`




THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!





Monday, December 31, 2012

TOP 5 : Menteri paling pemalas tahun 2012


Amenoworld
Hari neh last day of 2012.
Macam tak percaya pun ada. Sebegini cepat masa berlalu. Aku rasa macam baru semalam je masuk tahun baru 2012. Tahu2 jek hari neh dah nak masuk 2013. Cepat gile. Orang kata semakin mendekati kiamat, semakin cepat masa berlalu. Yeke? Aku pun tak sure benda neh betul ke tak. Hehe.

Tahu kah anda sebagai rakyat, ini la masa untuk kita memberikan penilaian mengenai menteri2 kita? Kita ada hak itu kerana kita rakyat yang mereka jaga. Bila kita dapati mereka gagal menjaga dan mentadbir negara dengan betul, kita layak mengadili mereka. Tanpa larangan. Of course.

Untuk tahun 2012, berikut adalah 5 menteri paling tah hapa2 PRESTASI dorang. Yang sebenarnya aku nak cakap bangang dan bodoh. Tetapi kerana aku harapkan menteri2 tersebut baca artikel neh maka aku gunakan perkataan tak buat kerja. At least takde la mereka jauh ahti dengan aku lepas baca penilaian aku terhadap mereka.

Pehhhh

kah kah kah

Tempat kelima dan keempat.

Jamil Khir dan Mashitah Ibrahim
Tahun 2012 memang tahun terburuk Jamil Khir. Dia kantoi skandal penyelewengan wang zakat. Prestasi dia sebagai menteri agama sangat teruk. Dia juga mempolitikkan masjid. Tetapi dia juga individu yang bising cakap dalam masjid tak boleh berpolitik.

Jangan bohong !

Bagi mereka yang mendengar khutbah jumaat di masjid negara dan masjid putrajaya sangat2 tahu banyak kali khutbah2 tersebut diselitkan unsur2 politik yang mencela pemikiran pembangkang. Bahkan majlis fatwa, JAKIM dan kementerian digunakan untuk mengatakan apa2 yang berkaitan pembangkang ialah salah, haram, sesat dan berdosa.

Ini ka peranan menteri agama? Hello Mashitah dan Jamil Khir.

Kalau korang ada otak, ada akal, sebelum korang marah pembangkang baik korang pergi hapuskan majalah mangga. Lepas tue korang wujudkan peraturan khas untuk artis2 muslim malaysia.

Bahkan korang akan sound tv3 agar jangan keterlaluan dalam menjaja hiburan. Silap2 korang akan tahan Aznil Haji Nawawi sebab tak henti2 suruh budak menyanyi. Mungkin juga korang akan denda Awie disebabkan kelab malam dan araknya.

Itu yang korang kena jaga dan tumpu. Bukan pasal politik pembangkang. Apakah peranan menteri agama sebenarnya? Untuk mengatakan apa2 yang bn buat ialah betul dan pr salah?


Owh kalau gitu, tak payah susah2 jadi menteri. Cukup la jadi seorang penyokong tegar. Tugas yang begitu mudah itu tak perlukan sesiapa untuk jadi menteri.

Tapi bila dah jadi menteri, pegang perkara2 yang berkaitan agama, kena jaga perkara2 yang berkaitan akidah dan ditugaskan untuk menjaga kebajikan umat islam, maka sila la bertindak sepertimana nama tugas anda.

Apa? Lebih baik fitnah PAS dan PR dalam kolum khas di sinar harian. Atau bodek Najib 24jam? Itu jek kemampuan terbaik ko Mashitah Ibrahim?

Kesian ko, jadi menteri untuk buat kerja2 seperti neh. Ini skop kerja2 seorang menteri yang bertanggungjawab jaga agama kah? Ini kah masalah terbesar umat islam di Malaysia? Tumpukan seluruh perhatian kepada PAS semata2? So hanya PAS je yang perlu diberikan perhatian? Jadi kenapa tak tukar nama JAWATAN kepada menteri yang menjaga hal ehwal PAS?

Sudah la Jamil Khir kantoi kerana menggunakan duit zakat untuk bayar kos guaman, lepas tue kata umat islam yang suka meminta [yang miskin/terdesak] ialah tamak dan boros? Gila. Yang meminta itu pun tak hingin nak meminta.

Tapi kerana mereka dah layak diberikan bantuan, maka bagi je la. Ini ketetapan dan hukum Allah swt. Allah swt tak bising ko pula melebih2. Rujuk sini.

Lepas tue nak salahkan orang kristian sedangkan pusat zakat yang membiokrasikan bantuan zakat di Malaysia. Sudah la. Kalau hidup menyusahkan orang, lebih baik mati. At least korang berdua tak menyusahkan orang yang hidup. Oke tak cadangan aku?

Baca selanjutnya di sini

No comments:

Post a Comment