`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 

10 APRIL 2024

Wednesday, June 29, 2016

TAK KE DAH 'GILA', DIA CADANG MUHYIDDIN DIPECAT, DIA JUGA CADANGKAN BUAT RAYUAN SUPAYA LEBIH DIHORMATI AHLI2 UMNO

Antara pemimpin UMNO yang lantang bersuara agar Muhyiddin Yassin dipecat daripada UMNO ialah Fuad Zarkashi yang kalah di Batu Pahat pada pilihanraya 2013, tetapi kemudian diberikan jawatan sebagai Ketua Pengarah Jabatan Hal Ehwa Khas atau Jasa.

Pada Mac lalu, beliau yang juga bekas Timbalan Menteri Pendidikan dipetik sebagai berkata bahawa penyertaan Muhyiddin dan Mukhriz Mahathir dalam Deklarasi Rakyat untuk menyingkir Najib Razak adalah perbuatan yang tidak boleh dimaafkan.

"Mereka harus dipecat. Kali ini saya sendiri akan mencadangkannya kepada MT UMNO," tegas beliau.
Setelah beberapa kali tertangguh berikutan menunggu selesainya pilihanraya negeri Sarawak dan pilihanraya kecil Sungai Besar dan Kuala Kangsar,  Muhyiddin dan Mukhriz akhirnya dipecat daripada UMNO pada mesyuarat MT, 24 Jun lalu.

Dalam reaksinya setelah dipecat, Muhyiddin menegaskan beliau tidak akan membuat sebarang rayuan kerana menganggap keputusan MT itu sebagai penamat kepada sejarah panjang penuh liku dalam perjuangannya bersama dengan UMNO.

Beliau kemudian tidak menolak kemungkinan mahu menubuhkan parti baru atau menyertai parti-parti politik sedia ada untuk meneruskan perjuangannya demi agama, bangsa dan negara.

Namun, meskipun sudah menyatakan tidak akan merayu, Fuad Zarkashi bersuara pula dengan menasihatkan Muhyiddin agar merayu kepada Lembaga Disiplin untuk menyertai semula UMNO.

Katanya, dengan membuat rayuan adalah langkah terbaik untuk menjadikan Muhyiddin lebih dihormati dalam kalangan ahli-ahli UMNO, selain membolehkannya meneruskan kembali perjuangan sehingga ke akhir hayat.

Hadoii...'gila'  ke apa Fuad ini? Atau dah putus dua tiga wayar dalam otaknya?

Dulu dia sendiri antara yang bersungguh-sungguh agar Muhyiddin dipecat daripada UMNO, kini dia juga yang menyarankan agar bekas Timbalan Presiden UMNO itu membuat rayuan.
Bukankah dia sepatutnya gembira bila Muhyiddin sudah dipecat kerana itulah yang dicadangkannya?

Kenapa sekarang diminta merayu pula?

Dah kurang dedak agaknya? (SH).

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.