`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 


Tuesday, January 17, 2017

ISKANDAR, BERHENTILAH JADI EXCO SELANGOR ATAU #SILA MENINGGAL?

Naib Presiden Pas, Iskandar Abdul Samad yang namanya diberitakan hadir semasa majlis pelancaran Parti Pribumi Bersatu Malaysia Sabtu lalu, tetapi sebenarnya tidak hadir, akhirnya tampil memberi penjelasan mengenai ketidakhadiran di majlis itu.

Beliau yang juga Exco Kerajaan Negeri Selangor berkata, keputusan tidak menghadiri majlis tersebut ialah kerana adanya DAP dan Amanah di majlis tersebut.

"Pas tidak mempunyai sebarang hubungan politik dengan kedua-dua parti itu menyebabkan pimpinan sebulat suara mengambil keputusan tidak menghadirkan diri," katanya.

Logik atau tidak alasan Iskandar itu?
Kalau hubungan politik menjadi alasan, mengapa pula Pas boleh menghadiri pelbagai program, sedondon dan berpimpin tangan dengan pemimpin-pemimpin UMNO?

Di mana wujudnya hubungan politik antara UMNO dengan Pas?

Kenapa dengan DAP dan Amanah, hubungan politik menjadi alasan, tetapi bila dengan UMNO bukan main gembira dapat duduk bersama sambil menyatakan ia tidak salah apa-apa?

Selain itu, jika alasan hubungan politik juga menjadi sandaran yang seolah-olah Pas tidak boleh berada semajlis dengan DAP dan Amanah, bagaimana pula dengan kedudukan beliau sebagai Exco Selangor yang turut ada DAP di dalamnya?

Bagaimana dengan mesyuarat Exco Selangor yang ada DAP di dalamnya, adakah selama ini beliau dan lain-lain Exco Pas tidak hadir juga?

Begitu juga dengan majlis-majlis rasmi kerajaan negeri Selangor yang tuurt dihadiri oleh Adun-Adun DAP dan Amanah, adakah pimpinan Pas tidak pernah sama-sekali menghadirinya?

Jika hadir, apa pula alasannya?

Kiranya tiada hubungan politik mahu dijadikan sebab, bilakah Iskandar dan lain-lain pemimpin Pas yang menjadi Exco mahu meletakkan jawatan?

Bukankah terang-terang ada DAP di situ?

Kalau ditanya dengan anak-anak muda kaki gebang di media sosial mengenai alasan Iskandar kali ini, jawapan yang bakal mereka lontarkan tidak lain ialah #silameninggal dengan hujah karut dan tidak masuk akal tersebut. (SH).

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.