`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 


Thursday, April 16, 2015

UMNO Yakin GST Akan Jadi Modal Menang Besar Di Permatang Pauh



Umno akan mengadakan penerangan dan penjelasan besar-besaran berhubung pelaksanaan cukai Barang dan Perkhidmatan (GST) bagi menghalang cubaan pembangkang daripada menyebarkan maklumat tidak tepat semasa kempen pilihan raya kecil Parlimen Permatang Pauh.

Ketua Penerangan Umno Datuk Ahmad Maslan berkata pihaknya yakin penerangan dan penjelasan yang diberi akan dapat memberi keyakinan kepada rakyat khususnya penduduk.

"Sudah tentu GST akan menjadi sebahagian daripada isu utama yang akan dibangkitkan pakatan pembangkang sepanjang tempoh berkempen namun kami akan cuba sedaya upaya untuk memberi penerangan kepada rakyat," katanya kepada pemberita selepas menyampaikan taklimat tentang GST hari ini.

Ahmad yang juga Timbalan Menteri Kewangan berkata beliau yakin akan dapat membuktikan bahawa GST adalah jauh lebih baik daripada Cukai Jualan dan Perkhidmatan yang dikenakan sebelum ini.

Penerangan akan dilakukan menerusi perjumpaan dari rumah ke rumah, ceramah, sebaran dalam media sosial dan pengagihan risalah GST, katanya.

Ahmad berkata kerajaan juga akan menjelaskan sebab dan tujuan pelaksanaan GST kerana ini adalah sistem percukaian yang lebih kemas, tersusun dan baik.

Beliau berkata biro penerangan UMNO pusat dan negeri telah diminta untuk segera turun ke Permatang Pauh bagi memberi penerangan kepada penduduk.

"Saya difahamkan bahawa daripada 57 negara anggota Pertubuhan Kerjasama Islam (OIC), 42 negara telah melaksanakan GST dan Malaysia adalah antara negara yang agak terakhir dalam memperkenalkan GST," katanya.

Pilihan raya kecil Parlimen Permatang Pauh diadakan berikutan penyandangnya Datuk Seri Anwar Ibrahim hilang kelayakan sebagai wakil rakyat selepas Lembaga Pengampunan menolak petisyen pengampunan diraja yang dipohon Anwar melalui anggota keluarganya.

Anwar sedang menjalani hukuman penjara lima tahun bagi sabitan meliwat bekas pembantu peribadinya Mohd Saiful Bukhari Azlan.

Suruhanjaya Pilihan Raya menetapkan 25 April sebagai hari penamaan calon, pengundian awal pada 3 Mei dan hari pengundian 7 Mei.

- Bernama

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.