`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 


Saturday, December 30, 2017

TUNKU ABDUL AZIZ KELUARGA DIRAJA BAKAL MB KEDAH GANTI AHMAD BASHAH

Bekas Pengerusi DAP yang sekarang menjadi porpagandis popular UMNO yang juga seorang keluarga di Raja Kedah telah menawarkan dirinya untuk menjadi Menteri Besar Kedah bagi menggantikan Datuk Seri  Ahmad Bashah yang dianggapnya tidak popular di kalangan rakyat Kedah.
Beliau telah mengesyorkan kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib bagi memudahkan laluannya supaya memujuk bekas MB Kedah Mukhriz Mahathir kembali ke UMNO dengan memberikan jaminan untuk melantiknya sebagai Timbalan Perdana Menteri kerana beliau masih popular di kalangan rakyat Kedah termasuk penyokong-penyokong Pas.
Ini jelas dapat dibaca dalam berita di muka 4 Utusan Malaysia  hari ini dengan Tunku Abdul Aziz  mendakwa Tun Dr. Mahathir  Mohammd sedang berunding  bagi membolehkan anaknya Mukhriz  bertanding  dalam pilihanraya Raya Umum ke -14 atas tiket Barisan Nasional.
Dengan itu beliau berharap akan dapat menutup hasratnya yang dinyatakan kepada Perana Menteri tetapi  beliau mahu dipastikan lebih dahulu Mukhriz di keluarkan dari Kedah kerana pengaruhnyanya masih amat kuat dibandingkan  dengan MB Kedah sekarang.
Tunku Aziz juga cuba  meyakinkan PM bahawa  MB Kedah yang telah  sering diboon  dihadapan umum sehingga  menyukarkannya untuk melawat ke kawasan- kawasan di negeri Kedah adalah tidak layak lagi untuk meneruskan jawatan sebagai MB jika terpileh semula selepas pilihanraya nanti.
Beliau mempunyai beberapa sebab untuk layak menggantikan Ahmad Bashah .Diantaranya ialah kerana dia  anggota Keluagra Diraja Kedah,mempunyai integriti sebagai bekas deplomat dan telah berkorban untuk UMNO dengan meninggalkan DAP.
Selain dari ituabeliau juga mendakwa bahawa beliau lebih baik dari Anwar Musa dalam menjalankan porpaganda bagi  UMNO dan popularitinya sudah cukup untuk diterima dengan baik oleh seluruh penyokong UMNO terutama di Kedah.
– http://zamkata.blogspot.my

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.