`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 

10 APRIL 2024

Wednesday, December 19, 2012

Ayuh ke Sungai Petani demi Ayahanda!

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEge7FG8khELxdBvONGYMmF81yw81mVNbMgdVw51K-wU8rK1z9cr_VUjnUrvVJ613n1Q6D5AqEFZ_7THA7jGbetGzc2Z4y-WcxjJIzJWEnuMgjMAES1pox9iqj97rXGTxBFrZXSOrPrJzMw/s640/INSIDEN_KEDAH.jpg

Aku tau, hangpa tengah sibuk duk ambik tau tentang Kes gaduh di Sungai Petani, apatah lagi ada Ayahanda bangang yang mengatakan bahawa:
“Kejadian pergaduhan teruk di antara puak pelampau Extreme India dari Geng Kongsi 35 & Melayu Islam kita yang ditetak dengan parang, dibelasah dengan kayu besbol dan dicampak ke dalam longkang sehingga membabitkan orang-orang yang tiada kaitan bermula di Paya Nahu seterusnya melarat ke Taman Ria apabila motosikal dibakar di depan masjid, seterusnya melarat ke Taman Keladi & terkini jam 3 petang tadi di Bandar Sg. Lalang, Sg. Petani Kedah… mangsa Melayu dari anggota Melayu Islam kita dari PDRM pula yang dibelasah habis habisan kerana cuba menggari salah seorang daripada anggota kumpulan kongsi Geng 35 mereka yang terlalu bertindak agresif.
“Sekarang, di Sg Petani, Kedah, sudah penuh dengan polis & FRU serta roadblock… ugutan menyerang orang Islam ketika berjemaah di Masjid, bakar masjid & Surau serta mangsa dari orang Islam yang dicampak ke dalam longkang setelah dibelasah dengan parang & kayu besbol mengundang kemarahan orang2 Islam di situ… perintah darurat dikeluarkan oleh PDRM & FRU”
ayat-ayat diatas dipetik oleh AnakSungaiDerhaka dari facebook Ayahanda bangang itu. Ramai orang Melayu termasuk dalam Pakatan Rakyat duk kalut nak ambik tau tentang kejadian itu. Tanpa mereka sedari, naluri ingin tau itu lahir daripada semangat perkauman kerana ayat yang diguna oleh Ayahanda itu amat sensetif iaitu “pergaduhan teruk di antara puak pelampau Extreme India dari Geng Kongsi 35 & Melayu Islam kita”.
Ini jawapan seorang sahabat yang tinggal di Sungai Petani apabila ditanya tentang apa yang berlaku semalam..
“Hang pun percaya?.. mana ada apapun.. aku ada dalam Pekan Sungai Petani tu semalam, aku p makan..tok sah dok percaya la propaganda Barisan Nasional tu..”
“Kalau ada kes sampai berparang bertetak tu.. takkan Polis nak biar.. lagipun.. kalau jadi rusuhan tak payah lah nak ada pilihanraya.. selamat sikit depa tu…”
aku tak ambik tau tentang perkara itu kerana 1st time bila aku dengor ‘pergaduhan di Sungai Petani’, aku dah buat keputusan dah.
1. Pergaduhan antara orang-orang bodoh dengan orang-orang bodoh
atau
2. Pelan rancangan umNO untuk cetuskan rusuhan perkauman atau mengalih perhatian rakyat daripada penyelewengan umNO dan Be End
Walau apapun yang berlaku, cerita sebenarnya tak lari dari hipotesis aku.
Info terkini pula mengatakan bahawa pergaduhan itu berlaku kerana kes curi motor.
Soalan aku,
Kenapa Ayahanda bangang itu menceritan insiden itu seolah-olah itu adalah pergaduhan antara kaum????????
Semua orang tau, Ayahanda Bangang itu orang PEKIDA.
Bila kita sebut PEKIDA, apa perkara pertama difikirkan oleh rakyat Malaysia ialah Gengsterism.
Apakah PEKIDA mula-mula ditubuhkan untuk bela budaya Gengster???
Maaf, itu bukan tujuan asal PEKIDA.
Tujuan asal PEKIDA ialah untuk menjaga hal ehwal kebajikan orang Melayu.
Sebab itulah PEKIDA pernah menjadi pertubuhan Melayu yang sangat dihormati.
Bila sebut ‘kebajikan’, apa yang hangpa fikirkan? sudah tentunya menolong orang terutamanya orang miskin.
Tapi, apa keadaan PEKIDA sekarang?
Mereka dilebel sebagai Gengster,
Mereka dilebel sebagai 3 line,
Mereka ditakuti dan bukan disayangi atau dihormati,
Mereka yang menyertai PEKIDA boleh buat gila kerana mereka dilindungi.
Ini persepsi rakyat terhadap PEKIDA. PEKIDA yang sepatutnya menjadi pertubuhan Melayu yang mengangkat martabat Melayu, sekarang dah jadi pertubuhan yang mem’barbarian‘kan orang Melayu.

Walaupun ada sebilangan kecil Ayahanda yang mempertahankan tujuan asal mereka, tetapi secara totalnya PEKIDA telah lari daripada tujuan asalnya kerana mereka sudah menjadi sayap umNO/ Be End secara realitinya.
Mampukah PEKIDA balik ke tujuan asalnya?
Ayuh kita ke Sungai Petani Demi tarbiyyah Ayahanda-ayanda Bangang supaya tidak menjadi Barua umNO!
- media perak

3 comments:

  1. Replies
    1. Apa bila dengar pggilan ayahanda ja, so PEKIDA la.. bodoh punya katak..

      Delete
    2. Sikit2 propaganda.. umno, bn.. tuli punya stetmen..

      Delete

Note: Only a member of this blog may post a comment.