`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 


Monday, July 13, 2015

Polis Sahkan Suspek Mencuri Telefon Di Plaxa Low Yat


KUALA LUMPUR - Polis telah berjaya menyelesaikan kes kecurian di Plaza Low Yat, Bukit Bintang yang mencetuskan kekecohan orang ramai.

Lapor New Straits Times yang memetik dari sumber polis berkata, kes kecurian yang melibatkan seorang lelaki berusia 22 tahun itu telah diselesaikan dan terbukti suspek telah mengambil telefon itu tanpa membuat pembayaran pada pemilik kedai.

"Siasatan mendapati lelaki itu telah mencuri sebuah telefon bimbit yang menyebabkan dia ditahan oleh orang awam.
Klik Sini Untuk Like dan dapatkan Berita terkini

"Pihak polis juga telah menyiasat rakaman CCTV yang menunjukkan suspek berbincang dengan jurujual kedai berkenaan sebelum mengambil telefon itu dan terus menghilangkan sementara jurujual berkenaan sedang memandang ke arah yang lain," katanya.

Jelas sumber lagi, jurujual yang terkejut dengan tindakan suspek yang mencuri telefon itu terus menjerit meminta tolong.

Jeritan itu menyebabkan suspek terus berlari ke tingkat bawah menggunakan eskalator sebelum dia berjaya ditahan oleh beberapa kakitangan Oppo.

Suspek kemudian ditahan oleh sekumpulan lelaki di lobi bangunan dan diserahkan kepada pengawal keselamatan bangunan.

Penangkapan suspek itu telah menimbulkan rasa tidak puas hati rakannya yang kemudian datang seramai tujuh orang ke Plaza Low Yat pada jam 7.50 malam Sabtu untuk membalas dendam. 

Ketujuh-tujuh lelaki itu kemudian mengamuk dan membelasah beberapa kakitangan di premis Oppo selain dari merosakkan produk dan alatan kedai tersebut.

Video dan gambar insiden pergaduhan itu menjadi viral di media sosial tidak lama selepas kejadian itu dengan pelbagai spekulasi sehingga menimbulkan persepsi negatif netizen yang menyangka ia melibatkan kes perkauman.

Akibatnya, sekumpulan besar kaum Melayu yang mendakwa mereka mewakili NGO berhimpun di depan Plaza Low Yat sebelum menyerbu masuk ke bangunan itu dan mencari individu-individu yang telah membelasah 7 orang lelaki Melayu pada Sabtu lalu.

Lapor New Straits Times, sekurang-kurangnya tiga lelaki mengalami kecederaan termasuk seorang lelaki Cina dari media Chinese Daily. 

Kekecohan itu bermula dari simpang hotel berhampiran apabila sekumpulan lelaki itu mula membelasah mangsa mereka menggunakan helmet dan beberapa lagi objek yang lain. 

Polis yang cuba menyelamatkan mangsa terpaksa melepaskan mengeluarkan pistol namun tidak berjaya menghalang kumpulan itu dari terus memukul mangsa.

Rusuhan itu bagaimanapun bersurai pada jam 12.40 pagi. - THEHYPEMEDIA.COM

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.