`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 

10 APRIL 2024

Saturday, July 20, 2013

HANYA SETELAH ADUN MATI BARU MASALAH EMPANGAN LOWVIER, KUALA BESUT TIDAK BERFUNGSI SELAMA 2 TAHUN AKAN DIBAIK PULIH SERTA MERTA!!!!



Selepas bertahun-tahun
 menunggu, akhirnya kira-kira 2,000 pendudukKampung Nangka dan kampung-kampung berdekatan telah menerimabeberapa berita baik untuk menyelesaikan masalah penanaman padi mereka.

Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin hari ini mengumumkan Putrajaya telah meluluskan projek RM35 juta untuk menaik taraf dan membaiki Empangan  Lowvier yang tidak berfungsiMasalah ini telah menjejaskan pengeluaran dalam 1,000 ekar tanah padi untuk duatahun yang lalu.

Beliau mengumumkan peruntukan pada sesi bertemu muka dengan rakyat diKuala Besut petang ini, empat hari sebelum mengundi dalam pilihan raya kecil DUN N01 Kuala Besut  pada 24 Julai.

"Mereka hanya boleh menanam padi sekali setahun sekarang tetapi akhirnya mereka akan dapat melakukannya dua kali setahun sekali empangandiperbaiki dan dipulihkan. Ini akan meningkatkan pengeluaran padi daripadaempat tan metrik setahun kepada di antara lima dan 5.5 tan metrik setahun, "katanya.

Laporan media baru-baru ini berkata, penduduk kampung di KampungNangka dan kawasan sekitarnya telah menyalahkan Barisan Nasional (BN)Tengku Zaihan Che Ku Abd Rahman kerana gagal menangani masalahempangan apabila dia adalah seorang jurutera dengan Jabatan BesutPengairan dan Saliran ketika itu.

Muhyiddin sebelum itu memberitahu penduduk Kuala Besut kerajaan juga telah meluluskan projek RM250 juta tahun depan untuk mendalamkanmuara dan membina pemecah ombak untuk mengelakkan pemendapan.

"Kami tidak meminta apa-apa sebagai balasan tetapi kita berharap semua pengundi Kuala Besut muncul sekali lagi untuk melaksanakan hak mereka dalam pilihan raya," kata beliau.

Beliau berharap rakyat Kuala Besut akan memberi sokongan mereka kepadaZaihan seperti yang mereka lakukan bekas penyandang Dr A RahmanMokhtar yang meninggal dunia pada 26 Jun.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.