`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 


Wednesday, October 7, 2015

PANAS BERAPI! SALAH KE KALAU PBB GELARKAN ROSMAH SEBAGAI FIRST LADY?


ROSMAH SELALU SAJA MENJADI MANGSA KRITIKAN DAN KUTUKAN SESETENGAH MANUSIA YANG TAK PERNAH PUASHATI DENGAN BELIAU.

Yang palin aku tak boleh belah ialah bilamana Rosmah hadiri mesyuarat PBB bersama suami beliau iaitu PM Najib Razak pun ada yang pertikaikan dan mengatakan ianya merupakan satu pembaziran dan kerugian buat negara, abistu PM nak dan isteri nak buat apa? Dok dalam negara je ke? Apa gila korang ni? Adehhh.

Mujurlah ada pegawai PM yang memperjelaskan keadaan sebenar dan aku tak mau ulas pasal apa korang cakap kat Rosmah, sebab kita tau korang (bukan semua) ada sesetengah jenis yang memang sukakan gosip liar yang murahan. Aku nak cerita pasal title First Lady. Ya title yang menjadi pertikaikan sejak sekian lama.

Ini fitnah yang berleluasa dan pertikaian kenapa Rosmah dipanggil sebagai First lady sedangkan yang sepatutnya digelar First lady adalah Permaisuri yang kita kasihi. Aku pun takde jawapan sebenarnya tetapi dalam perhimpunan atau conference seperti di PBB memang la mereka akan memanggil isteri Presiden atau Perdana Menteri sebagai First Lady. So apa masalahnya? Ini pun mau dijadikan isu ke?

Please la Malaysian, banyak lagi perkara yang berfaedah kita boleh buat dari pertikaian seperti ini.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.