`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


Wednesday, April 22, 2020

COVID-19: Abdul Hadi bantu bawa pulang rakyat terkandas

a man and a woman sitting on a table: Menteri Luar, Datuk Seri Hishammuddin Hussein melakukan pertemuan dengan Presiden PAS dan Ahli Parlimen Marang, Datuk Seri Abdul Hadi Awang di Wisma Putra hari ini. - Foto BERNAMA© Provided by Berita Harian Menteri Luar, Datuk Seri Hishammuddin Hussein melakukan pertemuan dengan Presiden PAS dan Ahli Parlimen Marang, Datuk Seri Abdul Hadi Awang di Wisma Putra hari ini. - Foto BERNAMAbhnews@bh.com.my
KUALA LUMPUR: Pelantikan Presiden PAS yang juga Ahli Parlimen Marang, Datuk Seri Abdul Hadi Awang sebagai Duta Khas Perdana Menteri ke Asia Barat diharap dapat membantu Wisma Putra membawa pulang rakyat Malaysia terkandas rantau itu.
Menteri Luar, Datuk Seri Hishammuddin Hussein, berkata pertemuan dengan Presiden PAS hari ini turut membincangkan bagaimana tanggungjawab mereka untuk memperkasa peranan Malaysia di Asia Barat dalam menghadapi cabaran situasi geopolitik yang tidak menentu termasuk penularan COVID-19.
“Ketika ini tumpuan Wisma Putra adalah menjadi pemudahcara urusan membawa pulang rakyat Malaysia yang masih terkandas di luar negara disebabkan sekatan perjalanan dan penutupan ruang udara oleh kerajaan di negara yang mereka diami.
“Selain itu, Wisma Putra juga perlu menjayakan hasrat kerajaan untuk mengenalpasti negara yang mempunyai penyelidikan saintifik dan pembangunan vaksin terbaik seterusnya memastikan Malaysia menjadi negara terawal memperoleh vaksin COVID-19,” katanya dalam kenyataan di sini, hari ini.
Hishammuddin berkata, pihaknya yakin pengalaman dan pengaruh dimiliki Abdul Hadi berupaya membantu Wisma Putra menjayakan pelbagai lagi agenda khususnya berkaitan Asia Barat.
“Ini termasuk membantu memastikan hubungan diplomatik Malaysia dengan rakan negara di sana terus utuh dan berkekalan.
“Tahniah atas pelantikan beliau dan marilah sama-sama kita doakan semoga urusan Tuan Guru Hadi Awang selaku Duta Khas Perdana Menteri ke Asia Barat dipermudahkan dan diberkati Allah SWT,” katanya.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.