`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 


Saturday, April 11, 2015

MP BN NAK TUNJUK PANDAI TAPI KANTOI DAN MEMALUKAN

Kenyataan Bung Mokhtar didakwa jejaskan nama baik Proton - Sumber


Bung Mokhtar Radin

Datuk Bung Mokktar Radin didakwa tersilap memberi fakta mengenai kenyataan kononnya Proton Holdings Berhad (Proton) tidak mahu menaja kereta untuk digunakan pada Sidang Kemuncak ASEAN pada bulan ini.

Sumber yang mengetahui perkara tersebut memberitahu MalaysiaGazette, kenyataan Bung Mokhtar adalah tidak tepat dan salah sama sekali.

Malah, dakwanya, kenyataan Ahli Parlimen Kinabatangaan itu telah menjejaskan nama baik Proton.

"Beliau tidak tahu fakta sebenar mengenai isu tajaan itu tetapi membuat kenyataan.

"Sangat mustahil Proton tidak mahu memberi kerjasama dalam bentuk tajaan dengan kerajaan, apatah lagi dalam majlis besar seperti itu.

"Apa pun kenyataan beliau (Bung Mokhtar) telah mencalar nama baik Proton," katanya kepada MalaysiaGazette.

Dalam pada itu, difahamkaan DRB-HICOM yang merupakan pemilik Proton terkejut dengan kenyataan Bung Mokhtar.

Semalam Bung Mokhtar memberitahu, kerajaan menggunakan enam buah kereta mewah BMW 5 siri dan 7 siri untuk Sidang Kemuncak ASEAN kerana Proton tidak mahu menaja. 


Kereta itu bakal digunakan oleh pemimpin dan delegasi kehormat ASEAN yang hadir pada sidang kemuncak itu yang berlangsung di Kuala Lumpur dan Langkawi pada 24 dan 28 April ini.

Bagaimanapun, dalam kenyataan tersebut Bung Mokhtar telah menafikan kereta nasional tidak selesa maka terpaksa menggunakan BMW.

Isu tersebut berbangkit apabila Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat, Rafizi Ramli yang mendesak kerajaan dan BMW memberi penjelasan berhubung kewujudan kereta itu tanpa nombor pendaftaran tetapi menggunakan jata negara. - MalaysiaGazette

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.