`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


Monday, February 26, 2018

NAMEWEE BERLARI KELUAR DARI BALAI

Penyanyi rap Namewee dibebaskan dengan ikat jamin hari ini selepas tamat tempoh reman empat hari bagi membantu siasatan berhubung penerbitan klip video “Like a Dog” yang mencetuskan kontroversi.
Namewee atau nama sebenarnya Wee Meng Chee dibebaskan daripada Ibu Pejabat Polis (IPD) Dang Wangi kira-kira jam 1.45 tengah hari tadi, kata peguamnya Joshua Tay.
“Kami memberikan kerjasama penuh kepada polis sepanjang siasatan dan berharap tidak akan ada dakwaan,” katanya kepada Malaysiakini.
Sejumlah wartawan yang menunggu Namewee di sana bagaimanapun gagal menemubualnya apabila beliau yang berbaju kelabu dan mengenakan penutup muka terus berlari sebaik keluar daripada pintu utama IPD.
Beliau kemudian memasuki kereta Proton Exora berwarna merah yang terus meninggalkan perkarangan IPD.
Ketua Polis Negara Tan Sri Mohamad Fuzi Harun pagi tadi berkata kertas siasatan akan dihantar kepada Timbalan Pendakwaraya (DPP) untuk tindakan lanjut.
Fuzi sebelum ini berkata penyanyi berusia 34 tahun itu disiasat di bawah Seksyen 298A Kanun Keseksaan dan Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia 1998.
Namewee memuatnaik “Like a Dog” di laman Youtube rasminya pada 10 Februari lalu sempena sambutan Tahun Baru Cina. Berdasarkan kalendar lunar, anjing merupakan haiwan zodiak bagi tahun ini.
Antara yang mencetuskan kontroversi adalah apabila video tersebut menjadikan Pejabat Perdana Menteri sebagai salah satu latarnya.
– M’kini

1 comment:

  1. Saya sangat bersyukur kepada Ibu Iskandar Lestari karena telah memberi saya pinjaman sebesar Rp700.000.000,00 saya telah berhutang selama bertahun-tahun sehingga saya mencari pinjaman dengan sejarah kredit nol dan saya telah ke banyak rumah keuangan untuk meminta bantuan namun semua menolak saya karena rasio hutang saya yang tinggi dan sejarah kredit rendah yang saya cari di internet dan tidak pernah menyerah saya membaca dan belajar tentang CREDIT UNION DAYA LESTARI di salah satu blog saya menghubungi CREDIT UNION DAYA LESTARI konsultan kredit via email:(iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com) dengan keyakinan bahwa pinjaman saya diberikan pada awal tahun ini tahun dan harapan datang lagi, kemudian saya menyadari bahwa tidak semua perusahaan pinjaman di blog benar-benar palsu karena semua hautang finansial saya telah diselesaikan, sekarang saya memiliki nilai yang sangat besar dan usaha bisnis yang patut ditiru, saya tidak dapat mempertahankan ini untuk diri saya jadi saya harus memulai dengan membagikan kesaksian perubahan hidup ini yang dapat Anda hubungi Ibu Iskandar via email:::(iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)
    dia BBM INVITE:{D8980E0B}
    Calls Only ::{+12542276869}
    WhatsApp Only::{+33753893351}

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.