`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 

10 APRIL 2024

Tuesday, November 6, 2012

wow....Is It True That Nazri's Son Nedim Uses RM700,000 Richard Mille Wrist-Watch? (in Malay)


KUALA LUMPUR 6 November: Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Nazri Aziz didesak menjawab kemewahan anaknya yang ditanggung Michael Chia, usahawan balak dari Sabah yang merupakan individu utama dalam skandal penyeludupan RM40 juta.
Ketua Srikandi KEADILAN, Siti Aishah Shaik Ismail berkata, Nazri perlu menghuraikan secara terperinci kerana beliau dilihat bermati-matian mempertahan Chia sejak isu penyeludupan wang RM40 juta melibatkan Ketua Menteri Sabah, Datuk Seri Musa Aman didedah kepada umum.

“Dengan kemewahan luar biasa seperti itu, ditambah pula jawapan Nazri yang acuh tak acuh, ia seolah-olah memberi gambaran kepada rakyat bahawa anak menteri dihalalkan untuk mengaut keuntungan tak kira dengan cara apa sekalipun,” katanya ketika dihubungi.
Beliau menempelak pemimpin Umno yang bermewah, sedangkan rakyat di bawah semakin ditindas.
“Dari mana sumber kemewahan seperti itu? Nazri perlu menjelaskannya dan jika gagal, beliau perlu letak jawatan serta merta, sama seperti Shahrizat Jalil,” tegasnya.

Dalam jawapan bertulis kepada Ahli Parlimen Batu, Tian Chua di Parlimen 11 Oktober lalu, Nazri menyatakan elemen rasuah (melibatkan Chia) tidak dibuktikan.
“Jabatan Peguam Negara meneliti dan mempertimbangkan keterangan yang dikemukakan oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dan memutuskan, elemen rasuah tidak dibuktikan,” katanya.
Beliau juga menyatakan Suruhanjaya Bebas Pencegahan Rasuah Hong Kong (ICAC) tidak mengambil tindakan lanjut terhadap dakwaan rasuah itu berdasarkan siasatan SPRM.
Pada 18 Oktober, Nazri menyatakan tiada masalah bagi Umno Sabah untuk menerima ‘sumbangan’ RM40 juta daripada Chia.
“Ia bukan kesalahan. Kalau nak jadikan kesalahan, kita kena buat undang-undang,” katanya dalam jawapan lisan di Parlimen.
Katanya, tiada kesalahan dengan transaksi seperti itu memandangkan tiada undang-undang menghalang sumbangan kepada parti politik.
Nazri pada 22 Oktober turut menyatakan Chia tidak pernah ditangkap ICAC.
Beliau berkata, RM40 juta yang dirampas itu tidak berada dalam milikan Chia, sebaliknya dipindahkan secara elektronik.
Pada 2008, Chia ditahan di Hong Kong bersama wang Singapura bernilai RM40 juta atas tuduhan pengubahan wang haram. Chia kemudian memberitahu ICAC bahawa wang itu untuk Musa.
Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak mengatakan wang itu adalah sumbangan politik kepada Umno Sabah, tanpa mendedahkan penyumbangnya
Anak lelaki Nazri terbukti menikmati manfaat terus dari Chia apabila KEADILAN bongkar penggunaan kenderaan mewah, Hummer bernilai lebih RM459,000.
Pengarah Strategi KEADILAN, Rafizi Ramli berkata, Nedim menggunakan kenderaan milik usahawan Sabah yang sedang disiasat SPRM, dengan nombor pendaftaran WNX 9776.
Kenderaan itu dilihat kerap dipandu pemandu peribadi keluarga Nedim yang berulang alik antara Clearwater Residence dan kedai milik mereka di Bangsar Shopping Complex.
Bagaimanapun, tidak diketahui berapa lama anak menteri itu sudah menggunakan kenderaan berkenaan.
Nedim turut mendiami kondominium elit di Clearwater Residence, Damansara Height dianggar bernilai RM2.4 juta.
Antara ciri-ciri mewah kondo itu ialah kolam mandi khas di luar rumah berdepan dengan ruang tamu, selain pemilik berpeluang menikmati pemandangan Menara Berkembar Petronas (KLCC).
Terbaru, tersebar di internet gambar Nedim memakai jam tangan mewah bernilai hampir RM700,000 berjenama Richard Mille.
 www.keadilandaily.com/

154 comments:

  1. Kalau cakap pasal penindas rakyat. Kerajaan DAP di Penang merampas tanah rakyat untuk mereka yang kaya2 di Penang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tapi DAP tak nak mengaku mereka tindas rakyat.

      Delete
    2. Ini juga tuduhan fitnah tanpa bukti.

      Delete
    3. Chua Soi Lek juga kata kerajaan DAP menyebabkan harga rumah terlalu tinggi sehingga rakyat miskin dan sederhana tidak mampu memiliki rumah sendiri.

      Delete
    4. Is Pakatan lead states much better? Think again.

      Delete
    5. No, Pakatan won't make it better.

      Delete
    6. Kita boleh lihat kejadian di negeri-negeri Pakatan dan buat pertimbangan sendiri.

      Delete
    7. Kita tengok kes penyelewangan kerajaan PAS dalam pelaburan PNG:

      The Kedah Government cannot be let off the hook over an allegedly dubious multi-million ringgit investment in Papua New Guinea (PNG), said Kedah Gerakan Youth.

      Delete
    8. Its chief Tan Keng Liang said the state could not shift the blame to others since it involved a state government-linked company.

      Delete
    9. “We are disappointed with the state government's action in putting the blame on other parties. The Mentri Besar cannot say he doesn't know.

      Delete
    10. “Pakatan Rakyat should be responsible for their own government. You cannot have power without responsibility and accountability,” he said before lodging a report with the Malaysian Anti Corruption Commission.

      Delete
    11. “This issue has caused a lot of loss for the people of Kedah and we want MACC to investigate it,” Tan said, adding that they had already lodged a police report on the issue last Tuesday.

      Delete
    12. Kedah Menteri Besar Datuk Seri Azizan Abdul Razak claimed that a senior officer with KCB, who obtained the loan, had since gone missing.

      Delete
    13. Azizan denied that his administration was involved in any irregularities in the PNG project, which was terminated after a state committee set up to investigate KCB's operations discovered that it was unprofitable.

      Delete
    14. Tak boleh dinafikan negeri Pakatan Rakyat juga ada masalah sendiri, mereka patut selesaikan isu sendiri terlebih dahulu.

      Delete
    15. BN ada peluang yang cerah untuk merampas balik negeri Selangor dan Kedah daripada Pakatan Rakyat, kalau kerajaan PAS tidak berhati-hati...

      Delete
    16. Sama ada ini tuduhan fitnah, buatlah siasatan yang wajar.

      Delete
  2. semuanya lah perlu dijelaskan. kenapakah harus macm ini? menteri tidak ada hak untuk hidup dalam privacy kah? itu urusan keluarga Nazri. bagaimana keluarga beliau mengurus sistem kewangan mereka adalah hak mereka. kenapa harus membolosi sehingga ke tahap itu. apabila adanya keadaan seperti ini, seolah-olah mereka cuma memuaskan hati mereka dengan terus menyerang Nazri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pembangkang tiada kerja lain. Sibuk berpolitik sehinggakan lupa tanggungjawab kepada rakyat.

      Delete
    2. Biasalah, rebutan kuasa bermula.

      Delete
    3. I don't buy the issue of both of them. But please learn from other ministries in the whole world, how they can make out of themselves well.

      Delete
    4. Moreover, I think it is wise fir Najib to set up a committee for this purpose.

      Delete
    5. Kalaulah Nedim gunakan jam tangan Richard Mille pun, itu hal keluarga mereka sendiri. Bapanya kan kaya.

      Delete
    6. Gaji untuk menteri bawah jabatan perdana menteri agak lumayan juga.

      Delete
    7. Adaq juga pihak sengaja memainkan isu untuk menarik perhatian.

      Delete
  3. Tindakan PEMBANGKANG itu seolah-olah sengaja mahu menjatuhkan taraf ekonomi rakyat di negara ini, apabila ada pelabur-pelabur yang ingin membuka kilang di negeri ini, terhalang disebabkan oleh isu air rawatan yang tidak mencukupi. Sekiranya krisis air ini berterusan, ada kemungkinan ia boleh menyebabkan pelabur yang mempunyai kilang di Selangor akan menutup operasinya pada masa yang akan datang?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kerajaan PKR Selangor lembab dalam menguruskan masalah air di negeri tu.

      Delete
    2. They want to knock down the government's efforts.

      Delete
    3. Kerajaan Selangor akanmencari punca dan cara penyelesaian yang bijak. Kami menantikan.

      Delete
  4. Laporan Bank Dunia Edisi 2013 yang meletakkan Malaysia di tangga ke 12 paling berdaya saing bagi perniagaan sekali gus menghumban segala tuduhan pembangkang konon negara ini akan bangkrap, ke dalam longkang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. So that's why I said, they are only lip syncing.

      Delete
  5. Malaysia mengatasi negara seperti Sweden (ke-13), Taiwan (ke-16), Jerman (ke-20), Jepun (ke-24) dan Switzerland (ke-28).

    Laporan Bank Dunia ini adalah berdasarkan kajian ke atas 185 ekonomi merentasi kriteria daya saing seperti kemudahan memulakan perniagaan, kelulusan mendapatkan lesen, kecekapan pentadbiran cukai dan kemudahan menjalankan perdagangan rentas sempadan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Malaysia is in deed in good hands of the government.

      Delete
    2. Syabas. Usaha masih perlu diteruskan.

      Delete
  6. Malaysia didapati telah memperbaiki kedudukan daya saingnya dalam lima bidang menjalankan perniagaan, iaitu Kemudahan Bekalan Elektrik (dari tempat ke-59 ke tempat ke-28); Pendaftaran Hartanah (dari tempat ke-59 ke tempat ke-33); Pembayaran Cukai (dari tempat ke-41 ke tempat ke-15); Perdagangan Rentas Sempadan (dari tempat ke-29 ke tempat ke-11) dan Urusan Permit Pembinaan (dari tempat ke-113 ke tempat ke-96).

    Nampaknya, segala usaha pembangkang untuk menggambarkan kepada rakyat dan dunia bahawa Malaysia mengalami masalah ekonomi serta mengalami risiko bangkrap berdasarkan Bajet dan Audit yang baru dibentangkan telah sekali lagi tidak berjaya

    ReplyDelete
  7. Dengan laporan Bank Dunia ini, keyakinan pelabur terhadap Malaysia juga akan melonjak tinggi dan ini bakal membantu negara mencapai sasaran pengurangan kadar defisit kepada 4.0 peratus daripada KDNK berbanding 4.5 peratus tahun ini.

    Golongan peniaga juga dijangkan memberi sokongan yang tidak berbelah bahagi kepada kerajaan dalam PRU yang akan datang berdasarkan perkembangan positif yang direkodkan ini.

    ReplyDelete
  8. pakatan pembangkang dilihat semakin buntu apabila Bajet yang dibentangkan mereka mendapat kritikan hebat kerana tidak dibuat berdasarkan realiti dan tegar meneruskan janji-janji yang tidak masuk akal.

    Lebih buruk lagi bagi pembangkang apabila Laporan Audit yang dibentangkan mendedahkan kelemahan yang ketara di negeri-negeri yang diperintah mereka sehingga dalam beberapa kes terdapat desakan dari rakyat agar dilakukan siasatan oleh SPRM.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Because the government didn't give much financial support to those state, what do they expect?

      Delete
    2. Banyak lagi yang perlu diperbaiki lagi prestasinya. Rakyat memberi 5 tahun untuk membuktikan kebolehan.

      Delete
  9. Ketika BN berjaya membuktikan kecekapan melalui khidmat yang cemerlang, pembangkang terpaksa bermain politik dengan isu remeh iaitu kamera AES dan cukai rokok yang sebenarnya membawa kesan yang baik untuk rakyat.

    Pembangkang telah bertindak menyeru rakyat menolak sesuatu yang baik untuk mereka dengan alasan ia memberi pulangan wang kepada kerajaan dan cuba menggambarkan bahawa kerajaan terdesak untuk menambah pendapatan dengan memeras rakyat.

    Namun, laporan Bank Dunia ini dengan sendirinya menafikan yang kerajaan buntu untuk menjana kewangan.

    Terbukti kerajaan telah berjaya menyediakan persekitaran yang selesa untuk membolehkan perniagaan berkembang dan pelaburan meningkat bagi memastikan kewangan negara dapat dijana secara konsisten.

    ReplyDelete
  10. PENIPUAN SUDAH JADI DARAH DAGING DAN NAFAS RAFIZI RAMLI!!!

    Menurut KL Chronicle, Pengarah Strategi Rafizi Ramli sekali lagi telah membuat kenyataan yang tidak munasabah dan tidak bertanggungjawab mengenai Duti Import (AP) untuk kereta-kereta import – Sengaja untuk mengelirukan rakyat dan menimbulkan rasa tidak puas hati terhadap kerajaan Barisan Nasioal.

    PENIPUAN SUDAH JADI DARAH DAGING DAN NAFAS RAFIZI RAMLI!!!

    ReplyDelete
  11. PENIPUAN SUDAH JADI DARAH DAGING DAN NAFAS RAFIZI RAMLI!!!

    Mengapakah Rafizi masih lagi menipu?

    Itulah persoalan yang sering ditanya kebelakangan ini. Dalam satu kes lain September lalu, laporan berita dan blog menyatakan bahawa Rafizi tidak boleh dipercayai. Mengapa? Adakah kerana mengikut Seksyen 114A Akta Keterangan, portal berita dan penulis blog perlu melaporkan fakta yang benar dan tepat, atau adakah para pengarang dan wartawan mendapati bahawa Rafizi adalah seorang ‘pseudologia fantastica’?


    PENIPUAN SUDAH JADI DARAH DAGING DAN NAFAS RAFIZI RAMLI!!!

    ReplyDelete
  12. Rafizi Menipu di Radio

    Tiada yang lebih benar daripada mendengar daripada sumbernya sendiri. Pada satu rakaman podcast radio BFM 89.9, menunjukkan bagaimana Rafizi memberitahu pendengar radio bahawa NFCorp tidak pernah serius dalam menjalankan perniagaan daging lembu. Rafizi kemudiannya sambung dengan cubaan membuat tuduhan palsu yang dramatik dengan menyatakan bahawa wang yang digunakan telah diselewengkan.

    PENIPUAN SUDAH JADI DARAH DAGING DAN NAFAS RAFIZI RAMLI!!!

    ReplyDelete
  13. Rafizi Menipu di Radio

    Penulis sekali lagi menjalankan penyiasatan serta carian keatas kenyataan media yang telah dikeluarkan oleh NFCorp, dimana ia menyatakan bahawa mereka mempunyai seramai lebih 160 pelanggan membeli daging lembu Gemas mereka. Ini terdiri daripada pasar besar, supermarket, pasar mini, pasar basah, pasar tani, kilang pemprosesan daging, hotel, restoran dan cafe (sektor HORECA). Kemudiannya, mereka ini dianggarkan menjual kepada lebih daripada 100,000 konsumer seminggu. Adakah ini tidak cukup serius dalam menjalankan perniagaan? Mengapakah Rafizi perlu menipu dan terus melemparkan persepsi yang berbeza?

    PENIPUAN SUDAH JADI DARAH DAGING DAN NAFAS RAFIZI RAMLI!!!

    ReplyDelete
  14. Rafizi Menipu di Radio

    Sebagai seorang akauntan bertauliah, bolehkah Rafizi mengira dengan betul?

    Rafizi mendakwa beliau adalah seorang akauntan yang bertauliah. Awal November yang lalu, Rafizi dan ahli Pakatan Rakyat cuba untuk memasuki Pusat Fidlot Kebangsaan (NFC). Menurut Malaysian Insider, mereka telah dihalang oleh pihak sekuriti semasa mereka menjelaskan bahawa mereka mempunyai hak untuk memasuki kawasan itu dengan alasan untuk “mengira lembu”. Sekiranya benar Rafizi dan ahli PR yang lain tidak dibenarkan masuk, bagaimana mereka membuat kiraan lembu tersebut?


    PENIPUAN SUDAH JADI DARAH DAGING DAN NAFAS RAFIZI RAMLI!!!

    ReplyDelete
  15. kerja sebenar pemimpin parti pembangkang selama ini adalah mengumpul kekayaan untuk kepentingan diri mereka dan keluarga dan pada masa yang sama gila dan tamak kuasa.

    ReplyDelete
  16. Rafizi Menipu di Radio

    Rafizi di dalam laporan Malaysian Insider (1 November 2011) menyatakan bahawa NFCorp hanya mencapai sebanyak 5% pelan tahunan daripada 50,000 tan daging lembu (5% daripada 330,000 ekor lembu) untuk tahun 2009.

    PENIPUAN SUDAH JADI DARAH DAGING DAN NAFAS RAFIZI RAMLI!!!

    ReplyDelete
  17. Rafizi Menipu di Radio

    Menurut Perjanjian Perlaksanaan diperlihatkan oleh penulis, NFCorp telah mencapai sasaran yang pertama seperti mana yang telah ditetapkan oleh kerajaan kepada NFC. Untuk tahun 2010, sasaran NFCorp oleh pihak kerajaan ialah sebanyak 8,000 ekor lembu. Malah, NFcorp telah mencatatkan sasaran sebanyak 8,897 ekor lembu, iaitu 897 ekor lebih daripasa sasaran, bersamaan 11 peratus menjangkaui sasaran tahun tersebut.

    PENIPUAN SUDAH JADI DARAH DAGING DAN NAFAS RAFIZI RAMLI!!!

    ReplyDelete
  18. Mereka sanggup melakukan apa saja, bermula dari rasuah, melakukan penyelewengan hinggakan mendapatkan dana dari sember-sumber yang tidak halal, bagi mencapai cita-cita politik mereka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Inilah keadaan politik di Malaysia. Kes rasuah yang tiada cara penyelesaian yang wajar.

      Delete
  19. Rafizi Menipu di Radio

    Seperti biasa, Rafizi tidak pernah mendapat gambaran sebenar atau dokumen sebenar. Hujahan yang dilemparkan adalah berdasarkan tipu helah dan perbohongan semata-mata. Sasaran sebanyak 330,000 ekor lembu tidak pernah wujud. Menjelang 2015, target rasmi dalam Perjanjian Perlaksanaan yang telah dikeluarkan dalam Jadual 9 untuk NFcorp ialah sebanyak 60,000 ekor lembu. Mengapa Rafizi memberikan gambaran yang salah serta menyimpang jauh? Malahan, perlukah Rafizi menipu rakyat Malaysia?

    PENIPUAN SUDAH JADI DARAH DAGING DAN NAFAS RAFIZI RAMLI!!!

    ReplyDelete
  20. Banyak maklumat yang diterima, pemimpin pembangkang mendapat sumber dana dari pihak luar yang mahu melihat kehancuran negara Malaysia yang tercinta.

    ReplyDelete
  21. Rafizi Menipu di Radio

    Adakah Rafizi buta huruf? Atau adakah beliau tidak membaca?

    Laporan Ketua Audit Negara 2010 secara jelasnya menyatakan bahawa Ketua Audit Negara (KAN) hanya mengaudit badan-badan kerajaan merangkumi kementerian, jabatan kerajaan, agensi-agensi kerajaan, syarikat-syarikat milik kerajaan dan projek-projek kerajaan. KAN kemudiannya telah mengesahkan perkara ini. KAN tidak sama sekali mengaudit syarikat-syarikat swasta yang didaftarkan di bawah Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM).


    PENIPUAN SUDAH JADI DARAH DAGING DAN NAFAS RAFIZI RAMLI!!!

    ReplyDelete
  22. pemimpin pembangkang sanggup menimbulkan suasana huru hara dan keadaan politik tidak stabil dalam negara bagi mendapatkan dana dari luar yang sudah tentu musuh kita semua.

    ReplyDelete
  23. Rafizi Menipu di Radio

    Tetapi, di permulaan kekecohan NFC pada November 2011, Rafizi telah keluar untuk menjatuhkan serta menghentam NFCorp (syarikat swasta) dengan menolak kenyataan Ketua Audit Negara bahawa projek tersebut tidak berada di dalam keadaan ‘kucar-kacir’ (Malaysian Insider, 1 November 2011)

    PENIPUAN SUDAH JADI DARAH DAGING DAN NAFAS RAFIZI RAMLI!!!

    ReplyDelete
  24. Rafizi Menipu di Radio

    Pada 26 Januari 2012, KAN Tan Sri Amrin Buang telah mengeluarkan kenyataan media untuk menjelaskan bahawa NFCorp tidak di audit, sebaliknya hanya projek NFC (Pusat Fidlot Kebangsaan) kerajaan di bawah Kementerian Pertanian dan Asas Tani telah diaudit. Apa yang lebih penting, NFCorp tidak berada dalam keadaan “kucar-kacir”, sehingga menyebabkan mereka menerima kritikan tegas dari orang ramai. Menurut kenyataan KAN, audit dilakukan untuk memastikan samada projek NFC dilaksanakan dengan cermat mengikut plan dan harus mencapai objektif mereka. NFCorp sememangnya tidak pernah diaudit.

    Jadi mengapa Rafizi memberi gambaran yang salah dan memutarbelitkan NFCorp? Mengapa dia menipu?


    PENIPUAN SUDAH JADI DARAH DAGING DAN NAFAS RAFIZI RAMLI!!!

    ReplyDelete
  25. seorang pemimpin pembangkang boleh mengawal harta yang berjumlah RM3 bilion sejak lebih 10 tahun lalu.
    Manakala orang kanan pemimpin pembangkang itu pula mengumpul harta yang jumlahnya berpuluh-puluh juta ringgit ketika dia masih berada dalam kerajaan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dari mana mereka mimiliki jumlah harta dalam masa yang singkat ini?

      Delete
  26. Bukan tanah percuma dan jelas sekali bukan 5,000 ekar

    Ahli Parlimen Rembau Khairy Jamaluddin pada 11 November dalam kenyataannya kepada MalaysiaKini berkata “Rafizi menuduh NFcorp telah diberi 5,000 ekar tanah di Gemas, Negeri Sembilan secara percuma. Ini dikategorikan sebagai palsu – 1,500 ekar tanah hanya disewakan kepada NFCorp oleh Menteri Besar Incorporated, Negeri Sembilan.”

    PENIPUAN SUDAH JADI DARAH DAGING DAN NAFAS RAFIZI RAMLI!!!

    ReplyDelete
  27. Dari mana mereka mendapat kekayaan luar biasa ini? Itu persoalan yang perlu kita fikirkan bersama.

    Ini belum lagi mereka menjadi pemerintah negara ini. Jika pemimpin pembangkang membentuk kerajaan dan mengawal semua projek kerajaan, kita tidak dapat bayangkan apa yang akan terjadi kepada tanah air kita.

    ReplyDelete
  28. Bukan tanah percuma dan jelas sekali bukan 5,000 ekar

    Dua kesalahan utama: persoalan keluasan tanah dan hakikatnya ia adalah disewakan dan bukannya diserahkan secara percuma. Dan jika diperhatikan Rafizi tidak pernah menyatakan perkara ini di dalam karyanya di MalaysiaKini pada 10 November, namun penulisan “1 Lembu = 5 ekar” beliau masih lagi terpapar di dada blog beliau.

    “Pandai matematik-nya,” Khairy melawak.


    PENIPUAN SUDAH JADI DARAH DAGING DAN NAFAS RAFIZI RAMLI!!!

    ReplyDelete
  29. Bukan tanah percuma dan jelas sekali bukan 5,000 ekar

    Dokumen yang diperlihatkan kepada penulis menunjukkan bukti perjanjian pajakan – maka dengan itu, tanah itu bukan percuma seperti yang dinyatakan oleh Rafizi. Khairy berkata benar dimana ianya hanya 1,500 ekar. Perjanjian pajakan membuktikan begitu.

    PENIPUAN SUDAH JADI DARAH DAGING DAN NAFAS RAFIZI RAMLI!!!

    ReplyDelete
  30. Penipuan dan pembohongan Rafizi tentang KL Eco City terbongkar

    Kontroversi pinjaman NFCorp untuk membeli lot-lot pejabat di KL Eco City adalah contoh terbaik dimana Rafizi sedar bahawa hujah-hujah beliau berjaya di sangkal. Rafizi dengan sengaja memberikan gambaran yang salah dan memutarbelikan fakta dokumen bank yang diperolehinya secara haram dari seorang pekerja bank. MalaysiaKini telah merakamkan melalui lensa kamera ‘jenayah’ ini pada 7 Mac 2012 lalu – (http://www.malaysiakini.tv/video/23239/more-properties-in-bangsar-bought-by-nfc-directors.html).

    PENIPUAN SUDAH JADI DARAH DAGING DAN NAFAS RAFIZI RAMLI!!!

    ReplyDelete
  31. Penipuan dan pembohongan Rafizi tentang KL Eco City terbongkar

    Tidak cukup dengan mengedarkan dan mempamerkan dokumen tersebut yang telah melanggar akta BAFIA, beliau turut memperdayakan para media dalam mempercayai bahawa beliau mempunyai fakta-fakta kukuh mengenai pinjaman yang diambil untuk lapan lot pejabat.

    PENIPUAN SUDAH JADI DARAH DAGING DAN NAFAS RAFIZI RAMLI!!!

    ReplyDelete
  32. Penipuan dan pembohongan Rafizi tentang KL Eco City terbongkar

    Rafizi juga mengumumkan mengenai kelemahan kewangan pengarah-pengarah syarikat. Rafizi turut berbohong bahawa RM71 juta deposit kerajaan digunakan sebagai jaminan dalam usaha untuk mendapatkan pinjaman peribadi. Rafizi telah membuat satu analisis palsu daripada dokumen bank tersebut.

    PENIPUAN SUDAH JADI DARAH DAGING DAN NAFAS RAFIZI RAMLI!!!

    ReplyDelete
  33. Kerana pasir Selangor adalah antara sumber dana terbesar untuk kerajaan negeri kerana kegagalan mereka untuk menjana ekonomi daripada sumber lain.

    ReplyDelete
    Replies
    1. jadi Skandal pasir di Selangor sebenarnya tidak akan tamat selagi kerajaan PKR memerintah.

      Delete
    2. Ekonomi Selangor bukan sekadar bergantung kepada pasir sahaja.

      Delete
    3. Bukan sahaja pemerintahan pembangkang bermasalah, pemerintahan bawah Bn juag bermasalah juga.

      Delete
  34. Penipuan dan pembohongan Rafizi tentang KL Eco City terbongkar

    Namun begitu, NFCorp menjelaskan bahawa tiada pinjaman yang telah diambil untuk KL Eco City oleh pihak syarikat. Dokumen yang dimiliki Rafizi adalah pinjaman peribadi lain yang diambil pada tahun 2005 dan 2008 yang tiada kaitan langsung dengan KL Eco City.

    PENIPUAN SUDAH JADI DARAH DAGING DAN NAFAS RAFIZI RAMLI!!!

    ReplyDelete
  35. Penipuan dan pembohongan Rafizi tentang KL Eco City terbongkar

    Melalui permerhatian yang mendalam pada dokumen bank yang telah diedarkan oleh Rafizi kepada para media jelas menunjukkan hakikat bahawa ia adalah pinjaman dari 2005 dan 2008. Amat menarik perhatian apabila diketahui bahawa KL Eco City hanya dilancarkan untuk jualan pada 2011. Dan jika dikira semula, NFCorp masih belum wujud pada tahun 2005. Oleh sebab itu, pembohongan deposit RM71 juta kerajaan adalah di bawah ancaman dibuktikan tidak benar.

    PENIPUAN SUDAH JADI DARAH DAGING DAN NAFAS RAFIZI RAMLI!!!

    ReplyDelete
  36. Penipuan dan pembohongan Rafizi tentang KL Eco City terbongkar

    Sejak pembohongan Rafizi terbongkar, maka tiada lagi suara sumbang dari Rafizi mengenai lot-lot pejabat di KL Eco City. Akan tetapi, menurut sumber NFCorp berkata, putarbelit Rafizi telah menyebabkan kemusnahan kekal kepada pengerusi dan NFCorp. Atas paksi tipu helah ini, seluruh warga negara telah HANGIN!

    PENIPUAN SUDAH JADI DARAH DAGING DAN NAFAS RAFIZI RAMLI!!!

    ReplyDelete
  37. Penipuan dan pembohongan Rafizi tentang KL Eco City terbongkar

    Mengapa Rafizi begitu kerap berbohong, itulah persoalannya. Wikipedia dan sumber Internet lain menyifatkan perwatakan-perwatakan pseudologia fantastica atau penipu tegar seperti Rafizi Ramli adalah:

    · Cerita yang disampaikan cenderung kepada pembohongan. Sebagai contoh, seseorang itu mungkin mempamerkan dirinya sebagai berani, tegas dan bangga. Ini akan menjadikan penipu tersebut dianggap sebagai wira. Atau mungkin akan dikaitkan dengan seseorang yang terkenal.

    · Masalah ini juga terjadi disebabkan oleh kurangnya keyakinan diri seseorang – mereka menipu untuk menjadikan diri mereka penting dan kerana mereka tidak dapat bergaul baik dengan orang ramai. Mereka dapat menarik perhatian ramai melalui cerita yang digembar-gemburkan.

    · Cerita yang disampaikan tidak selalunya meragukan. Mereka tidak menunjukkan ilusi atau lebih kepada psikosis: jika berdepan dengan mereka, mereka boleh mengakui bahawa ianya tidak benar, walaupun secara terpaksa.

    · Kecenderungan untuk berbohong adalah berkekalan.

    · Pseudologia fantastica juga dikenalpasti sebagai sindrom memori palsu, dimana penghidap benar-benar mempercayai terjadinya situasi-situasi rekaan walaupun situasi itu adalah rekaan semata-mata.


    PENIPUAN SUDAH JADI DARAH DAGING DAN NAFAS RAFIZI RAMLI!!!

    ReplyDelete
  38. Kematian Patrick Wong yang disyaki dibunuh selepas dikatakan akan membongkar skandal pasir KSSB.

    ReplyDelete
    Replies
    1. setiap individu yang cuba mengganggu KSSB akan di ugut supaya tidak lantang bersuara kerana kerajaan PKR tidak mahu ada pengacau dalam memastikan kantung kewangan mereka mencapai target sebelum PRU bermula.

      Delete
  39. Inisiatif utama dilaksanakan Malaysia bagi membanteras rasuah menunjukkan hasil positif dan ketara selain berkesan memenangi hati dan fikiran rakyat, kata Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin.

    ReplyDelete
  40. Beliau berkata tinjauan Transparency International pada 2011 menunjukan bahawa 49 peratus daripada rakyat Malaysia berpendapat usaha kerajaan memerangi rasuah adalah berkesan, berbanding hanya 29 peratus pada 2009.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pemimpin digalak mengisytiharkan asetnya. Ini juga satu cara yang baik.

      Delete
  41. Antara inisiatif dan perubahan diperkenalkan kerajaan ialah Akta Perlindungan Pemberi Maklumat 2010, mahkamah khas rasuah, pelaksanaan Integrity Pact, ikrar Integriti Korporat dan pangkalan data ‘Name and Shame’.

    ReplyDelete
  42. Muhyiddin berkata kerajaan telah memperuntukkan RM276 juta dalam Belanjawan 2013 yang baru dibentangkan untuk SPRM melaksanakan tugasnya. Beliau berkata rasuah adalah bencana global yang boleh merosakkan negara miskin atau kaya, menjejas komitmen untuk memelihara dan mengekalkan kemakmuran ekonomi dan sosial.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju dengan kenyataan Timbalam Perdana Menteri kita bahawa rasuah adalah bencana global dan ia haruslah dibanteras.

      Delete
    2. Aktiviti membanteras rasuah harus diusahakan lagi. Banyak diantaranya masih bebas didakwa.

      Delete
  43. Timbalan Perdana Menteri menggesa kerajaan negara-negara anggota IAACA agar terus bekerjasama terutama dalam memperkongsi pengalaman dan amalan terbaik bagi memudahkan pembinaan kapasiti lebih besar dalam usaha memerangi rasuah dengan lebih berkesan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Usaha berterusan diperlukan untuk membanteras rasuah dalam negara dengan lebih berkesan.

      Delete
  44. Muhyiddin berkata kerjasama antarabangsa seperti itu adalah perlu demi mempertingkat keupayaan dan kemampuan badan anti-rasuah agar para pegawainya dilengkapi kemahiran, pengetahuan dan teknologi paling berkesan bagi menghapus rasuah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Certainly a great idea to anti corruption.

      Delete
    2. Kalau kerjasama antara bangsa ini berkesan untuk meningkatkan keupayaan badan anti rasuah tempatan,teruskan usaha ini.

      Delete
    3. Anti corruption looks easy but its involve too many parties and higher authority person.

      Delete
  45. Apa kaitan jam dengan kes ini pula??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saja nak meriahkan suasana, membesar-besarkan kes ini lagi.

      Delete
  46. Betul atau tidak, siasat dulu baru tahu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. most importantly is to investigate first before jumping into conclusion.

      Delete
    2. Siasat terlebih dahulu sebelum mengambil tindakan atau andaian yang negatif.

      Delete
  47. Semakin hampir kepada Pilihanraya Umum, semakin kalutlah rangkaian talibarut Yahudi termasuk Pakatan Rakyat, SUARAM dan juga BERSIH.

    ReplyDelete
  48. Walaupun setelah habis segala penipuan dan fitnah ditabur terhadap BN, masih belum membawa apa-apa kesan yang signifikan kepada perjuangan mereka, malah sebaliknya asyik terkantoi, terperangkap dan terbabas di sana sini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Namun, ternyata Nick Xenophone telah gagal meyakinkan parlimen Australia untuk menyempurnakan hajat Ambiga. Melalui transkrip debat antara Nick dengan Menteri Luar Australia, Bob Carr, jelas hujah Nick amat lemah apabila mengusulkan kenyataan Ambiga dan Andrew Khoo, iaitu ahli jawatankuasa BERSIH bahawa Pilihanraya Umum Malaysia yang akan datang tidak akan adil dan bersih.

      Delete
    2. Caranya ialah dengan meminta kerajaan Australia mencampuri proses pilihanraya Malaysia atas alasan ianya tidak dijalankan dengan bersih.

      Delete
  49. Let's see if the strategy would eventually work.

    ReplyDelete
  50. Corruption might seem a global threat nevertheless it can be eradicated.

    ReplyDelete
  51. whatever watch he use is non of rafizi business.

    ReplyDelete
  52. How is it possible for the opposition to be rich when they are not in the government????

    ReplyDelete
  53. Corruption is everywhere even in the opposition.

    ReplyDelete
  54. Who really cares if he uses such expensive wrist-watch?

    ReplyDelete
  55. Wait for the investigation result prior to concluding.

    ReplyDelete
  56. Why suddenly has to do with his son?

    ReplyDelete
  57. This is not a professional way of saying. So lets say Anwar has a daughter and he got lots of things hanging around so what's that?

    ReplyDelete
  58. They are desperate for attention.

    ReplyDelete
  59. No matter how much we said, still Rafizi is in love with the watch.

    ReplyDelete
  60. What does his son has to do with this?

    ReplyDelete
  61. The opposition are really desperate for what is best known to them all.

    ReplyDelete
  62. The people in Kedah, irrespective of race, should punish the PAS-led state government for failing to fulfil its promises made in the opposition manifesto in the last general election. Said Datuk Mukhriz Mahathir.

    ReplyDelete
  63. He said the failure of PAS and its allies in the opposition to fulfil their promises made while campaigning in the 12th general election in 2008, proved that they were not a responsible government.

    ReplyDelete
  64. Dengan contoh macam ni, rakyat kita boleh lihat bahawa Pakatan Rakyat juga bukanlah sempurna seperti apa yang mereka janji.

    ReplyDelete
    Replies
    1. It is very hard to prevent corruption as the current rules not strict enough against these.

      Delete
  65. Mungkin Nazri boleh beri penjelasan untuk mengelakkan komen negatif terhadap beliau dan kelaurganya.

    ReplyDelete

  66. "Dia (Mohd Rafizi Ramli, Pengarah Strategi PKR) memang tidak tahu malu apabila menggunakan kemudahan disediakan kepada Ahli Parlimen. Dia yang sebenarnya yang menjatuhkan maruah Dewan Rakyat."

    ReplyDelete
    Replies
    1. Demikian kenyataan sinis Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Datuk Seri Noh Omar ketika mengulas dakwaan Rafizi terhadap keputusan Yang Dipertua Dewan Rakyat, Tan Sri Pandikar Amin Mulia melarang penggunaan sudut sidang media di lobi Parlimen oleh mereka yang bukan Ahli Parlimen.

      Delete
    2. Larangan lisan tersebut berkuat kuasa serta merta kerana tidak mahu sudut bertulisan ‘Parlimen Malaysia Sidang Media’ disalahguna oleh mereka yang bukan Ahli Parlimen.

      Delete
    3. Noh berkata, beliau bersetuju dengan laranganyangdibuat itu kerana sudut sidang media itu adalah satu kawasan khusus untuk Ahli Parlimen tetapi telah dimanipulasi oleh pemimpin parti pembangkang yang bukan Ahli Parlimen untuk membuat sidang media.

      Delete
    4. "Rafizi bagi saya ahli politik tidak matang, tidak tahu malu dan hanya mengambil kesempatan.

      Delete
    5. Lebih melucukan apabila dia pula menyalahkan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz kononnya menggunakan kuasa menghalangnya membuat sidang media," katanya, semalam.

      Delete
    6. Noh yang juga Timbalan Pengerusi Barisan Nasional (BN) Selangor berkata, Rafizi perlu cermin diri sendiri sebelum membuat tuduhankerana larangan itu hanya dikenakan kepada orang luar atau pelawat.

      Delete
  67. "Saya pernah berhadapan situasi ini. Sebagai menteri dan Ahli Parlimen, saya terpaksa menunggu sehingga 40 minit untuk membuat sidang media kerana tempat itu digunakan Rafizi.

    ReplyDelete
  68. Saya hairan, dia buat sidang media atau ceramah politik kerana ambil masa terlalu lama.

    ReplyDelete
  69. "Siapa Rafizi ini? Kalau Dr Dzulkefly Ahmad (Kuala Selangor) dan Datuk Saifudin Nasution (Machang) yang mengadakan sidang media tidak mengapalah kerana mereka Ahli Parlimen, tetapi mereka ini hanya menjadi 'pengiring' Rafizi pada hari tersebut," katanya.

    ReplyDelete
  70. Jika Rafizi menghormati martabat Dewan Rakyat, kata Noh, dia tidak akan buat sidang edia di lobi Parlimen, tetapi di tempat lebih sesuai dengan kedudukannya sebagai ahli politik.

    ReplyDelete
  71. "Dia boleh buat sidang media di ibu pejabat partinya sendiri kalau dia mahu. Tetapi inilah sikap pemimpin pembangkang yang perlu diketahui rakyat. Dia yang buat salah ceroboh hak Ahli Parlimen kemudian salahkan orang lain pula. Kalau dia tahu malu, dia takkan buat begitu," katanya.

    ReplyDelete
  72. Do not be carried away by politics stick to serving of the people.

    ReplyDelete
  73. The opposition seems to have lost their position of taking responsibility of the people.

    ReplyDelete
  74. tidak payah memperbesar-besarkan hal ini

    ReplyDelete
  75. Sabah is in the good hands of the state government.

    ReplyDelete
  76. Musa is an efficient leader in Sabah.

    ReplyDelete
  77. Much more needs to be further improved for performance.

    ReplyDelete
  78. Semakin hampir PRU semakin terdesak pembangkang.

    ReplyDelete
  79. Do not oppress the people, the opposition unjust exercise of authority.

    ReplyDelete
  80. This could be slanderous accusations without proof.

    ReplyDelete
  81. Jika SPRM berkata tidak ada unsur-unsur rasuah, mereka akan kembali membuka kes itukah?

    ReplyDelete
  82. Ada pihak yang kurang senang dengan keputusan tersebut dan cuba untuk mengelirukan rakyat dengan memutar belitkan cerita mengenai perkara ini.

    ReplyDelete
  83. What exactly is a great idea for anti-corruption?

    ReplyDelete
  84. So many parties are equally involved.

    ReplyDelete
  85. People are easily deluded with these stories.

    ReplyDelete
  86. Sabah has grown as a progressive, prosperous, peaceful and stable state under approaches taken by the Barisan Nasional (BN) government, said Chief Minister Datuk Seri Musa Aman.

    ReplyDelete
    Replies
    1. He said the government under the leadership of Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak is not only responsible and capable in carrying out its duties but also pays attention towards the interest of the people and the nation.

      Delete
    2. "This allowed Sabah to be on track in becoming a sustainably developed state," he said in his remarks at the installation of office bearers of the Sabah Federation of Chinese Association, here last night.

      Delete
    3. Musa said the state' s economic development has remained resilient and "as most of you know we now have a strong reserve.

      Delete
    4. "This is testimony of our commitment to promote human capital growth together with economic and infrastructure development for the benefit of the people.

      Delete
    5. Touching on the ecomomic climate in Sabah, Musa said there were a number of federal-led initiatives, including the Economic Transformation Programme (ETP) that would propel Malaysia into a high income nation by 2020.

      Delete
    6. "The ETP is in tandem with what we have set out in the Sabah Development Corridor (SDC). We expect more business opportunities and jobs to be created through these ongoing initiatives," he said.

      Delete
    7. Musa said the state government would also continue to support the needs of Chinese schools, including funding.

      Delete
    8. "For this to happen, there must be political stability and support from all communities so that we can administer the state without being distracted by too much politicking.

      Delete
    9. "Political stability is an important factor for attracting investments and allowing businesses to flourish," he said.

      Delete
  87. Later, he announced a funding of RM100,000 for the Federation of Chinese Associations Sabah.

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.