`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


Saturday, April 25, 2020

Tok Mat Spells Out Umno’s Future Direction Without Beating Around The Bush

Helen Ang

Umno deputy president Mohamad Hasan is one cool dude, for a politician. Kudos for being plainspoken and straightforward about his party’s intent. (What a refreshing change from Mahathir’s style!)
Tok Mat posted the following entry in his Facebook today (excerpts):
(1) “kerjasama politik Umno dengan PAS yang dikenali sebagai Muafakat Nasional”
(2) “Umno juga mempunyai kerjasama politik yang mengikat antara MCA, MIC serta PBRS melalui Barisan Nasional”
“Matlamatnya ialah untuk membentuk kerjasama politik dan memenangi pilihanraya sebagai sebuah ‘coalition’. Tetapi jika tidak berjaya sekalipun, kerjsama politik itu akan tetap kekal dan berfungsi.“
(3) Umno “tidak mempunyai apa-apa perjanjian dalam bentuk apa jua dengan PN apatah lagi PPBM dan GPS. Ia hanya menyertai Kerajaan atas dasar mendukung Tan Sri Muhyiddin sebagai Perdana Menteri untuk menyelesaikan kemelut politik Malaysia”.
Keep the Umno flag flying

The rest of Mat Hasan’s statement:

”Sebagai parti politik, tugas dan fokus Umno waktu ini ialah untuk menyediakan parti bagi memenangi pilihanraya akan datang bersama rakannya dalam Muafakat Nasional dan Barisan Nasional.”
“Umno akan terus menjadi parti politik Melayu terbesar di negara ini dan insyallah, parti yang akan memenangi paling banyak kerusi dalam pilihanraya umum seperti lazimnya.”
“Bagaimana Umno ingin melakukannya, itu adalah urusan dan strategi dalaman Umno dengan sekutunya iaitu PAS dan BN.“
(4) “… Umno akan bekerja keras untuk memenangi sebanyak mungkin kerusi”
“Hanya dengan cara inilah, Umno boleh menjadi parti dengan majoriti terbesar di Parlimen dan memimpin Kerajaan seperti sebelumnya.”

Conclusion

”Sesiapa yang ingin bekerjasama dengan Umno sangatlah dialu-alukan, tetapi mestilah dengan keikhlasan dan kesediaan mereka untuk menyertai MN ataupun BN. Umno sangat menghargai setiakawan rakan-rakannya dalam MN dan BN. Sesuatu selain dari MN dan BN, adalah tidak strategik kepada kelangsungan Umno.”

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.