`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 

10 APRIL 2024

Friday, April 19, 2024

Isu surat layang: Mangsa terima ugutan, gangguan seksual diminta lapor polis

 

Free Malaysia Today
Pengarah JKN Perak, Dr Feisul Idzwan Mustapha berkata, Jawatankuasa Siasatan Bebas yang ditubuhkan susulan kes surat layang tular itu sudah selesai menjalankan siasatan dan mengemukakan laporan mereka kepada pihaknya. (Gambar Facebook)

PETALING JAYA: Jabatan Kesihatan Negeri (JKN) Perak meminta individu mendakwa menerima ugutan dan gangguan seksual dikaitkan dengan isu surat layang tular membabitkan kakitangan perubatan Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB) di Ipoh membuat laporan polis.

Pengarahnya, Dr Feisul Idzwan Mustapha turut menyarankan mangsa mengemukakan bukti dan saksi untuk siasatan lanjut polis.

Katanya, Jawatankuasa Siasatan Bebas yang ditubuhkan susulan kes surat layang tular itu sudah selesai menjalankan siasatan dan mengemukakan laporan mereka kepada pihaknya.

Beliau berkata, laporan itu akan dibincangkan di peringkat ibu pejabat Kementerian Kesihatan (KKM) dengan pembabitan Unit Integriti KKM.

“Jawatankuasa mendapati ada perkara lain yang perlu siasatan lanjut dan ia akan dilaksanakan,” katanya menurut Harian Metro.

Jawatankuasa Siasatan Bebas itu diketuai Timbalan Pengarah Kesihatan Negeri (Pergigian) JKN Perak bersama dua pakar perunding klinikal dari luar Perak.

Sebagai langkah penambahbaikan, Feisul berkata, JKN Perak turut mengadakan sesi libat urus dengan pakar, pegawai perubatan dan pegawai perubatan siswazah di HRPB.

Pada 26 Mac lalu, Ketua Polis Perak, Mohd Yusri Hassan Basri dilaporkan berkata, polis ketika itu belum menerima laporan mana-mana mangsa berkaitan isu surat layang tular yang dikatakan diterima melalui pos pada 28 Feb lalu.

Katanya, laporan polis mengenai isu itu hanya diterima daripada lima doktor yang nama mereka dikaitkan dengan tohmahan surat layang berkenaan. - FMT

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.