`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 

10 APRIL 2024

Sunday, June 21, 2015

Tanda-Tanda UMNO Tidak Selamat


Image result for najib

UMNO di era kepimpinan Najib Razak sekali lagi menjadi bahan persendaan pelbagai lapisan masyarakat berikutan tindakan Majlis Bandaraya Pulau Pinang atau MBPP meruntuhkan struktur tulisan UMNO yang terletak di hadapan ibu pejabatnya di Georgetown.

Tindakan MBPP itu dikatakan kerana perletakan struktur itu tidak mempunyai lesen tetapi UMNO Pulau Pinang difahamkan sedang dalam proses memohonnya.

Apa yang menjadi  perbualan ramai ialah Pemuda UMNO Pulau Pinang hanya mengecam dan memberi amaran dari jauh berkaitan tindakan itu melalui kenyataan media saja.

Sejak bila Pemuda UMNO sudah hilang keberaniannya?

UMNO Pulau Pinang juga hanya semalam mengadakan mesyuarat, juga mengecam dan melahirkan rasa kesal atas tindakan MBPP yang disifatkan tergesa-gesa kerana tidak memberi notis yang sewajarnya terlebih dahulu.

Ramai yang menyifatkan tindakan MBPP meruntukkan struktur tersebut tetapi tiada usaha bertahan atau menyerang balas yang bersungguh-sungguh daripada UMNO Pulau Pinang sebagai satu lagi bukti menunjukkan parti itu semakin "tidak selamat"  kedudukannya.

Ini kerana ia memperlihatkan kehilangan upaya UMNO Pulau Pinang dalam mempertahankan sesuatu yang menjadi simbol atau mercu perjuangan parti itu.

Ada juga yang berkata kepimpinan UMNO Pulau Pinang hanya tahu "main selamat" dan tidak peduli pun sama ada parti itu selamat atau sebaliknya.

Sebelum ini bekas Perdana Menteri, Tun Mahathir Mohamad sudah banyak kali mendesak agar Perdana Menteri meletakkan jawatan kerana  menurutnya UMNO dan BN "tidak selamat" dalam pilihanraya umum akan datang jika  Najib terus memimpin parti dan negara.

Najib terlalu banyak skandal dan semua kaum tidak lagi menyokongnya, begitulah antara kata-kata yang pernah diluahkan oleh Tun Mahathir.

Ketika berlangsungnya forum Nothing To Hide di PWTC awal bulan ini yang turut dihadiri oleh Tun Mahathir bagi menjawab isu-isu berkaitan 1MDB, Najib telah dinasihatkan oleh pihak polis agar tidak menghadiri program itu kerana dianggap "tidak selamat" baginya.

Ketika itu ramai keliru bagaimana faktor keselamatan boleh menjadi suatu bentuk ketakutan kepada Najib untuk berforum bersama Tun Mahathir sedangkan ia diadakan di ibu pejabat UMNO sendiri dan kehadiran pula hanya sekitar 2000 hingga 2500 peserta sahaja.

Kini dengan tindakan meruntuhkan struktur tulisan UMNO di Pulau Pinang, hakikat bahawa UMNO semakin "tidak selamat" tambah melebar lagi.

Daripada kebimbangan mengenai nasibnya dalam pilihanraya akan datang, bersemuka dengan Tun Mahathir dan berforum di bangunan sendiri hinggalah kepada struktur tulisan UMNO, semuanya sudah "tidak selamat" lagi.

Selepas ini apa lagi yang tidak selamat agaknya?

Jika sudah begitu banyak yang "tidak selamat", apa yang masih selamat di bawah UMNO dan Najib ini? Atau ini tanda-tanda benar bahawa UMNO memang "tidak boleh diselamatkan" lagi? (SH)

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.