasa sebagai penasihat UMNO Bahagian Hulu Langat.

Penasihat Hulu Langat yang dimaksudkan ini ialah bekas YB Dun Dusun Tua Abd.Jalil Dato Mohd Nazir. Calon parlimen ini adalah bekas ketua Pu3 ketika itu dan penah mengadakan hubungan sulit dgn YB berkenaan. 

YB sekarang ini banyak mengatur strategi dan program bagi pihak Ketua Bahagian dan Tim. KB serta sayap-sayap supaya setiap program yang ada itu dia akan dapat komisyen. Itu baru program, belum lagi projek-projek yang diturunkan kepada DUN Semenyih atau melalui Ketua Bahagian, semua nak sapu.

Cuma sekarang ini dia tak berani usik DUN Dusun Tua sebab tak sebulu dengan YB Ismail Sani. Tanyalah orang di Hulu Langat (Dusun Tua) siapa ini Jalil yang juga dipanggil sebagai juragan. Sekarang ini dia menguasai UMNO Bahagian Hulu Langat.

Yang kami tak puas hati ialah percaturan pilihan parlimen sepatut beri kepada yang rajin turun padang dan disenangi oleh rakyat seperti Dato Markiman Kobiran dan yang lain lain. Kena pulak calon (Adhaliza) ini tak pernah turun padang apatah lagi nak bermesra dengan rakyat, hanya berkepit dengan Jalil ke hulu ke hilir saja. Kalau program ada Jalil maka ada lah Adzhaliza. Tanya saja orang Hulu Langat, Semenyih Dan Kajang, mereka akan tahu siapa diorang ini.

Kami  dalam proses cuba hendak bersuara kepada PM tentang maklumat ini tapi belum dapat peluang lagi. Semoga apa yang di cerita ini dapat didengari oleh pengundi-pengundi Hulu Langat.

Kami sememangnya akan beri undi rosak jika minah ini tercalon. Itu sudah jadi 1 kerugian dimana 1 kerusi parlimen akan hilang. Ini bukanlah winnable candidate tetapi win with a cable candidate."

*********

P/S: Apakah fenomena yang sama sedang melanda BN Negeri Sembilan? Apakah "hot soup" seat sebegini juga melanda perebutan dan ketamakan calon-calon pembangkang?

Apakah Mohamad Hasan sudah bersedia dengan kerajaan dan regim barunya? Sanggupkah Mohamad Hasan menerima teguran, ditegur secara keras dan sanggup mengaku, "Den silap lah...minta maaf yo, kito runding yo?"

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.