`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 


Thursday, July 26, 2012

WHAT HAS HAPPEN TO DATUK S (UMNO STATE ASSEMBLYMAN) KHALWAT CASE? IS IT NFA!!!! - (in Malay)



Oleh : PAPARAZZI SABAHKINI.NET

SEJAK diikat jamin pada 8 April 2012, (Bekas) Pengerusi Ko-Nelayan dan Adun Sekong, Datuk Samsuddin Yahya belum didakwa ke Mahkamah Syariah Kota Kinabalu setelah 'ditangkap basah' oleh Penguatkuasa Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Sabah (JHEAINS) di Hotel Hyyatt Kinabalu pada malam 7 April 2012.

Paparazzi dimaklumkan bahawa 'Datuk S' @ Samsuddin yang kisah kes khalwatnya disiarkan dalam Sabahkini.net bertajuk 'Datuk 'S' Ditangkap Khalwat?' diberkas ketika sedang memadu kasi dengan pasangannya yang bukan beragama Islam setelah kumpulan serpihan UMNO Batu Sapi membuat laporan setelah melakukan intipan selama lapan jam.
Percubaan Paparazzi untuk menghubungi Ketua Penguatkuasa JHEAINS dan Polis yang mengiringi serbuan gagal kerana mereka enggan memberikan sebarang komen dan memberitahu tunggu pendakwaan di mahkamah kerana kes berprofail tinggi seperti ini dikendalikan pegawai yang lebih tinggi.

Pemeriksaan Paparazzi di Mahkamah Syariah Kota Kinabalu juga mendapati tidak ada kes Datuk S dipaparkan di papan kenyataan Mahkamah Syariah seperti kes jenayah syariah lain.

Pendaftar Mahkamah Syariah juga enggan memberikan sebarang maklumat melainkan berkata di luar bidang kuasa beliau memberikan sebarang kenyataan media dan kes masih dalam siasatan JHEAINS.

Paparazzi sempat menjalankan semakan di Mahkamah Syariah Kota Kinabalu dengan bantuan seorang petugas mahkamah bahawa mengikut Seksyen 84 (1), Enakmen 3, Bahagian IV, Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah 1995, menjelaskan bahawa;

"Seseorang lelaki yang didapati bersekediaman atau bersekedudukan atau berkurung atau bersembunyi yang mendatangkan syak bahawa mereka melakukan maksiat di mana-mana tempat dengan seorang perempuan yang bukan mahramnya selain daripada isterinya adalah bersalah atas kesalahan khalwat dan boleh, apabila disabitkan, dikenakan hukuman denda tidak melebihi dua ribu ringgit atau penjara selama tempoh tidak melebihi satu tahun atau kedua-duanya sekali."

Mengikut maklumat yang diterima, Datuk S memberitahu para pengikutnya agar tidak bimbang kerana Ketua Menteri Sabah telah menutup kes khalwatnya dan memberi beliau peluang menjadi calon DUN Sekong sepenggal lagi dan meneruskan jawatan Pengerusi Ko-Nelayan sekalipun surat penyambungan kontraknya belum diserahkan sehingga hari ini.

Bagaimanapun usaha untuk menghubungi Ketua Menteri gagal kerana sibuk dengan program Berbuka Puasa dan Sembahyang Tarawih sepanjang ramadan.

Paparazzi juga dihubungi pihak tertentu yang ingin menjual gambar Datuk S bersama beberapa wanita yang menjadi mangsanya, termasuk anak rakannya dari Semenanjung Malaysia. Pihak berkenaan juga mendakwa memiliki mereka Video Seks Datuk S yang mereka rakam secara rahsia dengan kerjasama pekerja Hyyatt Kinabalu.

Paparazzi menemui mereka dan telah menonton sedutan video berkenaan melalui telefon bimbit salah seorang yang memiliki koleksi peribadi Datuk S, namun Ketua Editor Sabahkini.net enggan memberi kebenaran menyiarkan videoklip berkenaan di Sabahkini.net kerana bertentangan dengan Dasar Sabah kini bersekongkol dengan 'jenayah' kerana mereka merakam video secara haram dan mencabul hak asasi manusia.

Tambahan pula harga yang mereka minta agak mahal, RM50,000; melainkan ada pihak yang ingin menaja, terutama musuh politiknya, barulah Paparazzi berminat kerana ada pihak yang bersedia menyiarkan video berkenaan.
(NOTA : Paparazzi juga tidak sabar mahu menonton Videoklip penuh 'Datuk S' kerana rakaman yang ditunjukkan melalui Telefon Bimbit dalam versi MP4 dan bukannya HD)

- Sabahkini

2 comments:

  1. kes ini mungkin masih dalam siasatan dan jika ditutup pn pasti ada alasan rasional.

    ReplyDelete
  2. Siasat saja. Kalau sudah dikatakan bersalah itu memang patut dikenakan siasatan.

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.