`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


Wednesday, October 21, 2015

Jangan tokok-tambah ayat Quran (dedikasi buat saudari Nur)

Image result for tudung

Please see the following translation :

“Dan katakanlah kepada perempuan-perempuan yang beriman supaya menyekat pandangan mereka (daripada memandang yang haram), dan memelihara kehormatan mereka; dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka kecuali yang zahir daripadanya; dan hendaklah mereka menutup belahan leher bajunya dengan tudung kepala mereka; dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka melainkan kepada suami mereka, atau bapa mereka atau bapa mertua mereka atau anak-anak mereka, atau anak-anak tiri mereka, atau saudara-saudara mereka, atau anak bagi saudara-saudara mereka yang lelaki, atau anak bagi saudara-saudara mereka yang perempuan, atau perempuan-perempuan Islam, atau hamba-hamba mereka, atau orang gaji dari orang-orang lelaki yang telah tua dan tidak berkeinginan kepada perempuan, atau kanak-kanak yang belum mengerti lagi tentang aurat perempuan; dan janganlah mereka menghentakkan kaki untuk diketahui orang akan apa yang tersembunyi dari perhiasan mereka; dan bertaubatlah kamu sekalian kepada Allah, wahai orang-orang yang beriman, supaya kamu berjaya.”- surah An-Nur ayat 31.

Please note the following which are not found in the original arabic :

1.   (daripada memandang yang haram) - this has been added 

2.    menutup belahan leher bajunya dengan tudung kepala mereka  - this is not found in the original arabic

3.   atau perempuan-perempuan Islam  -  'perempuan Islam' is not mentioned in the verse either. This is an addition. 

Going back to no. 2.    menutup belahan leher bajunya dengan tudung kepala mereka

the arabic sounds like this :

walyadribna - and strike 
bikhumuurihinna - with their covers  
alaa juyuubihinna - over their bosoms

There is absolutely no mention of kepala or tudung kepala here. A khumur is just a cover, an outside garment, an overcoat, a dress etc. 

There is absolutely no mention of kepala. This is a favorite of the people who like to extrapolate, extend, stretch and tokok tambah the meaning of the Quran by adding words like 'kepala' where it does not exist.

Anyway here is my favorite question about the hijab, because that is what they are actually referring here.

There are seven verses in the Quran which mention the word HIJAAB.

Here are all the seven verses  where the word HIJAAB are mentioned :

1. Surah 7:46
2. Surah 17:45
3. Surah 19:17
4. Surah 33:53
5. Surah 38:32
6. Surah 41:5
7. Surah 42:51

The soalan cepumas is how come they do not refer even one of these verses from the Quran when they talk about HIJAB ?

Kenapa  para agamawan tidak merujuk satu pun daripada TUJUH ayat Quran yang menyebut HIJAB, seperti disenaraikan di atas? 

1 comment:

  1. Sebelum saya ceritrakan kisah hudupku terlebih dahulu perkenalkan nama saya Pak Kusniadi. Dari Bogor. saya hanya ingin berbagi ceritah dengan kalian semua para penggilah togel, awalnya itu saya hanya kuli bagunan,punya anak dua,dan istri saya hanya penjual syayur keliling dikampung kami , ekonomi kami sangat pas-pasan, hutan tambah numpuk, anak saya juga butuh biaya sekolah,hidup ini bener-bener susah.Tapi akhirnya ada teman saya yang bilang bila mau merubah nasib coba hubungi nomor hp MBAH JEJE TRIJAYA katanya dia bisa membantu orang yang lagi susah. jadi saya lansung hubungi MBAH JEJE TRIJAYA, dan saya menceritakan semuanya, tenteng keluarga kami akhirnya saya di kasih angka ghaib [4d,] sudah 3x putaran tembus,dengan adanya MBAH JEJE TRIJAYA,saya sekeluarga bersukur semua utang saya lunas bahkan sekarang saya sudah buka usaha. silahkan anda buktikan sendiri insya allah anda tidak akan kecewa dari angka ghaib MBAH JEJE TRIJAYA bagi yang berminat hubungi MBAH JEJE TRIJAYA di nomor ini: 0823 3737 6471 dan saya sudah buktikan sendiri angka ghaibnya demih allah demi tuhan...ini kisah nyata dari saya,terima kasih.

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.