`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!





Sunday, March 31, 2019

TUN MAHATHIR AKHIRNYA SEDAR BELIAU HANYALAH PERDANA MENTERI SEMENTARA

Berikut adakah antara petikan temubual terbaru antara Tun Mahathir Mohamad dengan akhbar mingguan ekonomi, Fokus Malaysia:-
“Saya bertuah untuk hidup selama ini. Sebenarnya, saya tidak patut hidup lagi untuk menyaksikan apa yang berlaku terhadap pengganti saya tetapi saya bernasib baik kerana saya bukan sahaja tua tetapi masih berupaya berfungsi.
“Tapi saya sedar saya sangat tua dan tidak lama lagi saya akan kehilangan kudrat dan saya akan mati.
“Jadi, saya tergesa-gesa. Orang lain mungkin mengambil perkara dengan mudah, tetapi saya hendak cepat kerana saya sedar saya sudah tidak banyak masa lagi untuk melakukan apa yang sepatutnya dibuat di negara ini.
Dr Mahathir juga maklum beliau cuma perdana menteri sementara dan bersedia melepaskan jawatan itu apabila tiba masanya.
“Mereka (PH) telah berkata saya hanya (perdana menteri) sementara dan akan ada orang lain yang akan mengambil alih.
“Saya fikir masanya mungkin lama sebelum pilihan raya umum akan datang.
“Jika saya diminta berundur, saya akan pergi kerana tiada tarikh khusus yang diberikan.”
Ini adalah suatu perkembangan yang baik yang ditunjukkan oleh Tun Mahathir di mana beliau akhirnya mengakui kedudukannya hanyalah sebagai Perdana Menteri sementara saja.
Sebelum ini, beliau tidak pernah mengungkapkan perkataan sementara itu apabila ditanya berhubung kedudukannya.
Apa yang kerap disebutnya ialah ialah bellau mungkin dua tahun, mungkin lebih dan mungkin kurang daripada tempoh itu memegang jawatan sebagai Perdana Menteri.
Di suatu ketika beliau mengusik Anwar agar memberinya tempoh untuk menjadi Perdana Menteri sehingga dua tahun setengah.
Kekaburan pendiriannya itulah yang antara lain menyebabkan berlakunya keretakan dalam PH, di samping tindakan Tun Mahathir sendiri yang dilihat cuba menonjol-nonjolkan pemimpin terentu secara berlebihan seolah-olah sedang dipersiapkan untuk menggantikan tempatnya.
Atas kedudukannya sebagai cuma Perdana Menteri sementara, selain kerana soal penggantinya sudah ditetapkan, sikap Tun Mahathir itu adalah sesuatu yang tidak wajar sama sekali.
Sejak awal sebelum PRU14 lagi telah dipersetujui bahawa Tun Mahathir hanya Perdana Menteri untuk suatu tempoh tertentu saja sebelum beliau wajib menyerahkan jawatannya kepada Anwar Ibrahim.
Untuk itu, sikap yang sewajarnya ditunjukkan oleh Tun Mahathir ialah menepati janji dan sentiasa berpegang kepada janji peralihan kuasa itu.
Blog ini telah acapkali mengingatkan PH, termasuk kepada Tun Mahathir sendiri bahawa beliau hanyalah Perdana Menteri sementara dan tidak ada pilihan lain selain mesti menepati janjinya berhubung penyerahan jawatan kepada Anwar itu.
Jika itu tidak dilakukan, ia bukan saja mencemarkan nama baiknya sebagai negarawan, dilihat masih berpolitik secara jahat, malah sudah tentu akan menyebabkan berlakunya perpecahan dalam PH yang sekaligus akan memberi kelebihan kepada UMNO/BN merampas semula kuasa di Putrajaya.
Antara tulisan itu ialah pada 4 Januari 2019 yang bertajuk “Tun Mahathir hanya Perdana Menteri sementara, tolonglah jangan mengada-ngada – http://shahbudindotcom.blogspot.com/2019/01/tun-mahathir-hanya-perdana-menteri.html?m=1
Alhamdulillah kini Tun Mahathir, dalam usianya menginjak 94 tahun, nampaknya semakin sedar mengenai kedudukan dirinya yang hanya bersifat sementara itu.
Diharapkan, pendirian beliau ini kekal sehingga peralihan kuasa yang dijanjikan benar-benar berlaku dan tidak berlaku lagi sebarang “U-Turn” atau masuk simpang di sana sini sebelum ke destinasi yang telah dipersetujui dan dimuktamadkan dalam PH sebelum ini.
-https://shahbudindotcom.net

3 comments:

  1. Nama saya Elang Endah Saya seorang wanita bisnis di Indonesia dan saya bepergian ke negara lain karena bisnis, saya beberapa waktu yang lalu saya memiliki kemunduran dalam bisnis saya karena seseorang yang saya percayai begitu banyak berbohong kepada saya dan mengambil banyak uang saya. modal dengan harapan mengirimi saya barang. Saya mulai mencari bantuan dan seorang teman memperkenalkan saya ke Arab Credit Group Beberapa bulan yang lalu, saya takut karena cerita yang saya dengar tentang pinjaman online sebelumnya, tetapi saya berkata pada diri sendiri bahwa saya harus mencobanya, setelah menyelesaikan semua persyaratan yang saya miliki. pinjaman sebesar 700jt telah ditransfer kepada saya dan hari ini saya sepenuhnya kembali ke bisnis, jika Anda memiliki tantangan keuangan atau Anda mencari modal untuk memulai bisnis Anda sendiri di sini adalah kesempatan Anda, jika mereka dapat membantu saya tahu mereka akan membantu Anda juga . hubungi Arab Credit Group hari ini dan Anda akan senang melakukannya.

    Detail saya

    nama: Elang Endah
    email: elangendah7@gmail.com


    hubungi Arab Credit Group menggunakan.

    Perusahaan: Arab Credit Group
    Email: Arabcreditgroup@gmail.com

    ReplyDelete
  2. Halo semuanya, Nama saya Siska wibowo saya tinggal di Surabaya di Indonesia, saya seorang mahasiswa, saya ingin menggunakan kesempatan ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman untuk sangat berhati-hati karena ada banyak perusahaan pinjaman penipuan dan kejahatan di sini di internet , Sampai saya melihat posting Bapak Suryanto tentang Nyonya Esther Patrick dan saya menghubunginya melalui email: (estherpatrick83@gmail.com)

    Beberapa bulan yang lalu, saya putus asa untuk membantu biaya sekolah dan proyek saya tetapi tidak ada yang membantu dan ayah saya hanya dapat memperbaiki beberapa hal yang bahkan tidak cukup, jadi saya mencari pinjaman online tetapi scammed.

    Saya hampir tidak menyerah sampai saya mencari saran dari teman saya Pak Suryanto memanggil saya pemberi pinjaman yang sangat andal yang meminjamkan dengan pinjaman tanpa jaminan sebesar Rp200.000.000 dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau tekanan dengan tingkat bunga rendah 2 %. Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa rekening bank saya dan menemukan bahwa nomor saya diterapkan langsung ditransfer ke rekening bank saya tanpa penundaan atau kekecewaan, segera saya menghubungi ibu melalui (estherpatrick83@gmail.com)

    Dan juga saya diberi pilihan apakah saya ingin cek kertas dikirim kepada saya melalui jasa kurir, tetapi saya mengatakan kepada mereka untuk mentransfer uang ke rekening bank saya, karena saya berjanji bahwa saya akan membagikan kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres atau penundaan.

    Yakin dan yakin bahwa ini asli karena saya memiliki semua bukti pemrosesan pinjaman ini termasuk kartu ID, dokumen perjanjian pinjaman, dan semua dokumen. Saya sangat mempercayai Madam ESTHER PATRICK dengan penghargaan dan kepercayaan perusahaan yang sepenuh hati karena dia benar-benar telah membantu hidup saya membayar proyek saya. Anda sangat beruntung memiliki kesempatan untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman, silakan hubungi Madam melalui email: (estherpatrick83@gmail.com)

    Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (siskawibowo71@gmail.com) jika Anda merasa kesulitan atau menginginkan prosedur untuk mendapatkan pinjaman

    Sekarang, yang saya lakukan adalah mencoba untuk memenuhi pembayaran pinjaman bulanan yang saya kirim langsung ke rekening bulanan Nyonya seperti yang diarahkan. Tuhan akan memberkati Nyonya ESTHER PATRICK untuk Segalanya. Saya bersyukur

    ReplyDelete
  3. Are you in need of a finance?

    Do you want to pay off your bills? at interest rate of 3% just email us on financialserviceoffer876@gmail.com

    call or add us on what's app +918929509036
    Dr James Eric

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.