`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 


Friday, May 17, 2013

UMAT ISLAM DIBERITAHU ‘HARAM’ UNTUK MEMBANTAH TANPA MENGIKUT SALURAN YANG SAH......JAKIM


UMAT ISLAM DIBERITAHU ‘HARAM’ UNTUK MEMBANTAH TANPA MENGIKUT SALURAN YANG SAH


KUALA LUMPUR 17 Mei — Umat Islam di Malaysia diberitahu haram bagi mereka untuk menderhaka dan memerangi pemerintah seperti membantah tanpa mengikut saluran yang sah kata khutbah Jumaat hari ini.
Dalam khutbah yang disediakan oleh Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) itu, umat Islam juga diingatkan perintah mentaati pemerintah termasuk mentaati para petugas yang menjaga keamanan dan keselamatan seperti pasukan polis.
“Menderhaka kepada pemerintah dan memerangi mereka, maka hukumnya haram,” tulis khutbah bertajuk “Guru Malaysia: Satu Aspirasi Satu Agenda” yang boleh didapati di laman sesawang JAKIM hari ini.
“Termasuk dalam perbuatan derhaka ialah membantah tanpa mengikut saluran yang sah keputusan pemerintah yang dibuat berasaskan kuasa yang diberikan kepada mereka dalam menjalankan urusan pentadbiran negara.”

Pakatan Rakyat (PR) telah menganjurkan beberapa siri perhimpunan selepas pilihan raya digelar “Black 505” diketuai oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim bagi membantah kemenangan Barisan Nasional (BN) dalam Pilihan Raya 2013 yang mereka dakwa kerana penipuan dan kecurangan pilihan raya dilakukan oleh Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR).

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.