`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 

10 APRIL 2024

Saturday, February 9, 2013

Mahathir&son Co. Ltd. menjatuhkan Abdullah Bedawi ?





Wak tak heran kalau ade yang kate Pak Lah senghaja di jatuhkan dari pemerintahan nye yang hanye satu penggal sahaje. Ade beberape faktor yang telah menyebabkan Pak Lah dijatuhkan. Faktor utame yang menjatuhkan Pak Lah ialah anak menantu nye sendiri.

Sebenarnye anak menantu nye ini telah semakin menyerlah apebile Pak Lah memegang jawatan Perdana Menteri. Maklumlah jawatan yang boleh dikatekan tertinggi selain Yang Di Pertuan Agung. Kedudukan KJ semakin bertambah kukuh sehinggakan dia berjaya merebut jawatan Ketua Pemuda UMNO Malaysia.

Inilah yang telah menyebabkan kedudukan anak bekas PM tergugat, kerane jawatan yang di idam2 kan nye itu sudah terlepas ketangan anak PM yang baru berkuasa tu. Make di timbulkan berbagai perkare yang pasti menggugat kedudukan PM dan anak menantu nye. KJ di tuduh rasuah, make sebagai 'dende' die tidak di berikan ape2 jawatan dalam kabinet.

Jawatan yang sepatutnye di berikan kepade Ketua Pemuda UMNO itu telah di berikan kepade timbalan nye iaitu anak Mahathir. Gerombolan Mahathir ni masih tidak puas hati, berbagai perkare di timbulkan supaye pemerintahan Pak Lah jadi nampak lemah dan layak menjadi PM.

Sane sini kedengaran suare2 sumbang berteriak mahukan Pak Lah berundur. Hinggakan bekas PM 'berdemo sendirian' keluar UMNO. Sebenarnye demo keluar UMNO tu cume 'ugutan' sahaje. Bekas PM ni masuk semule dalam UMNO setelah anak nye di kurniakan jawatan timbalan menteri.

Akhirnye dengan berat hati, terpakse juge Pak Lah berundur. Make di saat inilah bermule nye perang dingin timbul di antre Pak Lah & menantu Vs Mahathir & anak. PRU-13 ini kite akan menyaksikan episod cantas mencantas di antare due kumpulan ini.

Kumpulan Mahathir & son atau kumpulan Pak Lah & son-in-law yang akan tercantas. Tapi Wak tak heran kalau ke due2 kumpulan ini yang pasti akan tercantas se same sendiri.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.