`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 


Wednesday, November 30, 2016

New Namewee music video on ‘Lokap’ experience

Rapper claims he was asked to strip naked and squat, among other things in five-minute YouTube video.
VIDEO INSIDE
Namewee_law_lagu_600
GEORGE TOWN: Controversial rapper and musician Namewee has come out with a new music video titled Lokap, on YouTube, describing his experience of being locked up for five nights in a police jail in August.
The video is currently ranked number 10 in YouTube Malaysia’s Top 10 list and has already been viewed close to 300,000 times as of this morning.
Namewee had before this claimed that the conditions at the Bayan Baru central lock-up in Penang were deplorable when he was in police custody while being investigated for allegedly “defiling a place of worship with intention to insult the religion”.
In the five-minute video released on Friday, Namewee described the alleged deplorable conditions of his jail cell and the way he was treated in detail.
Wearing an orange jumpsuit with the numbers “4896” in front and “Department of Corrections” at the back, Namewee rapped in both Bahasa Malaysia and Mandarin.
“I masuk lokap, kena tahan, I kena reman sampai lima malam, masuk lokap, kena tangkap, bukanlah salah tapi salah faham, i masuk lokap, hubungan hilang, tolonglah tuhan,” he sang in the chorus.
(Translation: “I was detained, I was arrested, I was remanded for five nights, got jailed, I was caught, not wrong just misunderstanding, I was detained, lost contact, help me God.”)
Namewee also related his experience of being “forced to strip naked and to squat” after he was allowed to be remanded by a lower court.
“Like a dog, there is no dignity here, right here time became longer (sic), it is impossible to sleep well.
“[…] this is the terrible condition I went through like a nightmare all five nights.
“Why all my efforts and contributions are repeatedly overturned? Sorry for being overly confident, how should I resist all this?” Namewee rapped in the video.
The video includes scenes from TV news coverage of his arrest and remand in George Town.
In August, Namewee, whose real name is Wee Meng Chee, was remanded for four days over the controversial video for his song Oh My God.
This was after NGOs lodged a report saying Namewee and a Taiwanese boy band had “behaved indecently” by dancing and singing in a mosque in Tanjung Bungah here.
He was then ordered to be released by the magistrate’s court after the registrar denied the application to extend his remand by police.
Police have since said Namewee had been treated well, with the Enforcement Agency Integrity Commission rubbishing claims of “deplorable” jail conditions in the Bayan Baru central lock-up in Penang.
Enforcement Agency Integrity Commission conducts a surprise inspection of the jail on Monday, and finds cells to be in a good and clean condition.
nawemee
-FMT

4 comments:

  1. ADAKAH ANDA MASIH TERTANYA-TANYA DI MANA UNTUK MENDAPATKAN PINJAMAN TULEN???
    Di mana dan bagaimana untuk mencari syarikat yang tulen untuk mendapatkan pinjaman kekal satu cabaran besar kerana terdapat begitu banyak pemberi pinjaman palsu dalam talian. Saya juga mempunyai ketakutan dan saya ditipu oleh pemberi pinjaman palsu pada masa lalu sehingga rakan saya memperkenalkan saya kepada Syarikat yang tulen yang dipanggil pinjaman Imperial. Tetapi di sini adalah penyelesaian. Pada mulanya saya fikir ia adalah semua jenaka sehingga saya menerima mesej daripada Bank saya selepas 3 hari menghantar permohonan saya bahawa wang itu benar-benar dipindahkan ke akaun bank saya. Saya terkejut untuk mendapatkan pinjaman tanpa tekanan. Tiada kos tersembunyi, tiada cagaran yang diperlukan, tiada kertas kerja yang terlalu banyak. Jika anda ingin mendapatkan pinjaman tulen, hubungi e-mel mereka dengan segera (imperialincorporated1@gmail.com) saya berkongsi maklumat ini di sini kerana saya tidak boleh menyimpannya kepada diri saya sendiri. Saya berjanji anda, anda akan kembali ke sini untuk memberitahu kesaksian anda sendiri dan berterima kasih kepada saya kemudian. Jadi, jika anda memerlukan pinjaman segera, hubungi mereka sekarang dan anda akan gembira anda lakukan. Anda boleh menghubungi saya e-mel jika anda memerlukan maklumat lanjut daripada saya bagaimana untuk mendapatkan pinjaman daripada mereka melalui dendisetiewan@gmail.com

    ReplyDelete
  2. Halo semuanya!!! Bantu saya berterima kasih kepada Bunda Esther

    Saya Widodo saya tinggal di Medan di Indonesia, saya telah mencari pinjaman selama beberapa tahun. Saya 6 kali menjadi korban penipuan dengan pemberi pinjaman palsu yang telah menghancurkan hidup saya, saya memang mencoba bunuh diri karena mereka. Karena saya punya hutang dan tagihan yang harus dibayar. Saya pikir ini sudah berakhir untuk saya, saya tidak lagi memiliki perasaan hidup. Saya hampir menyerah, tidak sampai saya mencari saran dari teman SISKA WIBOWO (siskawibowo71@gmail.com) yang kemudian mengarahkan saya ke pemberi pinjaman yang sangat andal, Ny. ESTHER PATRICK yang meminjamkan pinjaman tanpa jaminan sebesar 150 juta Rupiah dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau tekanan pada tingkat bunga lebih rendah dari 2%. (estherpatrick83@gmail.com)

    Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah pinjaman yang saya terapkan langsung ditransfer ke rekening bank saya tanpa penundaan atau kekecewaan, karena saya berjanji akan membagikan kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa stres . silakan hubungi ibu sekarang estherpatrick83@gmail.com

    Dan saya tahu sebagian besar dari Anda juga telah menjadi korban penipuan, Anda tidak perlu repot lagi karena saya harus menyampaikan kabar baik dan satu-satunya pemberi pinjaman yang dapat Anda percayai, Jadi saya tidak dapat menyimpan ini untuk diri saya sendiri sehingga saya harus mulai dengan membagikan kesaksian tentang mengubah hidup ini bahwa Anda dapat menghubungi saya melalui email (widodocepi@gmail.com) Ny. Esther Patrick Saya selamanya Bersyukur atas Segala yang telah Anda lakukan untuk saya.

    ReplyDelete
  3. Nama saya Yodika Roni, saya ingin menggunakan medium ini untuk memberi nasihat kepada setiap orang agar berhati-hati dalam mendapatkan pinjaman Internet kerana pemberi pinjaman internet begitu banyak di sini adalah palsu. Perniagaan saya menderita kerana saya mempunyai sedikit wang untuk melabur untuk membuat perniagaan saya besar supaya saya boleh membuat lebih banyak keuntungan dan juga mempunyai cabang lain.

    Jadi, saya melalui internet dan saya melihat banyak kisah yang baik tentang bagaimana mereka mendapat pinjaman dan mereka termasuk e-mel untuk dihubungi, jadi, saya memutuskan untuk mencuba jika saya boleh meminjam dari salah seorang daripada mereka dan jadi saya menghubungi salah seorang daripada mereka . Saya diminta untuk menghantar semua dokumen saya dan mereka meminta saya membayar untuk menerima pinjaman, saya telah membayar banyak wang tetapi saya tidak menerima pinjaman. Dan itulah bagaimana perniagaan saya hampir hancur.
    Tetapi dalam semua yang berlaku kepada saya, saya masih berdoa kepada Allah untuk menyelamatkan saya dari masalah yang telah saya masukkan ke dalam diri saya, saya berdoa kepada Allah setiap hari untuk membantu saya daripada keadaan yang saya dapati diri saya sendiri kerana hanya Allah sahaja yang boleh mengubah keadaan saya.

    Minggu lepas hari ini, selepas saya melaporkan apa yang berlaku kepada saya kepada Interpol, saya pergi untuk memeriksa blog yang saya lihat jawatan wanita yang mencuri wang saya ialah bagaimana saya melihat jawatan oleh Puan Sarah Ward yang mengatakan bahawa mana-mana syarikat pinjaman tanpa pendaftaran syarikat sah adalah palsu dan mereka bukan peminjam pinjaman. Itulah apabila saya menyedari bahawa saya adalah yang membuat kesilapan dan saya tidak sepatutnya menghubungi wanita yang mencuri wang saya atas nama syarikat pinjaman kerana mereka tidak mempunyai nombor pendaftaran syarikat, hanya e-mel yang saya lihat.

    Jadi, saya memutuskan untuk menghubungi Puan Sarah Ward melalui e-mel: 24hoursfinance.org@gmail.com,

    Jadi, saya memohon pinjaman dari syarikat dan mereka menghantar saya syarat mereka yang saya setuju. Selepas kelulusan pinjaman saya, saya diminta menghantar butiran bank saya yang saya buat. Saya berada di rumah saya apabila saya menerima pemberitahuan dari bank saya bahawa akaun saya telah dikreditkan dengan pinjaman saya dari 24HOURSFINANCE. Saya sangat gembira dan saya berjanji kepada Allah bahawa saya mesti mengambil masa saya untuk berkongsi cerita ini supaya orang lain dapat diselamatkan dari tangan peminjam palsu itu.
    Saya ingin anda yang membaca cerita saya untuk menghubungi 24HOURSFINANCE jika anda memerlukan pinjaman supaya anda tidak akan kehilangan wang anda kepada pencuri itu. .
    Jadi, saya menggunakan peluang ini untuk memaklumkan semua orang dari Indonesia dan negara-negara lain yang suka membaca kisah saya dan dia memerlukan pinjaman untuk menghubungi 24HOURSFINANCEAnda masih boleh menghubungi mereka melalui e-mel: 24hoursfinance.org@gmail.com

    jika anda memerlukan maklumat lanjut daripada saya, sila hubungi saya melalui Email: yodikaroni@gmail.com
    Kawan saya yang saya ceritakan cerita saya juga menghubungi syarikat itu untuk pinjaman dan mereka semua telah menerima pinjaman mereka dan di bawah adalah maklumat mereka,

    Puan YONO SURI e-mel: yonosuri702@gmail.com
    Puan SRI PURWATI Email: srip2041@gmail.com

    Anda juga boleh menghubungi mereka untuk mendapatkan maklumat lanjut dan apabila menghubungi Puan SARAH WARD untuk pinjaman, cuba berkongsi berita baik anda setelah anda menerima pinjaman anda supaya orang lain dapat diselamatkan daripada peminjam pinjaman palsu.
    Sekali lagi terima kasih semua untuk membaca kisah saya, dan sila cuba berkongsi kisah anda selepas menerima pinjaman anda dari 24HOURSFINANCE supaya orang lain dapat diselamatkan dari tangan peminjam yang buruk dan semoga Allah terus memberkati kita semua dan memberi kita kehidupan yang panjang dan kemakmuran.

    ReplyDelete
  4. Saya Fitriani Suhesti dari kota Medan. Saya melihat pos ibu Yanti Ari dengan perinciannya tentang bagaimana dia meminjam dari Guaranty Trust Loans untuk memulihkan bisnisnya dan juga memperluas bisnisnya. Ibu berkata bahwa dia tinggal di kota Medan dan saya tinggal di kota itu sehingga saya memutuskan untuk menghubunginya karena saya kehilangan 16 juta buah hanya karena saya memerlukan pinjaman untuk mengembangkan bisnis saya.

    Di bawah ini adalah informasinya yang saya lihat dan yang saya hubungi.

    nama ibu: Yanti Ari
    nomor telepon: +62 821-1644-0184
    Nomor Whatsapp: +62 821-1644-0184
    Kota: Medan
    email ibu: ariy6261@gmail.com
    Setelah saya menghubungi ibu yanti, dia memberi tahu saya segala sesuatu yang perlu saya ketahui dan dia mengatakan kepada saya bahwa setelah saya menghubungi Guaranty Trust Loans dan menerima pinjaman saya, saya harus mencoba membagikan cerita saya sehingga orang lain yang membutuhkan pinjaman yang dapat diandalkan perusahaan dapat diselamatkan dari orang-orang curang yang bukan pemberi pinjaman.

    Jadi saya mengajukan pinjaman sejumlah 500 juta Rupiah, dan mereka meminta kredensial saya yang saya kirimkan dan setelah mereka selesai memverifikasi rincian saya, pinjaman itu disetujui untuk saya dan saya pikir itu hanya lelucon dan mungkin itu salah satu tindakan penipuan yang membuat saya kehilangan uang, tetapi karena ibu Yanti berasal dari Medan dan saya melihat buktinya sehingga saya memercayai mereka, saya kagum ketika mendapat pinjaman dalam waktu kurang dari 24 jam dengan suku bunga rendah 2% tanpa jaminan. Saya sangat senang bahwa Allah menggunakan ibu yanti yang menghubungi mereka dan memperkenalkan saya kepada mereka dan karena saya diselamatkan dari pemberi pinjaman palsu dan juga akan memenuhi impian bisnis saya.

    Jadi saya memberi saran kepada semua orang yang tinggal di Indonesia, Malaysia dan bagian lain dunia yang membutuhkan pinjaman untuk satu tujuan atau yang lain untuk silakan hubungi Guaranty Trust Loans dan di bawah ini adalah detail mereka
    email: (anamichaelguarantytrustloans@gmail.com)
    Anda juga dapat menghubungi perusahaan dengan nomor ini: +1(470)481-0039
    jangan ragu untuk menghubungi saya jika Anda memerlukan informasi lebih lanjut melalui email: (fitrianisuhesti90@gmail.com)
    terima kasih semua telah membaca kisah saya, dan semoga Allah terus melindungi dan memberkati kita semua bahkan di masa-masa sulit ini karena pandemi coronavirus.

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.