`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 


Thursday, December 1, 2011

FELDA SETTLERS MUST ASPIRE TO KNOW THE TRUTH (Warga FELDA hijrahlah kepada kebenaran) -in Malay.


Ini satu surat yang saya dapat dari orang dalam Felda. Saya harap dengan keterangan yang ada dalam surat ini( mungkin juga ada manfaat jika di beritau artikel ini di tulis oleh seorang cybertrooper UMNO) dapat merungkai misteri bagaimana suatu blog yang menyarankan warga Felda berhijrah dan menyanyi lagu2 muluk tentang penyenaraian Felda sebenaranya hanya reproduce apa yang di berikan oleh budak2 FGV kepada nya. Ertinya, apa yang di tulis dan di gahkan bukanlah hasil nukilan buah fikiran tapi hanya hasil mekanikal cut and paste. Jurublog tersebut berfungsi tidak lain dan tidak bukan sebagai Trojan horse kuasa sebenar di belakang FGV.

Pun begitu, kebenaran surat ini perlu di adili oleh para pembaca sendiri. Saya tidak kenal siapa pengirim nya tapi oleh kerana ada permintaan untuk saya siarkan dalam blog saya, dan saya pula merasakan isiu ini penting untuk di ketahui semua, saya siarkan.

Surat yang saya maksudkan berbunyi demikian:-

NAK TAHU KENAPA CYBERTROOPER UMNO ANAK FELDA SOKONG JKPP DAN GPW BANTAH SECARA TERBUKA KEPADA NAJIB? PENGAKUAN SEBENAR!

Mari kita lihat sekali imbas kenyataan akhbar yang dikeluarkan oleh Jawatankuasa Perunding Peneroka Felda dan Gerakan Persatuan Wanita (GPW) Felda:

1. Menuntut permohonan maaf daripada Pengerusi Felda, Isa Samad di atas penghinaan beliau terhadap Ketua Peneroka Felda Kebangsaan yang juga Ahli Lembaga Pengarah Felda, En. Shamsuddin semasa program sesi penerangan di Melang Inn, Kuala Pilah. Permohonan maaf beliau dituntut dalam tempoh 14 hari di 5 buah akhbar utama dan secara terbuka di mana-mana majlis melibatkan peneroka atau jika enggan, Isa Samad akan berhadapan dengan tindakan undang-undang. (Sehingga kini, tidak kurang 22,000 rakyat Malaysia menyaksikan kebiadapan Isa Samad melalui video di Youtube ini http://youtu.be/pMenvftq6Ys )

2. Mewakili majoriti ahli Koperasi Permodalan Felda, JKKP dan GPW menolak perlantikan Tan Sri Isa Samad sebagai Pengerusi Koperasi Permodalan Felda (KPF) melalui kuasa Menteri Koperasi dan meminta kerajaan menghormati hak demokrasi pilihan perwakilan KPF dan undang-undang Koperasi Permodalan Felda.

3. Menuntut Kerajaan Malaysia atau Felda Global Ventures supaya menghentikan tindakan memajakkan tanah-tanah Felda diuruskan Felda Plantation yang didapati merugikan masa hadapan peneroka dan anak-anak. JKPP dan GPW menuntut supaya Surat Pajakan Tanah di antara Felda dan Felda Global Ventures diberikan dahulu kepada peguam mereka untuk diteliti atau Felda Global Ventures bakal menghadapi tindakan injuksi mahkamah

4. Mengutuk tindakan Seranta Felda mengganggu peneroka untuk mendapatkan maklumat-maklumat tepat mengenai isu semasa Felda, penyelewengan Pengarah Seranta Felda dan menuntut Unit Seranta Felda dibubarkan. Manakala pegawai-pegawai Seranta Felda yang berkebolehan diserapkan secara tetap ke dalam Felda, bukan berstatus kontrak dulu, kini dan selamanya

5. Menuntut perletakan jawatan (ayat asal mengundurkan diri) Tan Sri Isa Samad sebagai Pengerusi Felda, menuntut perletakan jawatan Dato Sabri Ahmad sebagai Ketua Eksekutif Felda Global Venture dan menuntut perletakan jawatan Datuk Noor Ehsanuddin Mohd Harun Narrashid sebagai Pengarah Seranta Felda.

Sebagai salah seorang cybertrooper umno anak Felda, tentulah berasa terperanjat dengan apa yang berlaku iaitu tidak sangka JKPP Felda seberani ini. Pendirian Pak Sam sebelum ini telah lama diketahui dan jika ada menuduh Pak Sam tak kemukakan bantahan dalam mesyuarat maknanya mereka tak kenal Pak Sam siapa. Saya sempat bertemu Pak Sam dan beliau mempersilakan mereka yang berminat melihat sendiri minit mesyuarat lembaga pengarah Felda yang mencatatkan bantahan Pak Sam. “Saya suruh setiausaha lembaga minitkan bantahan saya.Bukan sehari dua saya jadi ahli lembaga pengarah” kata Pak Sam.

Saya tahu dan kenal benar Pak Sam dan JKPP Felda. Mereka buat ini bukan kerana politik atau pengaruh sesiapa. Sulong Jamil, setiausaha JKPP adalah Setiausaha Bahagian Umno Tg Malim seorang yang berdedikasi menjaga Sang Saka Bangsanya, begitu juga setiap JKPP pasti memegang tinggi jawatan UMNO di kawasan masing-masing termasuklah dari Chini yang memberi undi kepada Najib sendiri. Kalau mereka mahu wang, lebih baik mereka ampu Isa Samad atau sanggup jadi kasut tumit tinggi kepada si pendek yang menjadikan port dickson sebagai pemangkin kariernya. Nak pertahankan pengurusan Felda atau tok zul pun tak mungkin, tak sepanjang masa JKPP dan GPW bermesra dengan pengurusan Felda, ada kala berpelukan adakala bertegang urat.Tapi semua diselesaikan dengan cara baik, cara berhemah, cara adik-beradik sesama Melayu yang sama-sama menjunjung Al-Quran dan bersumpah mempertahankan kesucian agama Islam.

Anjing besar aka bigdog pernah panggil geng2 kami untuk pertahan Felda. Apahal si haram jadah berkait felda pulak? Siap marah tu, kata dalam beratus cybertrooper umno, takda sapa pertahan Felda. Dia sorang2 je buat kerja, copy paste ayat dari seranta felda dan pegawai FGV kat blog dia. Dah macam pegawai komunikasi korporat FGV pun ada, presentation power point kaler2 lagi kat blog dia..haha! Untuk menghadapi serangan dari luar Felda iaitu dengan kerja keras Mazlan Aliman ANAK, gelombang kebangkitan penentangan peneroka Felda dan silent protest kakitangan Felda terhadap kerja-kerja menjahanamkan aset orang Melayu ini, cuba teka Isa Samad dan CEO FGV Sabri Ahmad upah siapa untuk jadi pertahanan mereka di media baru...? Big Dog dan Rockybru?! What the F***? Budak Seranta Felda bagitau 3 JUTA dibayar kepada mereka yang dakwa punya ramai blogger di bawah dan punya pengikut yang ramai. PATUTLAH si anjing sial ni marah2 orang tak support dia isu Felda, dia dah dah makan duit Isa Samad dan Sabri Ahmad banyak! Harrk Ptuih!! Kau sedap makan, tukar kereta baru, pegi Spa ***** memantat sorang2, pegi holiday Australia (rockybru) pastu nak kami tolong FREE..minta maaflah bro.

Apa kaedah bigdog, rockybru dan askar seranta felda nak pertahankan felda? Serang DG Felda tok zul dan tunjukkan pengurusan Felda tu lemah uruskan Felda dan menentang Najib..hahahahaha! Wahai seranta felda yang bengap, korang kenal ke sapa bigdog dan rockybru ni? Meh aku citer sket. Otai cybertrooper tak kira baik pro BN atau pro PR, sapa tak kenal papagomo? Ya, blog pro PR boleh label Gomo macam2 tapi kena akui dia Otai kalo bab kenakan Anwar. Benar tidak tindakan dia, Allah sahaja hukum sama ada di dunia atau di akhirat.Aku cuma hormat dia sebagai otai lama. Apa pendapat Gomo tentang Big Dog dan Rockybru? Tengok posting papagomo ni http://www.papagomo.com/2011/05/blogger-anjing-besar-jeff-oii.html . Perhatikan ayat terakhir papagomo dalam artikel dia ni “Maaf buat Blogger Big Dog aka Anjing Besar, anda tidak merugikan kami blogger yang lain kerana pada kami semua anda adalah Parasit yang sentiasa menghisap darah VVIP. Sudah lama kami awasi gerak geri kamu dan nampaknya terbukti Kamu adalah PENGKHIANAT kepada UMNO BN.” Datuk Rocky lagi kesian, balik holiday Australia kena bayar saman 400 ribu. Kecik je tu Datuk, Isa Samad boleh cover takda hal punya.

Menyerang dan memfitnah pegawai kerajaan dan ketua peneroka secara peribadi dan panggil dia gunting dalam lipatan tu gila melampau tapi kami blogger UMNO tak heran pun perangai dua ekor ni. Isa Samad ni tersisih dari UMNO dan pegang Felda berapa lama? Isa Samad tak tahu pun jasa2 DG dan ketua peneroka. Ramai ADUN dengan Ahli Parlimen tergelak bigdog dan rockybru salah pilih target semata-mata Isa Samad dengan Sabri Ahmad arah “kalau nak tumbangkan penentangan peneroka dan kakitangan kena buang Dato Dzul dan Pak Sam.Kalau tak,habis planning kita”. Nama pun anjing, dia bukan tahu nak nilai jasa orang Felda baik pengurusan atau peneroka. Nama betul anjing ni Zakir Mohammed. Dia dulu kasi kecoh kata paderi kristian kat Penang nak PM orang kristian.Gila malu kami blogger Umno sebab dalam bodoh dia reka hal tu, Utusan pegi sambut pulak tu..dua kali bodoh (http://kafesantai.blogspot.com/2011/05/blogger-pro-umno-telagah-gesa-bigdog.html )Dalam hal ni,jauh lebih baik profesional Mazlan Aliman, walaupun aku pernah bertugas patahkan hujah beliau, tapi aku tengok dia tak ada sentuh peribadi orang, ini kelebihan orang Pas bagi aku. Pernah minum pun dengan Mazlan masa dia singgah kat Felda aku, dia kira gentleman la orangnya, macho je cara cakap, patut dapat undi terbanyak ajk Pas pusat.

Aku nak declare niat Cybertrooper UMNO anak2 Felda melalui sahabat2 di blog2 pro PR ini, bahawa kami akan menyokong penuh JKPP dan GPW Felda dan bersama dengan ANAK Mazlan Aliman dan blog Pro PR sampai hasrat JKPP dan GPW untuk saksikan Isa Samad, Sabri Ahmad dan Ehsanuddin letak jawatan dan Seranta Felda dibubarkan. My last word, tak sangka PM Najib telur kecut tak boleh cakap sendiri hal listing,hal KPF dengan pengurusan Felda dan peneroka sampai JKPP dan GPW kena bangkit sound Najib sendiri. Rosmah tak uli ke kasi tegang balik? Ke Rosmah geli nak masuk Felda sampai PM Najib nak sebut hal Felda pun tak ada telur. Memang PM Najib aku sial, mak ayah aku dalam JKPP dan GPW kena hina dengan Isa Samad kau diam je.Betul ke kau anak Tun Razak. Hark Ptuih!!

Kenapa Mahu Listing? Mau Tau?
Haji Najib fikir PRU 13 BN Kalah, Sapu Duit Felda Dulu
Isa Samad nak kumpul duit bertanding Timb. Presiden UMNO 2012
Dato Khairil Anuar Gaprof Naik Nama Calon Perlu Duit Pink Form
Datuk Ehsan Seranta Naik Nama Calon Perlu Duit Pink Form
Anuar Manap Majlis Belia Ringgit Malaysia Harap Naik Nama Calon
SPRM Kejar Sabri Ahmad, Ratusan Juta Dalam Bank Kes Dulu Perlu Perlindungan Isa / Najib

Posted by sakmongkol AK47

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.