`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 

10 APRIL 2024

Sunday, July 21, 2013

Aurat: Hormatilah bulan Ramadhan

Bulan Ramadhan adalah bulan yang penuh dengan keberkatan dan di bulan inilah peluang keemasan bagi semua umat islam tidak kira apa status mereka ini Allah berikan keampunan dan pahala berlipat kali ganda lagi serta pintu langit terbuka luuas kepada mereka yang kembali kejalan Allah dan beriman kepadaNya.

Jestru itu adalah disarankan agar semua juruacara wanita yang beragama Islam yang bertugas siaran secara langsung saperti TV1, TV2, TV3, TV7, TV8, TV9 dan TV berbayar Astro supaya berpakaian menutup aurat sebagaimana wanita Muslim yang lain yang tahu untuk menghormati bulan yang mulia dan barakah ini sekurang-kurangnya bertudung dan tidak memakai pakaian sendat dan singkat sebagai lazimnya mereka lakukan.


Begitu juga para pemimpin,isteri pemimpin, Ahli Dewan Rakyat, Ahli Dewan negara, Ahli Dewan Undangan Negeri, ketua-ketua jabatan terutama sekali jabatan kerajaan dari golongan wanita Islam hendaklah juga menjadi pemimpin wanita contoh yang tahu tahu nilai-nilai Islam itu terletak dan perlu dihormati sekurang-kurangnya pada sepanjang bulan Ramadan ini.

Diharap para pimimpin wanita tidak terasa hati kerana ianya adalah teguran yang membina yang perlu ada pada setiap umat Islam. Tegur menegur di dalam perkara yang baik dan diredhai oleh agama adalah digalakkan asalkan kita tidak menyentuh keperibadian seseorang itu tetapi secara umum untuk kebaikan dibolehkan kerana ianya dapat membantu untuk menambahkan pahala lagi dan mengurangkan dosa di bulan yang penuh dengan keinsafan dan keberkatan ini. Sebagai manusia kadang kala kita lalai dan di dalam kelalaian itulah tersedar kembali serta merasa insaf.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.