`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 


Monday, January 1, 2018

MOU Najib dan Hj Hadi : "Lu jilat gua ... Gua jilat Lu,"


Tidaklah menjadi sia-sia segala pujian yang selama ini dihamburkan oleh Hj Hadi dan Pas terhadap PM Najib.
Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dalam perutusan Tahun Baru hari ini menyelar kelakuan pembangkang persekutuan dan membandingkan mereka dengan presiden PAS Abdul Hadi Awang yang disifatkan beliau sebagai 'cara yang lebih baik'. 
 "Cara yang lebih baik ditunjukkan PAS di bawah kepimpinan Abdul Hadi Awang.~ sumber 
 Kah! Kah! Kah! Tentulah Najib kena puji Hj Hadi kerana dia terasa terhutang budi sangat dengan Hj Hadi yang sering membuat kenyataan-kenyataan yang membela Najib bila dia diserang oleh musuh politiknya.


Hj Hadi juga bela Najib dalam isu 1MBD dengan berkata, tidak ada bukti Najib songlap duit 1MBD. Kemudian setelah terdapat banyak bukti, Hj Hadi berkata pula :

Skandal 1MBD : Jika taubat boleh kekal, kata Hadi Awang 

 Najib begitu gembira dengan sikap Hj Hadi yang begitu lunak terhadapnya. Beliau memuji Hj Hadi kerana membuat 'penilaian yang betul' berhubung dakwaan terhadap dirinya berhubung 1MBD.


Tentu sekalian walaun sangat gembira kerana Presiden mereka Hj Hadi mendapat pujian melangit dari seorang penyangak global yang paling terkenal di dunia.

Kita semua tentu masih ingat pesanan Almarhum Ustaz Fadhil Noor suatu  ketika dahulu :

"Musuh bila dia sokong kita,
mesti ada yang tak kena..." 

Begitulah pesanan, peringatan dan amaran Almarhum yang nampaknya kini sudah mula dilupakan oleh para walaun kerana terlalu taksub dengan presiden mereka yang ada hari ini, Hj Hadi.

Hj Hadi ternyata telah mengabaikan nasihat Almarhum TGNA, Mursyidul 'Am Pas ketika almarhum menyampaikan ucapannya pada Muktamar Pas 2008 di Ipoh, " Bila Pas berbaik dengan Umno (BN), tiada siapa lagi yang mahu berkawan dengan Pas. Allah akan beri pada orang lain yang ikhlas bela Islam"


 Hadi sokong Najib Razak untuk kekal sebagai Perdana Menteri. The Star Online pada 12 Mei memetik Hadi sebagai berkata yang Najib perlu menjalankan tugasnya sebagai perdana menteri, kerana beliau dipilih melalui sistem yang adil.

Malah Hj Hadi pernah berkata, "Pas sedia jadi penasihat BN". Pas kini bukan mahu menjatuhkan Perdana Menteri, sebaliknya hanya ingin memperbetulkan dasar BN, kata Hj Hadi.

Satu dunia tahu bahawa musuh utama PAS dalam politik dari dulu kini dan selamanya ialah UMNO... Tapi Hj Hadi seolah-olah telah ada MOU dengan Najib.
"Lu jilat gua ... Gua jilat Lu,", begitulah MOU Najib dan Hj Hadi!

2 comments:

  1. yuk coba keberuntugan anda di sini
    di permaianan tebak angka
    http://www.togelpelangi.com/

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.