`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


Wednesday, October 25, 2023

MENTERI KDN, IGP, KETUA IMIGRESEN SILA AMBIL PERHATIAN

 I received this video yesterday. It looks real enough. I hope it is not fake. Whatever the truth behind this story if what the young fellow is saying is true then why no action was taken? 

I dont know who is that ostad man in the video but I am glad that at last, at very long last, the Malay people are waking up and looking at these problems.


 

Orang Melayu perlu bangkitkan isu ini. Pemimpin politik yang korup telah menjual negara kita kepada orang asing ini untuk duit yang banyak. Beratus juta Ringgit. Dulu adik (atau abang) seorang Menteri diberi kelulusan untuk membawa masuk berpuluh ribu pekerja Bangladesh.  Menteri itu sendiri terlibat kes rasuah pemberian visa dan permit di duta Malaysia di luar negara. Tetapi dakwaan kes tak successful. Dia terlepas. 

Mereka sudah lama menggadaikan negara kita untuk duit yang banyak. Orang Mlayu tak peduli sangat, tak buat apa pun. Kecuali ostad dalam video ini dan seorang lagi ostad yang sering membuat video berkenaan Rohingya dan Bangladesh.

Tuan-Tuan orang Melayu, sila faham. Orang Rohingya itu sebenarnya adalah orang Bangla juga. Mereka cakap bahasa Benggala juga (Benggali language). "Ibukota" atau "ibu negara" bagi mereka yang sebenarnya adalah Chittagong di bahagian timur Bangladesh, berhampiran sempadan Myanmar. Chittagong di Bangladesh adalah cultural capital bagi orang Rohingya. 

 


 

Ada juga pekerja Bangladesh di Malaysia yang pernah "membeli" kad UNHCR  untuk menyamar sebagai Rohingya pula. 

Siapa pula "menjual" kad UNHCR kepada mereka? Tentu sekali orang Malaysia juga. Menjual negara dan menggadaikan negara sudah menjadi kerjaya orang politik serta sistem kroni mereka sejak begitu lama.

Tuan-tuan orang Melayu, you really have to wake up.

 The views expressed are those of the writer and do not necessarily reflect those of MMKtT.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.