`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!





Wednesday, June 29, 2016

Janji Nak Sponsor Anak Yatim Tapi Tak Muncul



Seperti yang kita tahu manusia senang berjanji tapi susah untuk tunaikan. Kisah ini lagi menyedihkan apabila 1 pihak iaitu anak yatim yang dijanjikan untuk diberi makanan berbuka tetapi ianya tidak seperti yang diberitahu. 

Bukan 20 atau 30 orang anak yatim, mereka seramai 100 orang anak-anak yang menunggu makanan untuk berbuka. Apa sebenarnya yang terjadi ni, kalau iya pun tak dapat tunaikan janji, sepatutnya beritahu supaya penjaga kepada anak-anak ini dapat menyediakan hidangan lain atau cari inisiatif lain.

"Ummi ni bukan nak fikir tentang berbuka pd hari ni, tp ada org janji nak sponsor berbuka petang ni, tp bila call org tu dia tak angkat, kalau ummi sorang boleh berbuka kat masjid jer, tp ni 100 org nak bwk gi masjid camner? Ke nak tunggu jer sampai waktu berbuka, kalau makanan tak sampai kita makan kurma dgn minum air jer lah."


Sedih melihat keadaan kanak-kanak ini bila tiada makanan berbuka. Walau apa pun, semoga kejadian seperti ini tidak terjadi lagi. 

- sinar.fm

1 comment:

  1. Assalamualaikom Ummi;
    tolong sms saya tempat anak2 yatim ni.

    tq
    0124437889

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.