`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 

10 APRIL 2024

Thursday, July 4, 2013

Ibrahim Ali kata dia juga hebat seperti Anwar Ibrahim.. (Video Inside)


Presiden Perkasa Ibrahim Ali yang kononnya telah bercuti 2 bulan daripada memegang jawatannya di NGO tersebut mengadakan sidang media semalam telah meluahkan kekecewaannya terhadap kerajaan BN yang mengetepikan Perkasa. 

Beliau berkata Anwar Ibrahim dianggap sebagai seorang ahli politik yang hebat dan popular dengan meraih popularitinya dengan mengkritik kerajaan. 

Ibrahim berkata sebenarnya beliau seorang yang mempunyai kualiti ahli politik hebat, cuma beliau tidak ingin mencari populariti dengan mengutuk kerajaan. 


Sebab yang memungkinkan Ibrahim Ali marah sangat kepada Najib sila baca artikel bawah:

Patutlah Ibrahim Ali marah sangat.. dia pun cium tangan Rosmah jugak, tapi tak dapat apa rupanya..


Dalam kemunculan sulungnya selepas kalah dalam PRU13 yang lalu, Presiden PERKASA telah melahirkan rasa kecewa, marah dan geramnya terhadap Presiden UMNO yang telah dibodeknya habis-habisan sebelum PRU13 yang lalu..

Segalanya itu telah diluahkan dalam pada sidang media di Kelab Sultan Sulaiman, Kuala Lumpur semalam setelah hampir dua bulan menyepikan diri, dipercayai kerana memujuk hatinya yang lara.

Malah kerana terlalu geram beliau telah mengugut Najib dengan berkata "Jangan salahkan kami dengan apa yang akan kami lakukan selepas ini... kami sudah cukup bersabar dan kesabaran itu sudah sampai ke kemuncaknya.

Sebelum itu beliau melahirkan rasa dengkinya terhadap HINDRAF dan juga Dong Zong dengan berkata "Kerajaan jumpa Dong Zong, Hindraf dan paderi sebelum pilihan raya, tapi ada tak dengar Perkasa dapat layanan sama? Ada tak pemimpin Umno yang hadir ke mesyuarat Perkasa atau rasmikan majlis anjuran Perkasa?"

Laporan penuh dan video sila lihat di SINI

Kemuncak dari kekecewaannya itu Ibrahim Ali hari ini secara serius berkata beliau akan menimbangkan untuk menjadi pemandu teksi sepenuh masa untuk menyara kehidupannya.

“Saya akan bersama Perkasa sepenuhnya sebagai presiden akan tetapi saya juga perlu menyara kehidupan saya. Saya mungkin akan memohan permit teksi. Saya tidak kisah kerana saya suka dengan kehidupan yang ‘simple’ – sederhana,”

Lantaran dari itu khuatir dengan keselamatan penumpang dan pejalan kaki di jalanraya Aspan Alias menyatakan hasratnya untuk berjumpa bagi menasihati beliau supaya membatalkan sahaja niat beliau untuk menjadi pemandu teksi. Baca di SINI

Kekecewaan Ibrahim Ali jelas tergambar bilamana beliau menyatakan Perkasa telah sebulat suara untuk tidak masuk campur didalam pilihanraya kecil Kuala Besut di Terengganu.

“Kami tidak akan berkempen untuk sesiapa. Kami akan menjadi pihak yang berkecuali untuk kali ini”

Kenapa agaknya beliau begitu kecewa dengan Najib kali ini? Ironinya kekecewaannya itu diluahkan setelah beberapa hari setelah Ahli Parlimen Baling, Datuk Abdul Azeez Abdul Rahim dilantik sebagai Pengerusi Tabung Haji..


Pemerhati politik, Shahbudin Husin di dalam blognya,http://shahbudindotcom.blogspot.com. telah mempersoalkan adakah kerana Azeez mencium tangan Rosmah maka dengan itu beliau telah dilantik memegang jawatan tersebut?

Jika benarlah dakwaan Shahbudin itu.. Ibrahim Ali memang patut marah kepada Najib sebabnya beliau juga telah mencium tangan Rosmah tapi apa pun tak dapat..

 
Kesian kat Pak Brahim.. dari cara dia cium tangan Rosmah dalam gambar di atas sekurang-kurangnya dia layak untuk dilantik sebagai Pengerusi Petronas.. tapi apa pun dia tak dapat... ha.. ha.. ha..

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.