`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 


Sunday, March 31, 2019

SHOCK PAKATAN INTERNAL SURVEY: MAT HASAN STILL HAS THE UPPERHAND – BUT DON’T GIVE UP DR STRERAM, FENCE SITTERS CAN STILL UPSET THE UMNO APPLE CART TO YOUR FAVOR

THE stakes are stacked against Pakatan Harapan (PH) in the Rantau by-election as Umno’s Mohamad Hasan has things going his way, a study conducted by PH in the last two weeks revealed.
Apart from the large Umno support, voter sentiments against the PH government is also working in Mohamad’s favour, PH insiders said.
“There are more positives for him than us in this constituency,”   said an insider who has been busy working the ground.
He said a study of the state seat showed that 79% of Rantau voters said they will pick Barisan Nasional (BN) on polling day. There are 22,096 voters in Rantau.
However, there is some good news for PH candidate Dr S. Streram (PKR) as almost half of those who had said they would back BN in the study are fence sitters, and as such can be converted to support Streram.
Pakatan candidate for the Rantau by-election Dr S. Streram visiting constituents while making his campaign rounds today. – The Malaysian Insight pic by Seth Akmal, March 31, 2019.
Pakatan candidate for the Rantau by-election Dr S. Streram visiting constituents while making his campaign rounds today. – The Malaysian Insight pic by Seth Akmal, March 31, 2019.
The source said after filtering out the hardcore voters through a series of additional questions about their perception of PH, 48% who said they will pick BN were fence sitters at best.
“So, while they have a big advantage going into this by-election, there’s still a lot to fight for,” the PH insider said.
He said the first to win 9,000 votes should bag the seat.
According to the Rembau federal seat data for GE14, PH barely scraped through in Rantau with 48.1% of the popular vote compared to BN’s 45.6% and PAS’ 4.5%. Rantau is one of four state seats under the Rembau federal constituency.
The by-election, which was triggered by an election petition, will pit acting Umno president Mohamad against Streram, and two independents, Malar Rajaram and Mohd Nor Yassin.
Ilham Centre director Mohd Azlan Zainal, meanwhile, said the stakes are much higher for Mohamad, the former Negri Sembilan menteri besar who is popularly known as Mat Hasan.
“Rantau is a must-win seat for Mat Hasan. Firstly, he is the three-term assemblyman here and he’s also the Umno deputy president.
“He needs to win this badly to boost the party morale and at 62 years old, it could be the end of his political career of he loses in his home seat.
“It’s also important for him to win this if he’s to continue as the acting Umno president,” said Azlan.
Mohamad Hasan greeting constituents during a campaign event for the Rantau by-election last night. Winning the by-election will cement his position as acting Umno president and losing it may mean the end of his political career. – The Malaysian Insight pic by Seth Akmal, March 31, 2019.
Mohamad Hasan greeting constituents during a campaign event for the Rantau by-election last night. Winning the by-election will cement his position as acting Umno president and losing it may mean the end of his political career. – The Malaysian Insight pic by Seth Akmal, March 31, 2019.
Voter sentiments in Rantau
The PH study also showed that cost of living (79%), PH’s manifesto promises (80%) and dissatisfaction with the federal government (79%) continue to top voters’ sentiments in Rantau.
The sentiments were squarely reflected among the three races.
Some 62% felt that the government was being dictated by DAP, which was threatening the position of Malays and Islam in the country – an agenda largely pushed by Umno to portray that the Chinese-majority DAP is dominating the ruling PH pact.
A total of 74% Malays felt that DAP was the problem while 43% of Chinese and 47% of Indians felt the same.
One thing that everyone seemed to agree on was that the BN-PAS cooperation can strengthen Malay unity – Malays (83%), Chinese (62%) and Indians (70%).
Some 38% of the voters surveyed also said they did not believe the corruption issues involving BN, adding they would vote for Mohamad in Rantau.
the malaysian insight

3 comments:

  1. Well racist sentiment will be played again. DAP will be the cause of every problem. This is Malaysian way of thinking. We will be 3rd world forever for having 3rd world mentality.

    ReplyDelete
  2. Nama saya Elang Endah Saya seorang wanita bisnis di Indonesia dan saya bepergian ke negara lain karena bisnis, saya beberapa waktu yang lalu saya memiliki kemunduran dalam bisnis saya karena seseorang yang saya percayai begitu banyak berbohong kepada saya dan mengambil banyak uang saya. modal dengan harapan mengirimi saya barang. Saya mulai mencari bantuan dan seorang teman memperkenalkan saya ke Arab Credit Group Beberapa bulan yang lalu, saya takut karena cerita yang saya dengar tentang pinjaman online sebelumnya, tetapi saya berkata pada diri sendiri bahwa saya harus mencobanya, setelah menyelesaikan semua persyaratan yang saya miliki. pinjaman sebesar 700jt telah ditransfer kepada saya dan hari ini saya sepenuhnya kembali ke bisnis, jika Anda memiliki tantangan keuangan atau Anda mencari modal untuk memulai bisnis Anda sendiri di sini adalah kesempatan Anda, jika mereka dapat membantu saya tahu mereka akan membantu Anda juga . hubungi Arab Credit Group hari ini dan Anda akan senang melakukannya.

    Detail saya

    nama: Elang Endah
    email: elangendah7@gmail.com


    hubungi Arab Credit Group menggunakan.

    Perusahaan: Arab Credit Group
    Email: Arabcreditgroup@gmail.com

    ReplyDelete
  3. Halo semuanya, Nama saya Siska wibowo saya tinggal di Surabaya di Indonesia, saya seorang mahasiswa, saya ingin menggunakan kesempatan ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman untuk sangat berhati-hati karena ada banyak perusahaan pinjaman penipuan dan kejahatan di sini di internet , Sampai saya melihat posting Bapak Suryanto tentang Nyonya Esther Patrick dan saya menghubunginya melalui email: (estherpatrick83@gmail.com)

    Beberapa bulan yang lalu, saya putus asa untuk membantu biaya sekolah dan proyek saya tetapi tidak ada yang membantu dan ayah saya hanya dapat memperbaiki beberapa hal yang bahkan tidak cukup, jadi saya mencari pinjaman online tetapi scammed.

    Saya hampir tidak menyerah sampai saya mencari saran dari teman saya Pak Suryanto memanggil saya pemberi pinjaman yang sangat andal yang meminjamkan dengan pinjaman tanpa jaminan sebesar Rp200.000.000 dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau tekanan dengan tingkat bunga rendah 2 %. Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa rekening bank saya dan menemukan bahwa nomor saya diterapkan langsung ditransfer ke rekening bank saya tanpa penundaan atau kekecewaan, segera saya menghubungi ibu melalui (estherpatrick83@gmail.com)

    Dan juga saya diberi pilihan apakah saya ingin cek kertas dikirim kepada saya melalui jasa kurir, tetapi saya mengatakan kepada mereka untuk mentransfer uang ke rekening bank saya, karena saya berjanji bahwa saya akan membagikan kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres atau penundaan.

    Yakin dan yakin bahwa ini asli karena saya memiliki semua bukti pemrosesan pinjaman ini termasuk kartu ID, dokumen perjanjian pinjaman, dan semua dokumen. Saya sangat mempercayai Madam ESTHER PATRICK dengan penghargaan dan kepercayaan perusahaan yang sepenuh hati karena dia benar-benar telah membantu hidup saya membayar proyek saya. Anda sangat beruntung memiliki kesempatan untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman, silakan hubungi Madam melalui email: (estherpatrick83@gmail.com)

    Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (siskawibowo71@gmail.com) jika Anda merasa kesulitan atau menginginkan prosedur untuk mendapatkan pinjaman

    Sekarang, yang saya lakukan adalah mencoba untuk memenuhi pembayaran pinjaman bulanan yang saya kirim langsung ke rekening bulanan Nyonya seperti yang diarahkan. Tuhan akan memberkati Nyonya ESTHER PATRICK untuk Segalanya. Saya bersyukur

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.