`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 

10 APRIL 2024

Friday, April 12, 2013

Dr Mahathir kata orang Melayu pondan dan rapuh aqidah mereka.



Dr Mahathir adalah pengarah PRU UMNO 2013. Najib semacam buduk lembab disamping Dr Mahathir. Boleh jadi Najib lupa pesanan Tun Daim- kalau bawak Mahathir berkempen, kena jaga2. Sebab Tun Mahathir loose canon. Main tembak, kemudian tanya soalan. Disetengah negara, polis tembak suspect dahulu kemudian tanya. Kalau yang ditembak mati, tak perlu lah tanya.

Kepada rakyat terbanyak, penglibatan lansung Dr Mahathir akan disambut baik dengan penolakan mutlak, lebih dari sesiapa, Dr Mahathir lah penyebab budaya rasuah, pencurian harta benda rakyat dan pemerintahan kuku besi. Bila Abdullah Badawi menang besar dalam tahun 2004, majority luar biasa yang di capai oleh UMNO mencerminkan bagaimana rakyat meraikan penyingkiran Dr Mahathir dari pemerintahan Maalysia.

Sekali lagi, rakyat mempunyai peluang untuk meraikan penyingkiran Dr Mahathir. Kali ini, kasi pukul habis.

Semakin hari, semakin sasau pemikiran Dr Mahathir yang sesak. Dia menuduh kalau Kit Siang menang, huuru hara kaum akan berlaku. Orang Cina Malaysia jangan sekali kali lupa bahawa Dr Mahathir lah orang yang mempertikaikan pemberian kerakyatan kepada orang Cina dahuu. Dan orang2 cina dahulu adalah datuk nenek kami. Satu undi untuk BN menandakan kamu mencemar ingatan keatas nenek moyang kamu. One vore for BN means you dishonour the memory of your forefathers.

Cuba para pembaca fikirkan. Orang Cina dalam negara ini berapa ramai mereka? 24% dari jumlah pendudu 29 juta. Ertinya 7 juta orang. Orang Melayu berapa ramai? 55% dari penduduk. Yakni 16 juta. UMNO mengajar yang 16juta takut kepada 7 juta orang. Mahathir ingat Melayu pondan ke? Bagaimana yang 7 juta ini boleh mengancam kedudukan orang Melayu secara fisikal?

60% penduduk negara ini agama mereka Islam. Yang beragama kristian sebanyak 9%.  Tapi UMNO ajar orang Melayu yang beragama Islam yang sebanyak 60% ini takut kepada yang 9%. Ini didikan UMNO.

Yang 9% ini mempunyai kekuatan luar biasa, keyakinan luar biasa sehingga dapat mengkristiankan yang 60%. Dari yang 60% itu, 20% ialah ahli UMNO. Seramai 3.2 juta. Yang 3.2 juta ini amat mudah di kristiankan? Bolehkah mubaligh kristian menasranikan Dr Mahathir, Muhyidin Yasin, Fathul Bahri atau Zul Nordin, atau Ibrahim Ali? Jika jawapan nya tidak, maka demikian juga lah jawapan nya kepada sama ada 9% ini boleh mengkristiankan orang Melayu yang beragama Islam.

DAP akan bertanding 50-52 kerusi parlimen. Jika DAP menang semua pun, DAP tidak boleh menubuhkan kerajaan secara berseorangan. Dia mesti dapat sokongan dan permuafakatan dari PAS dan PKR yang majority nya orang Melayu. Tentulah mustahil DAP dapat mendominasi orang2 PKR dan PAS.

DAP akur kepada perlembagaan Malaysia. Dan ia akur kapada kesemua peruntukan dalam perlembagaan Malaysia. Ini termasuklah kedudukan orang Melayu, Raja2 Melayu, Bahasa Melayu dan agama Islam.

Jadi, macam mana Mursyidul am UMNO boleh beritahu rakyat, tanpa sedikitpun malu dengan pembohongan nya, bahawa DAP boleh mencetuskan ketegangan kaum?

Yang mencetuskan huru hara ialah pihak yang tidak boleh menerima orang sudah menolak mereka. Yang mencetuskan huru hara ialah jenis Melayu yang dididik oleh UMNO 88 buatan Dr Mahathir. Jenis Melayu yang tidak menghormati pemikiran berbeza, yang tidak mampu menangkis penghujjahan dengan hujjah mereka sendiri. Jenis Melayu yang Dr Mahathir sifatkan sebagai pondan dan sebagai rapuh aqidah mereka.

Posted by sakmongkol AK47

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.