`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 


Sunday, April 19, 2015

Najib, Tunggu Apa Lagi!!

Perdana Menteri, Najib Razak kini sedang berada di Kazakhstan bagi menghadiri majlis bertandang perkahwinan anak perempuannya, Nooryana Najwa dengan Daniyar Besikkbayev, seorang jejaka yang pandai bertinju dari negara tersebut.

Tetapi di dalam negara, asakan untuk memaksanya berundur kian giat dilakukan. Tun Mahathir yang menjangkau usia 90 tahun kelihatan semakin agresif dan seolah-olah mendapat "suntikan tenaga baru" untuk terus menyingkirkan Najib.

Jika Jumaat lalu, Tun Mahathir dilaporkan sudah mengadakan pertemuan dengan Tengku Razaleigh selama kira-kira sejam tidak jauh dari Masjid Negara, hari ini pula bekas Perdana Menteri itu duduk bersebelahan dengan Timbalan Perdana Menteri, Muhyiddin Yassin dalam suatu program anti perang di PWTC, Kuala Lumpur.

Dalam ucapannya, Muhyiddin secara terbuka menyatakan sokongan kepada "perjuangan kebenaran" yang dilakukan oleh Tun Mahathir.

Anda tidak keseorangan dalam menyatakan kebenaran, kata Muhyiddin yang bagaikan menyambut keluhan Tun Mahathir sebelum ini bahawa beliau mungkin keseorangan dalam berhadapan dengan Najib Razak yang mahu disingkirkannya.

Selain semakin rancak bertemu dengan pelbagai pihak sejak akhir-akhir ini, Tun Mahathir juga semakin rajin menulis meluahkan pandangan dan kritikannya kepada Najib di blog Chedet miliknya. 

Kehadirannya di pelbagai program yang disusuli dengan lontaran pelbagai pandangan mengenai isu politik semasa dalam negara, juga turut bertambah.

Bekas Menteri Di Jabatan Perdana Menteri, Zaid Ibrahim pula mendedahkan baru-baru ini, Tun Mahathir juga ada mengadakan pertemuan dengan Menteri Besar Selangor, Szmin Ali di luar negara.

Sokongan terbuka Muhyiddin kepada "perjuangan kebenaran" yang dilakukan oleh Tun Mahathir tidaklah sukar difahami bahawa ia tentunya berkaitan dengan serangan dan kritikan terhadap Najib, tambahan pula tiada akvititi atau isu lain yang difokuskan oleh bekas Perdana Menteri itu ketika ini.

Ke mana hilangnya wang 1MDB dan siapa yang memberi arahan kepada Sirul untuk membunuh Altantuya seperti yang kerap ditanyakan oleh Tun Mahathir tidak lain hanyalah untuk mengetahui kebenarannya.

Lebih-lebih lagi dengan mengatakan Tun Mahathir tidak keseorangan dalam perjuangan itu, ia adalah pengakuan terbuka Muhyiddin bahawa beliau berpihak kepada bekas Perdana Menteri selama 22 tahun itu.

Jika Jumaat lalu, Najib mungkin tersentak dengan berita pertemuan antara Tun Mahathir dengan Ku Li, sokongan terbuka Muhyiddin ini dan mereka juga duduk bersebelahan yang memberi gambaran adanya  "ehem ehem" antara keduanya, pastinya memberi lebih lara kepada Perdana Menteri yang sedang berada di luar negara.

Berada di Kazakhstan di mana beliau sepatutnya berasa gembira sebagai seorang bapa, tetapi sebagai Perdana Menteri pula mungkin perasaannya sedang berbeza.

Di dalam negara dan di pelbagai peringkat percakapan pula, rata-rata rakyat begitu mengharapkan adanya perubahan dalam kepimpinan negara kerana peredaran masa memperlihatkan Najib ternyata gagal memberi kesejahteraan kepada rakyat dan negara.

Gagalnya Najib barangkali boleh difahami dengan kenyataan sinis Tun Mahathir beberapa hari lalu yang menyatakan simpatinya kepada Perdana Menteri kerana "nak bina jambatan pun tak boleh".

Najib, mahu tidak mahu, harus mengakui bahawa semua perkembangan akhir-akhir ini adalah tanda-tanda yang semakin jelas hayat politiknya sebagai Perdana Menteri kian pendek dan sukar diselamatkan.

Najib, tunggu apa lagi!! (SH 19/04/2015)

Gambar terbaru Najib ketika menghadiri majlis bertandang di Kazakhstan...

Daniyar dan Nooryana gembira sebagai pasangan suami isteri...

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.