`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 


Wednesday, November 16, 2016

KITA MESTI HAPUSKAN UMNO INI – TUN MAHATHIR

Saya percaya ramai yang dah dengar atau baca kenapa Tun Mahathir sanggup bertindak meninggalkan Umno yang beliau bersama selama 55 tahun sehingga ke tahap mahu menjatuhkan Umno !
Semasa berucap di majlis forum anjuran PPBM Shah Alam baru ini, Tun Mahathir sekali lagi mengulangi perkara itu. Cuma kali ini saya berdetik untuk mengambil sudut dekat ( zoom ) kepada muka Tun supaya kita dapat sedikit sebanyak menyelami hati beliau melalui raut wajahnya.
Bukan kerana faktor Najib seorang. Sebelum Najib pun, Tun pernah tidak sehaluan dengan Tunku dan PakLah dan beliau samada dipecat atau keluar juga dari Umno tapi tidaklah sehingga beliau bersama pembangkang. Kerana pada Tun, yang masalah adalah pemimpin bukan parti.
Tapi kenapa kali ini Tun bukan saja keluar Umno tapi berusaha mahu menjatuhkan Umno ?
Sebab Umno sudah rosak teruk ! Najib sudah merosakkan Umno ke tahap Umno sudah tidak boleh diselamatkan lagi.
Makanya tidak harus timbul persoalan lagi apakah sekiranya Najib diturunkan dan pemimpin Umno lain ambilalih, Tun akan kembali bersama Umno.
Kerana Umno sekarang bukan lagi Umno yang dulu.
Orang2 Umno harus sedar bahawa kamu adalah sebahagian daripada sebuah parti yang tidak bersemangat sama sekali. Yang hanya berjuang untuk diri sendiri. 

Sebab itu Tinggalkan Umno !
Ayat yang dipilih oleh Tun juga menggambarkan tekad dan kenyakinan beliau –

KITA MESTI HAPUSKAN UMNO INI ! !

Nothing personal … bukan untuk kepentingan diri tapi tidak lain dan tidak bukan, semata2 kerana Agama, Bangsa dan Negara. Demi rakyat Malaysia dan generasi kita seterusnya.
DIN TURTLE

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.