`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 


Saturday, April 18, 2015

RINGGIT TERUS MENJUNAM......

Hari ini dalam tempoh 34 tahun, ringgit Malaysia menjunam dengan teruknya sekali, dan biarlah gambar yang bercerita yang di paparkan ini dapat di fikirkan oleh mereka, dan mereka juga perlu berkenal dengan menteri yang bertanggongjawab dalam urusan kewangan. Mereka juga yang telah memporakperandakan rakyat dengan kenyataan yang BODOH kaitan dengan perlunya GST di laksakan.

Apa kebaikan dan keburukan GST?

Faedah Utama
Pendapatan negara akan meningkat dan orang-orang kaya businessman yang melarikan diri daripada cukai selama ni akan kena bayar cukai. Negara boleh menggunakan duit tersebut untuk melakukan lebih banyak pembangunan dan mewujudkan peluang pekerjaan.

Keburukan Utama

Paksaan cukai tersebut akhirnya pasti akan pergi kepada pelanggan (rakyat terbanyak, miskin atau kaya semua kena). Dicampur dengan kos tersembunyi yang meningkat, harga barang secara keseluruhan pastinya akan meningkat, sebaliknya harga barang bagi barangan bergantung kepada budi bicara penjual.

Di paparkan gambar kedua-kedua menteri yang cara langsung berkempen untuk GST dan mengeluarkan kenyataan-kenyataan BODOH untuk menipu rakyat.

Ahmah Mazlan


kenyataan ringgit: Ringgit dengan 
Dollar Brunei & Singapore

YB Ismail Sabri

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.