`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 

10 APRIL 2024

Thursday, June 4, 2015

Media UMNO Sambut Kemenangan Wira Baru PAS...


Akhbar Umno yakin ahli PAS sokong putus hubungan dengan DAP

Utusan Malaysia yakin usul tergempar dicadangkan Dewan Ulama agar PAS memutuskan hubungan dengan DAP akan disokong ahli parti Islam itu.

Dalam ruangan "Bisik-bisik Awang Selamat", akhbar milik Umno itu berkata ahli parti Islam itu akan menyokong usul tergempar kerana DAP secara berterusan menyerang Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

"Awang yakin teras usul tersebut akan mewarnai muktamar PAS yang bermula hari ini kerana masalah hubungan sesama pakatan pembangkang itu tidak berupaya untuk disorok lagi," tulis Awang Selamat hari ini.

"Tindakan semua 644 perwakilan sebulat suara meluluskan usul tersebut pada muktamar ke-54 dewan itu semalam, cukup mencerminkan betapa seriusnya kepincangan dalam pakatan pembangkang khususnya dalam konteks PAS-DAP, yang dari awal lagi jelas bertentangan asas perjuangan mereka," katanya. Menurut akhbar Umno itu, Pakatan Rakyat (PR) yang dianggotai PAS, PKR dan DAP akan berpecah tidak lama lagi.

"Awang yakin, perkembangan ini jelas menghala kepada kecelaruan lebih serius dalam pakatan pembangkang.

"Tahap saling tidak percaya sesama sendiri makin ketara," katanya.

Semalam Dewan Ulama sebulat suara meluluskan usul tergempar dibawa Ketua Dewan Ulama PAS Pahang Mokhtar Senik untuk membatalkan tahaluf siyasi atau kerjasama politik bersama DAP.

"Kita beri amaran pada mereka yang menyerang dan ingin mengalihkan perjalanan landasan Islam.

"Kita tidak akan serah kepada kamu parti PAS dan dengan itu kita sekali menyarankan usul memutuskan hubungan dengan DAP namun tetap bersama PKR dan PR," katanya ketika berucap di Muktamar Dewan Ulama di Gombak semalam.

Sejurus selepas Mokhtar membentangkan usul, wakil Perak Noor Azli Musa meminta semua 644 ahli sayap Dewan Ulama yang berada dalam dewan itu bangun sebagai tanda sokongan terhadap usul itu. -TMI

ULASAN GB

Kemenangan tim pro-UG disambut besar-besar oleh media UMNO, bercetak dan eletronik.

Lebih-lebih lagi Dewan Ulamak yang meluluskan usul supaya PAS memutuskan hubungandenagn DAP. Ini dilihat satu kemenangan besar untuk UMNO yang begitu cemburu hubungan baik selama ini diantara PAS-UMNO, hubungan yang lebih rapat dari UMNO-MCA.

Kini UMNO sudah tidak bimbang lagi. PR berantakan.

Semenjak awal muktamar lagi, UMNO sudah mengalu-alukan tim pro-UG ini dengan pelbagai sambutan dan sebaran. Dan perwakilan pemuda dan muslimat PAS telah pun "menyambut"nya dengan membuat pilihan yang melegakan UMNO.



Dan ditambahi dengan beberapa spanduk dan risalah yang memburukkan golongan profesyenal.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.