`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


Wednesday, October 21, 2020

Percayalah - Undi Akan Hilang - Bila Nasib Rakyat Marhaen Tidak Berubah

 Tuan-tuan dalam 71 hari lagi tahun 2020 akan tamat habis dan akan lahirlah tahun baru  2021. Pada setiap penghujung tahun kita mesti tepuk dada kita dan tanya satu soalan yang simple : Bagaimanakah nasib kita, kehidupan kita, kewangan dan ekonomi kita pada hujung tahun berbanding dengan permulaan tahun ini ? Apakah ianya lebih baik, kurang baik, lebih senang hidup kita, lebih susah hidup kita, lebih banyak duit kita, lebih sikit duit kita? 

Dan kita juga mesti tanya soalan ini sekali lagi pada penghujung setiap LIMA TAHUN apabila menjelang Pilihanraya Umum.  Bagaimanakah nasib kita, kehidupan kita, kewangan dan ekonomi kita pada hujung LIMA tahun yang berlalu berbanding dengan permulaan tempoh LIMA tahun itu ? Apakah ianya lebih baik, kurang baik, lebih senang hidup kita, lebih susah hidup kita, lebih banyak duit kita, lebih sikit duit kita?

Soalan ini dan jawapannya sangat penting bagi kita sedari dan putuskan jika Kerajaan pilihan kita mampu menjaga kepentingan dan keselesaan kita rakyat marhaen. 

Sekarang kita lihatlah nasib dan kehidupan sedikit rakyat negara kita. Boleh dibuat perbandingan. 










No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.