`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 

10 APRIL 2024

Thursday, April 23, 2015

Sarawak Report SIARLAH BUKTI supaya Najib, Rosmah dipenjarakan segera


Ini kononnya cerita GEMPAQ terbaru dari Sarawak Report. Mungkin inilah pihak lawan terima ccabaran Puad Zarkashi:


Sepanjang tuduhan salahlaku yang dibuat oleh Tony Pua, Rafizi, The Edge, dll terhadap 1MDB, hampir semuanya berdasarkan sumber yang tidak bernama dan sah. Tiada bukti yang ditunjuk.
Pihak yang terlibat tiada yang perakui tuduhan.  

Bagaimana rakyat mahu buat pendirian tanpa maklumat yang sahih tapi hanya hearsay cakap dengar? Jika ada kebenaran, boleh kita sumbat Najib dan Rosmah dalam penjara.

Laporan Sarawak Report yang kononnya gempak pun masih tak dapat menjawab untuk mereka yang berfikir:

1MDB Presented False Documents Say BSI Singapore! EXCLUSIVE

BSI's Singapore HQ at the Suntech City complex
BSI’s Singapore HQ at the Suntech City complex

Sarawak Report has been passed disturbing evidence[jika ada dokumen kenapa tak siarkan seperti mana pernah dilakukan untuk laporan lain?] showing that BSI Bank has dismissed documents supplied by 1MDB relating to its Brazen Sky Limited account in Singapore, saying they are false bank statements.

The documents were supplied to various authorities by 1MDB’s CEO Arul Kanda and purported to show Brazen Sky’s statement of account in November 2014.

However, the Swiss private bank has told the Singapore authorities that the document did not originate from them and does not represent a true account of the assets of the 1MDB subsidiary.
On March 13th this information was reported back to Malaysia.

Two days earlier, on March 11th, the Minister of Finance (Prime Minister Najib Razak) had issued a Parliamentary reply to questions from the opposition DAP MP Tony Pua, confirming that the remaining $1.103 billion had already been “redeemed” from Brazen Sky’s alleged off shore fund in the Cayman Islands and stating that it was now being “kept in US currency” at BSI Bank Limited, Singapore.

However, separate insider information gained in Singapore [wujudkah ini semua atau hanya rekaan?] has corroborated that there is no actual cash in the relevant Brazan Sky Limited account.
“The account merely contains ‘paper assets”, explained a source “the true value of which cannot be determined”.
Baca sepenuh di SINI 

-----------------------------

Demikian isu terbaru yang ditimbulkan oleh Sarawak Report. Jangan kita lupa bahawa Sarawak Report pernah buat satu laporan tentang pembalakan haram di Sarawak yang mana gambar yang ditunjukkan adalah gambar hutan warna coklat.

Macam mana kita nak diyakinkan dengan hanya cerita yang belum tahu sah. Sekurang-kurangpenjelasan Dato Wahid Omar ada orang bernama untuk jadi rujukan.

Ada banyak PERSOALAN MENYERUPAI TUDUHAN melibatkan seperti berikut

i)     Tuduhan US$ 700 juta sebahgian dari pelaburan 1MDB ke PetroSaudi dipindah ke syarikat persendirian oleh The Edge.

ii)    Tuduhan RM 4 billion duit KWAP dalam sebuah usahasama lombong batu arang di Mongolia tapi hilang lesap. Kemudian syarikat itu dikatakan SRC dipindah milik kepada MOF untuk ditanggung [Adakah ini melibatkan 1MDB juga?]

iii)   Tuduhan 1MDB labur RM 2.3 billion pada syarikat pelaburan persendirian 

iv) Duit 1MDB diguna oleh Riza Aziz untuk buat filem dan beli apartment di New York. 
[Adakah ini melibatkan 1MDB juga?]

v) Duit 1MDB diguna Jho LOh untuk pelaburan hartanah di New York yang dituduh oleh New York Times. ... bila Jho Loh nak saman NYT? [Adakah ini melibatkan 1MDB juga?]

Ada banyak lagi tapi harap dapat ditunjukkan bukti seperti dokumen atau money trail. Takkan nak tuduh salah tanpa bukti dan dokumen?

Pedulilah yang mudah ditipu dan percaya buta, yang mahukan kebenaran mahu bukti. Lantaklah Najib dan Rosmah nak ke penjara ke mana. Nak penjarakan pun perlu bukti.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.