`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 

10 APRIL 2024

Sunday, May 26, 2013

BANG MIN KATA, FAEKAH JANGAN LA TERASA PULAK!!!


Kalau kita baca kenyataan media yang keluar dari mulut Si Azmin Ali ni, kita dah boleh agak siapa yang dia maksudkan sebenarnya.

Hakikatnya, Si Azmin Ali tu nak sindir Si Minah Muka Berminyak tu. Selama Si Faekah tu jadi Setiausaha Politik, memang dia tak de kerja lain.

Boleh dikatakan semua keputusan yang dibuat oleh Si Khalid Gagap perlu melalui dia terlebih dahulu. Kalau tak dapat kata putus dari dia, jangan harap la.

Itu sebenarnya yang menjadi penghalang kepada Si Azmin Ali ni nak ikat Si Khalid Gagap tu. Dan semua orang tahu, Si Faekah tu 'Mata dan Telinga' Kak Wan Omega.

Hanya Si Faekah tu sahaja yang kekal sebagai konco paling rapat dengan Kak Wan. Setiap pergerakan dan keputusan Khalid juga akan dilaporkan secara'direct' kepada Kak Wan.

Jadi, mungkin sebab itu la Si Azmin ni beria - ia sangat nak menyindir Khalid dan menggelarkannya sebagai 'Lame Duck'. Tapi nak buat macam mana ye tak. Dah memang itu sifat Si Khalid Gagap tu. Rupa dia joke dah nampak macam itik!!!
Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali menegaskan istilah'lame duck'yang disebut semasa ucapan dasar Kongres Nasional PKR tadi tiada membawa apa-apa maksud sensitif, malah ia menegaskan ia berkaitan reformasi parti dalam membawa perubahan.
Jelasnya, PKR perlu membina dan mengurus persepsi rakyat melalui manifesto dan komunikasi politik.
"Mengap! a sensit if dengan istilah'lame duck'? Ia bermaksud sesuatu tak maju ke hadapan dan terbantut dalam beberapa usaha," kata dalam sidang media sebentar tadi.
"Maka sudah tentu pilihan raya dan selesai, masa terbaik untuk melakukan muhasabah dan membangunkan aprti supaya parti ini terus relevan kepada masyarakat yang mahukan perubahan, kerana sokongan semakin hari semakin meningkat."
Azmin dalam mesejTwitternya sebelum ini menyatakan bahawa Selangor memerlukan menteri besar yang berkredibiliti dan tidak mudah 'dicucuk hidung'.
Malah beliau membayangkan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim sebagai'lame duck'kerana memberi peluang kepada orang kanannya untuk membuat keputusan.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.