`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 

10 APRIL 2024

Monday, July 7, 2014

Yusuf Haslam Tembak Perompak Yang Masuk Ke Rumahnya

AMPANG JAYA: Menyedari rumahnya dipecah masuk, pengarah filem terkenal, Datuk Yusof Haslam melepaskan tembakan sebagai amaran sehingga menyebabkan perompak yang memasuki rumahnya melarikan diri.

Dalam kejadian jam 2.30 pagi di kediamannya di Taman Melawati di sini, mangsa yang sedang menonton televisyen terdengar jeritan pembantu rumahnya yang berada di tingkat bawah rumahnya.


Yusof yang menyedari sesuatu yang buruk telah berlaku dalam rumahnya mencapai pistol jenis Glock yang berada berhampiran beliau dan melepaskan tiga das tembakan sehingga mengejutkan suspek yang dipercayai seramai tiga orang.

Ketua Polis Daerah Ampang Jaya, ACP Khairuldin Saad berkata suspek yang terkejut dengan bunyi tembakan bergegas melarikan diri dan pemeriksaan keatas rumah tersebut mendapati sebuah bilik di tingkat empat itu telah dipecah dan digeledah.

“Suspek dipercayai memakai topeng dan pakaian serba hitam. Mereka juga tidak mengenakan sebarang sarung tangan,” kata Khairuldin.

Siasatan awal mendapati terdapat dua bilik dalam rumah itu telah digeledah dan suspek juga masuk ke dalam bilik pembantu rumah namun gagal melarikan apa-apa barang dari bilik tersebut kerana pembantu rumah yang ketika itu sedang tidur tiba-tiba terjaga kemudiannya menjerit meminta tolong.

“Suspek kemudian melarikan diri ke kawasan hutan berdekatan rumah mangsa. Kerugian masih disiasat,”

Ketika kejadian, terdapat pengawal keselamatan yang mengawal rumah berkenaan namun tidak menyedari kejadian tersebut.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.